[80 B3 2.0 16v 6A] Problem ze smarowaniem, czy to pompa???
[80 B3 2.0 16v 6A] Problem ze smarowaniem, czy to pompa???
Koledzy problem polega na tym, że po rozgrzaniu silnika zdarza się że zapala się kontrolka oleju i brzęczyk uruchamia na około 5sek po czym cisza. Dzieje się tak przy różnych prędkościach obrotowych. Pomaga zawsze wciśnięcie sprzęgła i spadek obrotów.
Ostatnio dzieje się to coraz częściej. Podłączony manometr i na zimnym 7 bar, a na rozgrzanym trzyma równo 1 bar. Auto oleju nie bierze nic złego poza tym się nie dzieje.
Podejrzeniem jest pompa, ale czy na pewno?? Martwię się że może coś być z silnikiem??
Jak sądzicie.
Ostatnio dzieje się to coraz częściej. Podłączony manometr i na zimnym 7 bar, a na rozgrzanym trzyma równo 1 bar. Auto oleju nie bierze nic złego poza tym się nie dzieje.
Podejrzeniem jest pompa, ale czy na pewno?? Martwię się że może coś być z silnikiem??
Jak sądzicie.
Koledzy dzięki za odpowiedzi. Pompa wymieniona, wg mechanika winny był zaworek w pompie (zawieszał się), teraz ciśnienie lepsze, choć koleś twierdzi, że silnik ogólnie raczej kończy żywot, wg. niego głośno pracuje i takie tam, ogólnie podejrzewa panewki.
Zrobiłem 100 km i na razie nic niepokojącego się nie dzieje. Zastanawia mnie to bo przecież panewki czy cokolwiek właściwie to jakieś widoczne objawy powinno chyba dawać.
Ale przy okazji mam pytanie, ktoś robił kapitalny tego silnika, jakie to koszty mniej więcej. Jeśli byłbym na to zmuszony, to może warto jakiś inny silnik?? 2.3 20v podejdzie bez problemów, czy trzeba rzeźbić?? Dodam że auto quattro.
Zrobiłem 100 km i na razie nic niepokojącego się nie dzieje. Zastanawia mnie to bo przecież panewki czy cokolwiek właściwie to jakieś widoczne objawy powinno chyba dawać.
Ale przy okazji mam pytanie, ktoś robił kapitalny tego silnika, jakie to koszty mniej więcej. Jeśli byłbym na to zmuszony, to może warto jakiś inny silnik?? 2.3 20v podejdzie bez problemów, czy trzeba rzeźbić?? Dodam że auto quattro.
Objawem kończących się panewek może być gubienie ciśnienia oleju. Koszty remontu będa raczej duże i pewnie trzeba za 2tys zł. Co do zmiany silnika to najprościej jest zmienić na taki sam. Masz wtrysk mechaniczny więc z 7A było by trochę roboty bo to nie jest wtrysk mechaniczny. Ewentualnie możesz poszukać 2,3 10V (ng) to też jak Twój mechaniczny i z quattro sobie poradzi.Ace1985 pisze:Koledzy dzięki za odpowiedzi. Pompa wymieniona, wg mechanika winny był zaworek w pompie (zawieszał się), teraz ciśnienie lepsze, choć koleś twierdzi, że silnik ogólnie raczej kończy żywot, wg. niego głośno pracuje i takie tam, ogólnie podejrzewa panewki.
Zrobiłem 100 km i na razie nic niepokojącego się nie dzieje. Zastanawia mnie to bo przecież panewki czy cokolwiek właściwie to jakieś widoczne objawy powinno chyba dawać.
Ale przy okazji mam pytanie, ktoś robił kapitalny tego silnika, jakie to koszty mniej więcej. Jeśli byłbym na to zmuszony, to może warto jakiś inny silnik?? 2.3 20v podejdzie bez problemów, czy trzeba rzeźbić?? Dodam że auto quattro.
Jak auto chodzi? Jak się zbiera? ile oleju bierze? Masz lpg?
Więc tak auto zbiera się idealnie, gazu nigdy nie było, a oleju tak może z pół litra na wymianę. Czyli chyba nie jest zle.
W sumie jakbym zmieniał silnik to wolałbym uciekać od mechanicznego wtrysku.
A czy nie ma problemu z mocowaniem silnika i skrzyni, bo to przeciez jeden cylinder więcej???
Co do ACE, to jak juz wolałbym cos mocniejszego:)
Zastanawiam się może nad kupnem anglika i wtedy przełożyć kompa wiązkę itd.
Póki co będę jeździć, tylko że nie chcę w dalsze koszty niepotrzebnie brnąć.
W sumie jakbym zmieniał silnik to wolałbym uciekać od mechanicznego wtrysku.
A czy nie ma problemu z mocowaniem silnika i skrzyni, bo to przeciez jeden cylinder więcej???
Co do ACE, to jak juz wolałbym cos mocniejszego:)
Zastanawiam się może nad kupnem anglika i wtedy przełożyć kompa wiązkę itd.
Póki co będę jeździć, tylko że nie chcę w dalsze koszty niepotrzebnie brnąć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
Ace1985, powiem ci tak, koszty remontu to 2,5tys napewno. Skoro piszessz ze nie bierze oleju zbiera sie rowno i cuda sie nie dzieja to moze poprostu wystrarczy wymienic panewki glowne i krobowe i to pomoze a to koszta sporo mniejsze. koles ktory regenerowal mi graty powiedzial ze w tych silnikach cisnienie oleju czesto ginie na panewkach walka posredniego i faktycznie moje byly mocno wychechlane, mialem tam ogromny luz i prawdopodobnie tedy ginelo cisnienie a co za tym idzie smarowanie, 1bar na wolnych obrotac to malo ale ksiazkowo cisnienie powinno sie sprawdzac przy 2tys obr./min. i w tym silniku nie powinno bys mniejsze niz 2bary.
Co do glosnej pracy silnika to tez kiedys drazylem temat i z tego co slyszalem rozne 16V Audi, rozmawialem z roznymi posiadaczami tych silnikow to one ogolnie maja glosna prace, kwestia tylko jak glosno twoj pracuje.
Co do zmiany na 2,3 to nie podejdzie P&P i nie obejdzie sie bez spawania mocowania do podluznic ale to jak najbardziej wykonalne i dla kogos kto zna temat do ogarniecia bez problemu, skrzynia bedzie pasowac.
Co do glosnej pracy silnika to tez kiedys drazylem temat i z tego co slyszalem rozne 16V Audi, rozmawialem z roznymi posiadaczami tych silnikow to one ogolnie maja glosna prace, kwestia tylko jak glosno twoj pracuje.
Co do zmiany na 2,3 to nie podejdzie P&P i nie obejdzie sie bez spawania mocowania do podluznic ale to jak najbardziej wykonalne i dla kogos kto zna temat do ogarniecia bez problemu, skrzynia bedzie pasowac.
Kolego dzięki za info. Może nie jest tak źle, bo ten jeden bar to był na starej pompie na wyższych obrotach, na wolnych było koło 6.
Na nowej pompie na wolnych koło 6, a wysokie koło 2 czyli byłoby ok.
Pozostaje czekać i zobaczyć co się wydarzy:)
Jeszcze jedno, znacie może jakiegoś dobrego fachowca od takich silników w wielkopolsce??
Na nowej pompie na wolnych koło 6, a wysokie koło 2 czyli byłoby ok.
Pozostaje czekać i zobaczyć co się wydarzy:)
Jeszcze jedno, znacie może jakiegoś dobrego fachowca od takich silników w wielkopolsce??
Pomyliłem się chodziło oczywiście o ciśnienie na zimnym i ciepłym silniku:)
Niestety nie ja mierzyłem, więc pewien nie jestem co do konkretnych wartości, oraz faktu jak mierzone były te wartości
Po wymianie koleś stwierdził że wszyskto jest nieźle, ale silnik się kończy jego zdaniem, choć konkretów nie podał.
Problem w tym ze auto bylo u przypadkowego mechanika, dlatego szukam kogoś kto dobrze się zna na tych silnikach, może by konkretnie podszedł do tematu.
Niestety nie ja mierzyłem, więc pewien nie jestem co do konkretnych wartości, oraz faktu jak mierzone były te wartości
Po wymianie koleś stwierdził że wszyskto jest nieźle, ale silnik się kończy jego zdaniem, choć konkretów nie podał.
Problem w tym ze auto bylo u przypadkowego mechanika, dlatego szukam kogoś kto dobrze się zna na tych silnikach, może by konkretnie podszedł do tematu.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2009, 14:24 przez Ace1985, łącznie zmieniany 1 raz.
Koledzy odświeżam temat, było ok, a teraz znowu coś się dzieje, konkretnie to problem występuje tylko na ciepłym silniku, gdy osiąga ok 2000 obrotów, nie zawsze, ale często załącza się kontrolka i brzęczyk oleju.
Ciśnienie jest ok, a wydaje mi się ze to na bank czujnik i tu pytanie, bo z tego co wiem to są dwa czujniki, jeden odpowiada za niskie, drugi za wysokie obroty, tak?? Który wymieniać??? Jakis inny układ??
Pomocy bo to strasznie wkurzająca usterka, a raczej banalnie prosta do naprawy
Ciśnienie jest ok, a wydaje mi się ze to na bank czujnik i tu pytanie, bo z tego co wiem to są dwa czujniki, jeden odpowiada za niskie, drugi za wysokie obroty, tak?? Który wymieniać??? Jakis inny układ??
Pomocy bo to strasznie wkurzająca usterka, a raczej banalnie prosta do naprawy