Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 2.0 16v 6A] Problem ze smarowaniem, czy to pompa???

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
maca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 17 kwie 2009, 16:35

Post autor: maca » 28 gru 2009, 12:49

Kolego w tym temacie masz odpowiedz:

miałem ten sam problem i można powiedzieć ze z czasem jego intesywność zmalała teraz to tylko jak ostro przegonie audiczkę to czasami lekko sobie zapiszczy ta kontrolka a tak to jest ok.

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 19 sty 2010, 18:45

kolego problem dokładnie ten sam, tylko u mnie już ciągle przy 2000 się zapala. Chcę wymienić czujnik temp oleju tylko mam problem, bo coś bylo gmerane, dam znac jak cos to pomoze.
Przy okazji, mógłbyś wrzucić fotkę tego miejsca z czujnikami, bo nie wiem jak podłączyć niebieski temperatury.

maca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 17 kwie 2009, 16:35

Post autor: maca » 19 sty 2010, 23:31

Ace1985 pisze: Przy okazji, mógłbyś wrzucić fotkę tego miejsca z czujnikami, bo nie wiem jak podłączyć niebieski temperatury.
Ten czujnik dodatkowy ciśnienia oleju to mi znajomy wymienił bo tam dojście nie ciekawe ale jak będę miał czas to mogę porobić fotki tych okolic

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 03 maja 2012, 12:09

Podłączę się do tematu i kolejny raz go odświeżę...
W moim 6A po remoncie głowicy auto odpalone wszystko pięknie zgasło.
Silnik szybko się rozgrzał i przy obrotach właśnie powyżej 2000 obr/min alarm olejowy.
Nie mam żadnego znajomego mechanika od którego mógłbym pożyczyć manometr, a jako że potrzeba jest matką wynalazku - narodziło się to:

Obrazek

dziś wykonałem pomiar i oto wyniki:

Obrazek temperatura ok. 80-90stC 800-900 obr/min

Obrazek temperatura ok. 80-90stC 2000-2100 obr/min

I tu pytanie co mogło być powodem alarmu olejowego? czy powodem tego mógł być zapowietrzony układ chłodzenia w wyniku czego przegrzał się olej? i czy wyniki pomiaru ciśnienia są dobre??

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 03 maja 2012, 21:21

Zobacz czy masz podłączone oba czujniki ciśnienia oleju. U ciebie jest problem z czujnikiem który załącza się przy 1.8Bara i chyba to ten na dole podstawy filtra oleju.
Części samochodowe online - Motostacja

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 04 maja 2012, 00:03

Chodzi o ten mały z jasnym kapturem? Bo mam jeszcze taki duży z 2 wsuwkami (pewnie do gajgerka którego nie mam :-( )i to zamiast tego był manometr. Jeszcze jedno- jakie powinny być kolory przewodów? U mnie jest niebiesko-czarny do styku WN na tym dużym czujniku i jakiś jasny szary czy biały do tego drugiego. Jest jeszcze coś co mnie martwi. Z tej głównej wiązki biegnącej obok filtra oleju wychodza jeszcze 2 przewody: brązowo-zielony i brązowy (chyba) i nie mam na nich kostki. Może jakieś pomysły od czego to może być?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 04 maja 2012, 03:38

krzysiek.ruski pisze:Chodzi o ten mały z jasnym kapturem?
Tak to zapewne ten, idzie do niego kabel biało-szary (ale może inny bo z tego co pamiętam to chyba była rozbieżność między schematami a rzeczywistością).
Dla testu podłącz kabel tego czujnika do masy gdy silnik pracuje i wtedy dodaj gazu - kontrolka nie powinna się zapalić.
krzysiek.ruski pisze:brązowo-zielony
A nie jest on zielono-czarny? o taki idzie do czujnika temperatury oleju do dodatkowych zegarów.

Ten duży z dwoma wsuwkami to jest czujnik do dodatkowych zegarów, spełnia on rolę małego czujnika 0,3 bara oraz daje sygnał na wskaźnik ciśnienia oleju. Kolor przewodu i nazwa przyłącza się zgadza w przypadku tego czujnika.
Części samochodowe online - Motostacja

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 05 maja 2012, 01:27

aldi pisze:A nie jest on zielono-czarny? o taki idzie do czujnika temperatury oleju do dodatkowych zegarów.
Sprawdziłem i te nieznane są właśnie tak jak napisałem: brązowy z zielonym paskiem i cały brązowy. Oba są poprowadzone we wspólnym wężyku.
aldi pisze:Dla testu podłącz kabel tego czujnika do masy gdy silnik pracuje i wtedy dodaj gazu - kontrolka nie powinna się zapalić.
Dzięki :-) rano sprawdze

[ Dodano: 2012-05-09, 23:12 ]
już wiem od czego są te nieznane kable.
wracając z wyjazdu wstąpiłem z ciekawości na szrot i okazuje się ze brakuje mi czujnika temperatury przykręconego tuż obok pierwszego wtrysku

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 13 sty 2014, 13:19

Witam wszystkich. Mój problem zaczał się od momentu kiedy w lato bardzo padało i złapalem wody w tłoki:( Od tamtej chwili ciagle wyskakują mi jakieś problemy i jak narazie je eliminuje. Teraz mam problem z ciśnieniem oleju. gdy jest zimny ciśnienie pokazuje mi 5bar ale gdy sie zagrzeje do około 60stopni autko ladnie sie zbiera i jest super cisnienie około 2 bar. Jak silnik ma 80 90 stopni ciśnienie spada do zera silnik przygasa nie zbiera się jak powinien czuje że jest słabszy i nie zapala sie zadna kontrolka od ciśnienia nie ma tez żadnych sygnałów dzwiękowych co dziwne po przekreceniu stacyjki tez nic mi się nie pokazuje. czyżby tam ktoś grzebał? nie słysze też zadnych stuków panewek wiec może tam jest ok? jeżdze na Castrolu Edge 10w 40. Doradzcie czy może pompa siada (bo po wodowaniu mialem wode w oleju) czy moze te modele miały problemy z zaworem bezpieczeństwa? boje sie kupywac nowej bo to kolosalne pieniadze a czeka mnie jeszcze wymiana sondy bo niechcący ją uszkodziłem i regulatora cisnienia paliwa zwrotnego. Samochod to Audi 80 2.0 16V model 6a z 1991r. y grz dyieki ya pomoc.
Stare jest dobre wino skrzypce i audi 80:-D

Sprzedam digifant 2E z wiązką, przepustnica, przepływka i wtryskami cały komplet.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 13 sty 2014, 13:27

Marcin145 pisze:co dziwne po przekreceniu stacyjki tez nic mi się nie pokazuje.
Może auta checka? Czyligraficzny wyświetlacz zamiast 2 kontrolek na górze.

Zmierz ciśnienie zewnętrznym manometrem bo niema co ufać pokładowym wskaźnikom.
Części samochodowe online - Motostacja

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 14 sty 2014, 21:13

Tak mieżyłem pokazuje tak samo jak zegary w środku. Cyfrowego wyświetlacza nie ma jak przekręce stacyjke migają dwie kontrolki u góry. A w którym miejscu tak mniej więcej miejscu powinna byc ta kontrolka??? moze gdześ kolo kontrolki od ladowania? Może jakaś żarowka pożegnała się z życiem? sygnał dzwiekowy raczej działa bo gdy otworzę dzrwi jak świeca się światła to brzęczyk dziła.
Stare jest dobre wino skrzypce i audi 80:-D

Sprzedam digifant 2E z wiązką, przepustnica, przepływka i wtryskami cały komplet.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 14 sty 2014, 21:50

Tutaj masz miejsce gdzie jej szukać: http://images38.fotosik.pl/146/09c11a7ab456bcb5.jpg

Kontrolka może się nie zapalać przez niepodłączony albo niesprawny czujnik ciśnienia oleju 0,3 bar.
Części samochodowe online - Motostacja

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 15 sty 2014, 13:42

W postach wyżej ale nie do mniem pisałeś:
"Ten duży z dwoma wsuwkami to jest czujnik do dodatkowych zegarów, spełnia on rolę małego czujnika 0,3 bara oraz daje sygnał na wskaźnik ciśnienia oleju. Kolor przewodu i nazwa przyłącza się zgadza w przypadku tego czujnika."
u mnie jest podłaczony tylko jeden a drugiej wsówki nigdzie nie widze sa wyjścia ale drugi pezewód gdzies wcięło. może to tez być przyczyna braku kontrolki? gdzies za dwie godziny bede miał wolną ręke to spróbuje pokabinowac troche z kabelkami i dam znac jak mi poszło. Dzieki za pokazanie gdzie ta kontrolka nie miałek jak sprawdzić na innym aucie bo u mnie w okolicy takimi antykami nie jeżdza- nie znaja sie i nie wiedzą co dobre :-D
Stare jest dobre wino skrzypce i audi 80:-D

Sprzedam digifant 2E z wiązką, przepustnica, przepływka i wtryskami cały komplet.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 sty 2014, 17:04

Marcin145 pisze:jeden a drugiej wsówki nigdzie nie widze sa wyjścia ale drugi pezewód gdzies wcięło. może to tez być przyczyna braku kontrolki?
Tak to może być przyczyną bo właśnie czujnik 0,3 bara włącza kontrolkę.
Poszukaj może masz jakiś czujnik z tyłu głowicy (od strony ściany grodziowej) ale chyba w audi tam ich nie montowano (przynajmniej w silnikach 8V nie wiem jak w 16V).
Albo kabel gdzieś się urwał w miejscu gdzie wchodzi w osłonkę wiązki przewodów.
Części samochodowe online - Motostacja

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 15 sty 2014, 19:59

No i jest git malina :mrgreen: kabelek był urwany właśnie w miejscu gdzie wychodził z osłony zrobiłem drógą wsówke z kabelkiem i świeci :-D tylko mam jeszcze pytanie bo zaraz po przekręceniu stacyjki świeci się kontrolka od ciśnienia ale też jest cały czas brzęczyk. Tak ma być? w innych samochodach po włączeniu zapłonu tylko świeci a piszczy dopiero podczas jazdy jak jest za małe ciśnienie oleju. jest to troche denerwujące bo zrobiłem delikatnie dłóższą trase żeby zagrzać ojej bo jak wcześniej pisałem olej jak złapie temp to ciśnienie drastycznie mi spada do zera muszę trzymać noge na 1400rpm zeby wskoczyło na 0.5bara bo piszczy aż uszy bolą :-?
Stare jest dobre wino skrzypce i audi 80:-D

Sprzedam digifant 2E z wiązką, przepustnica, przepływka i wtryskami cały komplet.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga