Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 2.0 16v 6A] Problem ze smarowaniem, czy to pompa???

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Ace1985

[80 B3 2.0 16v 6A] Problem ze smarowaniem, czy to pompa???

Post autor: Ace1985 » 21 paź 2009, 17:59

Koledzy problem polega na tym, że po rozgrzaniu silnika zdarza się że zapala się kontrolka oleju i brzęczyk uruchamia na około 5sek po czym cisza. Dzieje się tak przy różnych prędkościach obrotowych. Pomaga zawsze wciśnięcie sprzęgła i spadek obrotów.
Ostatnio dzieje się to coraz częściej. Podłączony manometr i na zimnym 7 bar, a na rozgrzanym trzyma równo 1 bar. Auto oleju nie bierze nic złego poza tym się nie dzieje.
Podejrzeniem jest pompa, ale czy na pewno?? Martwię się że może coś być z silnikiem??
Jak sądzicie.

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 21 paź 2009, 21:37

Tak, pompa będzie wymieniona, pytanie czy coś jeszcze może powodować takie objawy???

fisco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 16 paź 2009, 17:59
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: fisco » 23 paź 2009, 01:04

na twoim miejscu zaczal bym o czujki olej a jezeli to nie pomoze to w tedy pompa olejowa powodzonka

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 paź 2009, 08:27

Kolego winna moze być pompa, jak i wiele innych rzeczy np: panewki głowne czy korbowodowe, dodatkowo masz 16v więc więcej możliwości gdzie może ginąć ciśnienie oleju.
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 23 paź 2009, 10:50

Koledzy dzięki za odpowiedzi. Pompa wymieniona, wg mechanika winny był zaworek w pompie (zawieszał się), teraz ciśnienie lepsze, choć koleś twierdzi, że silnik ogólnie raczej kończy żywot, wg. niego głośno pracuje i takie tam, ogólnie podejrzewa panewki.
Zrobiłem 100 km i na razie nic niepokojącego się nie dzieje. Zastanawia mnie to bo przecież panewki czy cokolwiek właściwie to jakieś widoczne objawy powinno chyba dawać.
Ale przy okazji mam pytanie, ktoś robił kapitalny tego silnika, jakie to koszty mniej więcej. Jeśli byłbym na to zmuszony, to może warto jakiś inny silnik?? 2.3 20v podejdzie bez problemów, czy trzeba rzeźbić?? Dodam że auto quattro.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 paź 2009, 11:26

Ace1985 pisze:Koledzy dzięki za odpowiedzi. Pompa wymieniona, wg mechanika winny był zaworek w pompie (zawieszał się), teraz ciśnienie lepsze, choć koleś twierdzi, że silnik ogólnie raczej kończy żywot, wg. niego głośno pracuje i takie tam, ogólnie podejrzewa panewki.
Zrobiłem 100 km i na razie nic niepokojącego się nie dzieje. Zastanawia mnie to bo przecież panewki czy cokolwiek właściwie to jakieś widoczne objawy powinno chyba dawać.
Ale przy okazji mam pytanie, ktoś robił kapitalny tego silnika, jakie to koszty mniej więcej. Jeśli byłbym na to zmuszony, to może warto jakiś inny silnik?? 2.3 20v podejdzie bez problemów, czy trzeba rzeźbić?? Dodam że auto quattro.
Objawem kończących się panewek może być gubienie ciśnienia oleju. Koszty remontu będa raczej duże i pewnie trzeba za 2tys zł. Co do zmiany silnika to najprościej jest zmienić na taki sam. Masz wtrysk mechaniczny więc z 7A było by trochę roboty bo to nie jest wtrysk mechaniczny. Ewentualnie możesz poszukać 2,3 10V (ng) to też jak Twój mechaniczny i z quattro sobie poradzi.

Jak auto chodzi? Jak się zbiera? ile oleju bierze? Masz lpg?
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 23 paź 2009, 13:33

Więc tak auto zbiera się idealnie, gazu nigdy nie było, a oleju tak może z pół litra na wymianę. Czyli chyba nie jest zle.
W sumie jakbym zmieniał silnik to wolałbym uciekać od mechanicznego wtrysku.
A czy nie ma problemu z mocowaniem silnika i skrzyni, bo to przeciez jeden cylinder więcej???
Co do ACE, to jak juz wolałbym cos mocniejszego:)
Zastanawiam się może nad kupnem anglika i wtedy przełożyć kompa wiązkę itd.
Póki co będę jeździć, tylko że nie chcę w dalsze koszty niepotrzebnie brnąć.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 paź 2009, 13:44

Ace1985 pisze:2.3 20v podejdzie bez problemów, czy trzeba rzeźbić??
<bylo> <szukaj>


Ace1985, <regulamin>

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 24 paź 2009, 18:05

Witam tydzień temu rogiłem remont silnika ACE koszt 2500, cała głowica , pierściewnie panewki
DEBEŚCIARA0000

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 24 paź 2009, 22:20

Dzięki kolego już wiem na co się szykować.
Wracając do usterek to dzisiaj zauważyłem że po podniesieniu maski dość głośno słychać pracę zaworów, nie pamiętam jak było wcześniej, ale chyba powinno być ciszej. Może to też coś znaczyć???

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 24 paź 2009, 22:35

Ace1985, powiem ci tak, koszty remontu to 2,5tys napewno. Skoro piszessz ze nie bierze oleju zbiera sie rowno i cuda sie nie dzieja to moze poprostu wystrarczy wymienic panewki glowne i krobowe i to pomoze a to koszta sporo mniejsze. koles ktory regenerowal mi graty powiedzial ze w tych silnikach cisnienie oleju czesto ginie na panewkach walka posredniego i faktycznie moje byly mocno wychechlane, mialem tam ogromny luz i prawdopodobnie tedy ginelo cisnienie a co za tym idzie smarowanie, 1bar na wolnych obrotac to malo ale ksiazkowo cisnienie powinno sie sprawdzac przy 2tys obr./min. i w tym silniku nie powinno bys mniejsze niz 2bary.
Co do glosnej pracy silnika to tez kiedys drazylem temat i z tego co slyszalem rozne 16V Audi, rozmawialem z roznymi posiadaczami tych silnikow to one ogolnie maja glosna prace, kwestia tylko jak glosno twoj pracuje.
Co do zmiany na 2,3 to nie podejdzie P&P i nie obejdzie sie bez spawania mocowania do podluznic ale to jak najbardziej wykonalne i dla kogos kto zna temat do ogarniecia bez problemu, skrzynia bedzie pasowac.
Forum A6Klub i Audi80

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 29 paź 2009, 10:47

Kolego dzięki za info. Może nie jest tak źle, bo ten jeden bar to był na starej pompie na wyższych obrotach, na wolnych było koło 6.
Na nowej pompie na wolnych koło 6, a wysokie koło 2 czyli byłoby ok.
Pozostaje czekać i zobaczyć co się wydarzy:)

Jeszcze jedno, znacie może jakiegoś dobrego fachowca od takich silników w wielkopolsce??

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 29 paź 2009, 23:52

Ace1985, nie rozumiem tego co napisales, na wyzszych obrotach miales mniejsze cisnienie oleju niz na biegu jalowym :?:
Forum A6Klub i Audi80

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 30 paź 2009, 09:17

Pomyliłem się chodziło oczywiście o ciśnienie na zimnym i ciepłym silniku:)
Niestety nie ja mierzyłem, więc pewien nie jestem co do konkretnych wartości, oraz faktu jak mierzone były te wartości
Po wymianie koleś stwierdził że wszyskto jest nieźle, ale silnik się kończy jego zdaniem, choć konkretów nie podał.
Problem w tym ze auto bylo u przypadkowego mechanika, dlatego szukam kogoś kto dobrze się zna na tych silnikach, może by konkretnie podszedł do tematu.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2009, 14:24 przez Ace1985, łącznie zmieniany 1 raz.

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 26 gru 2009, 23:06

Koledzy odświeżam temat, było ok, a teraz znowu coś się dzieje, konkretnie to problem występuje tylko na ciepłym silniku, gdy osiąga ok 2000 obrotów, nie zawsze, ale często załącza się kontrolka i brzęczyk oleju.
Ciśnienie jest ok, a wydaje mi się ze to na bank czujnik i tu pytanie, bo z tego co wiem to są dwa czujniki, jeden odpowiada za niskie, drugi za wysokie obroty, tak?? Który wymieniać??? Jakis inny układ??
Pomocy bo to strasznie wkurzająca usterka, a raczej banalnie prosta do naprawy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga