Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B1 1,6] Przekładka silnika do zabytkowego audi b1

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
lukredi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 gru 2011, 19:26
Lokalizacja: Gliwice

[B1 1,6] Przekładka silnika do zabytkowego audi b1

Post autor: lukredi » 18 lip 2012, 19:11

witam - piszę nowy temat gdyż poszukuję swapa do mojej audiczki rocznik 1977 projekt car - w samochodzie oryginalny silnik 1,6 - o co chodzi - dokladnie o to że chcę uzyskać moc w granicach 100 -130 koni - mój obecny motor jest do wywałki bo po sprzedaniu poprzedniej wyciągnąłem z niego za dużo rzeczy a że ten okaz jest zdrowy blacharsko potrzebuje do tego silnik i tu pytanie do Was jaki? robił ktoś juz coś takiego w takiej audicy? Najlepiej aby była to jednostka 1,6 lub 1,8 o mocy od 100 do 130 koni - ma ktos jakiś pomysł to chetnie wysłucham - mogę dołączyc foty - silnik ustawiony w stronę kabiny.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2012, 11:28 przez lukredi, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 18 lip 2012, 19:23

Może 1.8 T z jakiegoś audi o 25 lat młodszego :)

A jak ma być klasycznie to jakiś motorek wolnossący 5 cylindrowy.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 18 lip 2012, 20:13

ATLAS pisze:A jak ma być klasycznie to jakiś motorek wolnossący 5 cylindrowy.
To by pasowało, jakieś 2.2 KV z B2 lub poczatkowych B3 <ok>

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 18 lip 2012, 20:16

Nie słuchaj jak ma być klasycznie to tylko 1,6/1,8 na 4 gaźnikach nie ma nic bardziej klasycznego do takiego auta <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 lip 2012, 21:13

1.6 TD <ok>

lukredi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 gru 2011, 19:26
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lukredi » 18 lip 2012, 22:02

hehe - nie no słuchajcie to auto jest robione nie dokladnie jako zabytek - chodzi o to że chce jakis taki nowszy motorek do tego - nie koniecznie klasyczny - mam juz fele oz turbo ;P wiec pozostanie kwestia zawiechy - owszem najlepiej by bylo z jakiejs audicy ogarnac 25 lat mlodszej ale to kwestia tez kaj taki motor dostac ;P nie ma ktoś na sprzedaż :D chętnie kupie

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 18 lip 2012, 22:22

przekładka na inny silnik - swap to mogą być konkretne koszta, także lepiej wybrać coś rozwojowego
Wg mnie też, 1,8 T to dobry przykład.. jest wytrzymały, przyjmie gaz jak będzie trzeba no i seryjnie robią z niego 180km z lepszych wersji i 300 jakbyś chciał się pośmiać na światłach z nowych "sportowych" wózków

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 18 lip 2012, 22:54

Do B1 już bardziej pasuje 2.2T 10v bądź 20V, 1.8T niezbyt do mnie trafia w takim aucie :-/ Ale co ja tu będę gadał, włąsciciel przecież tu decyzje podejmuje ;-)

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 19 lip 2012, 06:09

Jak dla mnie rozwojowe to jest V8, tylko nowsze jakieś. Z A8 najlepiej. Ładny klasyczny motorek.

lukredi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 gru 2011, 19:26
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lukredi » 19 lip 2012, 06:40

wszystko ładnie pięknie v8 2,2 tylko sprawa jest taka że to auto ma kupę lat i nie chciałbym żeby się rozleciało ;) tu nie chodzi o wyścigi bo nie robie go na wyścigi tylko na pokaz! wiem po poprzedniej przekładce że koszta operacji swap na mocny motor są ogromne więc z tego co widzę najlepiej rzeczywiście powinno tam usiąść jakieś 1,6 lub 1,8t po remonciku - szukam motora - i jeszcze pytanie może jedno - ten 1,8t w jakich autach to było montowane? wybaczcie za moja małą wiedzę o audi ale przez całe życie były francuzy (to był błąd wiem ;P) żeby swap był kompletny potrzebowalbym dostać cały przodek z tej fury bo dokupowanie potem brakujących podzespołów to dopiero koszta...

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 19 lip 2012, 06:51

Audi A4, A6. Passat od B5. W innych też były ale musisz szukać silnika wzdłużnego a nie poprzecznego, czyli odpadają audi a3, golfy, ibizy i skody w których te silniki też były.

lukredi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 gru 2011, 19:26
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lukredi » 19 lip 2012, 07:09

ja też się pytam o wszystko jak uczniak zamiast samemu poszukac <piwo> ale poszperałem przez tą godzinkę i już wiem dokładnie czego szukam - szukam silnika 1,6 ADA o mocy 101 koni z audicy b4 - o cos takiego mi dokładnie chodziło - z tego co widze na allegro jest jeden który by mnie zainteresował bo jest jeszcze na autku i można odpalić - poza tym wolałbym mieć od razu komplet - silnik skrzynie półosie o ile trzeba itd - i tak pójdzie do całkowitego remontu więc stan jest ważny tylko tyle żeby odpalił więc teoretycznie temat mógłby zostać zamknięty ale to przecież nie koniec ;P - jak robiłem swapa w megance mozna powiedzieć że nie pasowało tam nic - znawców tematu proszę o podpowiedzi co na pewno będzie mi potrzebne a co sobie mogę darować.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 19 lip 2012, 07:11

Darować to sobie możesz ten silnik :-)

Skoro to ma wyglądać to ja polecam wsadzenie tam ACE - skoro i tak chcesz to remontować. Dlaczego ACE? bo według mnie jedyna pozytywna cecha tego motoru to jego wygląd, jest ładny po prostu i po wypolerowaniu/czyszczeniu będzie robić robotę.

Drugi motor jaki bym widział dla wyglądu to 7A czyli 2.3 20V. Skoro i tak masz robić remont to czemu nie włożyć czegoś to ma trochę mocy? Wyglądem też atrakcyjny, no i 5 garów.

1.6 sobie odpuść bo to parodia nie silnik.

lukredi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 gru 2011, 19:26
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lukredi » 20 lip 2012, 09:17

jak to szybko wiedza internetowa potrafi zmieniać zdania :P dziękuje kolego za dobre rady - więc masz rację - to parodia a nie silnik - a żeby jednak trochę poszmęcić to usiądzie jednostka z audi a6 o mocy 180 koników 1,8t hehe - motor nie za wielki moc ogromna ale dam radę ;) w weekend przyjeżdza do mnie angol cały więc problemy z częściami kompami itp znikną - czas na wzmacnianie budy bo przy tej mocy wolałbym żeby mi przodku nie urwało ;) dziękuję - temat do zamknięcia - reszte będę opisywał w odpowiednim dziale

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 20 lip 2012, 11:17

Powodzenia ze wszystkim i mam nadzieję, że się uda. Ten motor w zupełności w serii wystarczy do masy tego auta :-)

Zablokowany

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl