[80 B3 2.0 16v 6A] Problem ze smarowaniem, czy to pompa???
Podłączę się do tematu i kolejny raz go odświeżę...
W moim 6A po remoncie głowicy auto odpalone wszystko pięknie zgasło.
Silnik szybko się rozgrzał i przy obrotach właśnie powyżej 2000 obr/min alarm olejowy.
Nie mam żadnego znajomego mechanika od którego mógłbym pożyczyć manometr, a jako że potrzeba jest matką wynalazku - narodziło się to:
dziś wykonałem pomiar i oto wyniki:
temperatura ok. 80-90stC 800-900 obr/min
temperatura ok. 80-90stC 2000-2100 obr/min
I tu pytanie co mogło być powodem alarmu olejowego? czy powodem tego mógł być zapowietrzony układ chłodzenia w wyniku czego przegrzał się olej? i czy wyniki pomiaru ciśnienia są dobre??
W moim 6A po remoncie głowicy auto odpalone wszystko pięknie zgasło.
Silnik szybko się rozgrzał i przy obrotach właśnie powyżej 2000 obr/min alarm olejowy.
Nie mam żadnego znajomego mechanika od którego mógłbym pożyczyć manometr, a jako że potrzeba jest matką wynalazku - narodziło się to:
dziś wykonałem pomiar i oto wyniki:
temperatura ok. 80-90stC 800-900 obr/min
temperatura ok. 80-90stC 2000-2100 obr/min
I tu pytanie co mogło być powodem alarmu olejowego? czy powodem tego mógł być zapowietrzony układ chłodzenia w wyniku czego przegrzał się olej? i czy wyniki pomiaru ciśnienia są dobre??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chodzi o ten mały z jasnym kapturem? Bo mam jeszcze taki duży z 2 wsuwkami (pewnie do gajgerka którego nie mam )i to zamiast tego był manometr. Jeszcze jedno- jakie powinny być kolory przewodów? U mnie jest niebiesko-czarny do styku WN na tym dużym czujniku i jakiś jasny szary czy biały do tego drugiego. Jest jeszcze coś co mnie martwi. Z tej głównej wiązki biegnącej obok filtra oleju wychodza jeszcze 2 przewody: brązowo-zielony i brązowy (chyba) i nie mam na nich kostki. Może jakieś pomysły od czego to może być?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak to zapewne ten, idzie do niego kabel biało-szary (ale może inny bo z tego co pamiętam to chyba była rozbieżność między schematami a rzeczywistością).krzysiek.ruski pisze:Chodzi o ten mały z jasnym kapturem?
Dla testu podłącz kabel tego czujnika do masy gdy silnik pracuje i wtedy dodaj gazu - kontrolka nie powinna się zapalić.
A nie jest on zielono-czarny? o taki idzie do czujnika temperatury oleju do dodatkowych zegarów.krzysiek.ruski pisze:brązowo-zielony
Ten duży z dwoma wsuwkami to jest czujnik do dodatkowych zegarów, spełnia on rolę małego czujnika 0,3 bara oraz daje sygnał na wskaźnik ciśnienia oleju. Kolor przewodu i nazwa przyłącza się zgadza w przypadku tego czujnika.
Sprawdziłem i te nieznane są właśnie tak jak napisałem: brązowy z zielonym paskiem i cały brązowy. Oba są poprowadzone we wspólnym wężyku.aldi pisze:A nie jest on zielono-czarny? o taki idzie do czujnika temperatury oleju do dodatkowych zegarów.
Dzięki rano sprawdzealdi pisze:Dla testu podłącz kabel tego czujnika do masy gdy silnik pracuje i wtedy dodaj gazu - kontrolka nie powinna się zapalić.
[ Dodano: 2012-05-09, 23:12 ]
już wiem od czego są te nieznane kable.
wracając z wyjazdu wstąpiłem z ciekawości na szrot i okazuje się ze brakuje mi czujnika temperatury przykręconego tuż obok pierwszego wtrysku
Witam wszystkich. Mój problem zaczał się od momentu kiedy w lato bardzo padało i złapalem wody w tłoki:( Od tamtej chwili ciagle wyskakują mi jakieś problemy i jak narazie je eliminuje. Teraz mam problem z ciśnieniem oleju. gdy jest zimny ciśnienie pokazuje mi 5bar ale gdy sie zagrzeje do około 60stopni autko ladnie sie zbiera i jest super cisnienie około 2 bar. Jak silnik ma 80 90 stopni ciśnienie spada do zera silnik przygasa nie zbiera się jak powinien czuje że jest słabszy i nie zapala sie zadna kontrolka od ciśnienia nie ma tez żadnych sygnałów dzwiękowych co dziwne po przekreceniu stacyjki tez nic mi się nie pokazuje. czyżby tam ktoś grzebał? nie słysze też zadnych stuków panewek wiec może tam jest ok? jeżdze na Castrolu Edge 10w 40. Doradzcie czy może pompa siada (bo po wodowaniu mialem wode w oleju) czy moze te modele miały problemy z zaworem bezpieczeństwa? boje sie kupywac nowej bo to kolosalne pieniadze a czeka mnie jeszcze wymiana sondy bo niechcący ją uszkodziłem i regulatora cisnienia paliwa zwrotnego. Samochod to Audi 80 2.0 16V model 6a z 1991r. y grz dyieki ya pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak mieżyłem pokazuje tak samo jak zegary w środku. Cyfrowego wyświetlacza nie ma jak przekręce stacyjke migają dwie kontrolki u góry. A w którym miejscu tak mniej więcej miejscu powinna byc ta kontrolka??? moze gdześ kolo kontrolki od ladowania? Może jakaś żarowka pożegnała się z życiem? sygnał dzwiekowy raczej działa bo gdy otworzę dzrwi jak świeca się światła to brzęczyk dziła.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj masz miejsce gdzie jej szukać: http://images38.fotosik.pl/146/09c11a7ab456bcb5.jpg
Kontrolka może się nie zapalać przez niepodłączony albo niesprawny czujnik ciśnienia oleju 0,3 bar.
Kontrolka może się nie zapalać przez niepodłączony albo niesprawny czujnik ciśnienia oleju 0,3 bar.
W postach wyżej ale nie do mniem pisałeś:
"Ten duży z dwoma wsuwkami to jest czujnik do dodatkowych zegarów, spełnia on rolę małego czujnika 0,3 bara oraz daje sygnał na wskaźnik ciśnienia oleju. Kolor przewodu i nazwa przyłącza się zgadza w przypadku tego czujnika."
u mnie jest podłaczony tylko jeden a drugiej wsówki nigdzie nie widze sa wyjścia ale drugi pezewód gdzies wcięło. może to tez być przyczyna braku kontrolki? gdzies za dwie godziny bede miał wolną ręke to spróbuje pokabinowac troche z kabelkami i dam znac jak mi poszło. Dzieki za pokazanie gdzie ta kontrolka nie miałek jak sprawdzić na innym aucie bo u mnie w okolicy takimi antykami nie jeżdza- nie znaja sie i nie wiedzą co dobre
"Ten duży z dwoma wsuwkami to jest czujnik do dodatkowych zegarów, spełnia on rolę małego czujnika 0,3 bara oraz daje sygnał na wskaźnik ciśnienia oleju. Kolor przewodu i nazwa przyłącza się zgadza w przypadku tego czujnika."
u mnie jest podłaczony tylko jeden a drugiej wsówki nigdzie nie widze sa wyjścia ale drugi pezewód gdzies wcięło. może to tez być przyczyna braku kontrolki? gdzies za dwie godziny bede miał wolną ręke to spróbuje pokabinowac troche z kabelkami i dam znac jak mi poszło. Dzieki za pokazanie gdzie ta kontrolka nie miałek jak sprawdzić na innym aucie bo u mnie w okolicy takimi antykami nie jeżdza- nie znaja sie i nie wiedzą co dobre
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak to może być przyczyną bo właśnie czujnik 0,3 bara włącza kontrolkę.Marcin145 pisze:jeden a drugiej wsówki nigdzie nie widze sa wyjścia ale drugi pezewód gdzies wcięło. może to tez być przyczyna braku kontrolki?
Poszukaj może masz jakiś czujnik z tyłu głowicy (od strony ściany grodziowej) ale chyba w audi tam ich nie montowano (przynajmniej w silnikach 8V nie wiem jak w 16V).
Albo kabel gdzieś się urwał w miejscu gdzie wchodzi w osłonkę wiązki przewodów.
No i jest git malina :mrgreen: kabelek był urwany właśnie w miejscu gdzie wychodził z osłony zrobiłem drógą wsówke z kabelkiem i świeci tylko mam jeszcze pytanie bo zaraz po przekręceniu stacyjki świeci się kontrolka od ciśnienia ale też jest cały czas brzęczyk. Tak ma być? w innych samochodach po włączeniu zapłonu tylko świeci a piszczy dopiero podczas jazdy jak jest za małe ciśnienie oleju. jest to troche denerwujące bo zrobiłem delikatnie dłóższą trase żeby zagrzać ojej bo jak wcześniej pisałem olej jak złapie temp to ciśnienie drastycznie mi spada do zera muszę trzymać noge na 1400rpm zeby wskoczyło na 0.5bara bo piszczy aż uszy bolą