[B3/B4] Regeneracja pompy wody
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
[B3/B4] Regeneracja pompy wody
Z racji tego iż pracuję w środowisku mechaników samochodowych ciężarowych to obserwuję od czasu do czasu czym się zajmują :mrgreen: .
Od dłuższego czasu obserwuję zjawisko regenerowania pomp wody w ciężarówkach. Kiedy zapytałem się mechanika dlaczego nie wymieniają na nowe, stwierdził, że się po prostu nie opłaca. Jeśli łopatki wirnika i sam wałek napędowy są dobre to wystarczy założyć nowy simering i łożyska, do tego nowa uszczelka korkowa i pompa jest jak nowa. Tutaj się nasuwa pytanie, dlaczego nie robi się takich rzeczy w pompach wody do osobówek? Bo przecież mamy kompletną ori pompę, załóżmy że uszczelka wałka już w niej przepuszcza płyn i w efekcie łożyska kończą żywot. No to kupujemy simering (5-7zł), łożyska (2x 5zł). Czyż nie byłoby taniej? A w rezultacie uzyskujemy prawie nową pompę wody,
Od dłuższego czasu obserwuję zjawisko regenerowania pomp wody w ciężarówkach. Kiedy zapytałem się mechanika dlaczego nie wymieniają na nowe, stwierdził, że się po prostu nie opłaca. Jeśli łopatki wirnika i sam wałek napędowy są dobre to wystarczy założyć nowy simering i łożyska, do tego nowa uszczelka korkowa i pompa jest jak nowa. Tutaj się nasuwa pytanie, dlaczego nie robi się takich rzeczy w pompach wody do osobówek? Bo przecież mamy kompletną ori pompę, załóżmy że uszczelka wałka już w niej przepuszcza płyn i w efekcie łożyska kończą żywot. No to kupujemy simering (5-7zł), łożyska (2x 5zł). Czyż nie byłoby taniej? A w rezultacie uzyskujemy prawie nową pompę wody,
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No wiesz u mnie też ktoś poprawiał silikonem :mrgreen: , ale po wyczyszczeniu z tego badziewia i założeniu nowej uszczelki jest ok. Zastanawia mnie jednak najbardziej regeneracja od strony mechanicznej. Bo uszczelnienie pompy do obudowy to już inna kwestia. <ok>Przemo80b3 pisze:ta uszczelka w pompie taka aluminiowa byla poprawiona silikonem
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Przemo80b3 pisze:Hym, no uszczelnienie swoją drogą ale środek pompy, no nie wiem jak to się fachowo nazywa ma wybite znaczki meyle tylko obudowa pompy została oryginał Audi, a reszta chyba została zmieniana stąd ten silikon
Ja jak wymieniałem ostatnio pompę to też tylko środek, obudowa pozostała oryginalna. Jeśli da się rozebrać to nie ma sensu kupować z obudową. Więc poprzedni właściciel zapewne tak i u Ciebie zrobił. Nie oznacza to, że regenerował sam środek, zapewne też wymienił na nowy
Co do samej regeneracji to ciekawa sprawa. Niech ktos spróbuje i opisze
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wiem :mrgreen: ... dlatego założyłem taki temat. Ja będę chyba "robić" taką pompę, bo mam jedną na zapasie od passata 1.9td, a to jest przecież to samo.majekk pisze:Co do samej regeneracji to ciekawa sprawa. Niech ktos spróbuje i opisze
Jedynym problemem może być tylko ośka, na której wyciera się miejsce kontaktu z uszczelką patentową. Miałem tak kiedyś w pralce automatycznej <ok> . Pomimo założenia nowego simeringu, pojawiła się lekka nieszczelność i woda z czasem wypłukała smar z łożysk .
No ale pralka chodziła bez zarzutu przez dwa lata 8-) .
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
No pewnie zarzucił tylko sam środek, z wiadomych względów-kosztymajekk pisze:Przemo80b3 pisze:Hym, no uszczelnienie swoją drogą ale środek pompy, no nie wiem jak to się fachowo nazywa ma wybite znaczki meyle tylko obudowa pompy została oryginał Audi, a reszta chyba została zmieniana stąd ten silikon
Ja jak wymieniałem ostatnio pompę to też tylko środek, obudowa pozostała oryginalna. Jeśli da się rozebrać to nie ma sensu kupować z obudową. Więc poprzedni właściciel zapewne tak i u Ciebie zrobił. Nie oznacza to, że regenerował sam środek, zapewne też wymienił na nowy
Co do samej regeneracji to ciekawa sprawa. Niech ktos spróbuje i opisze
Nie wiem jak u nas w audi ale fso można wymienić samą reperaturke co obniża koszty http://allegro.pl/reperaturka-pompy-wod ... 83283.html
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
O kurdę, jaka cena szokująca :shock:olapiotr pisze:Nie wiem jak u nas w audi ale fso można wymienić samą reperaturke co obniża koszty http://allegro.pl/reperaturka-pompy-wod ... 83283.html
A do Audi to znalazłem tylko to
http://allegro.pl/pompa-wody-audi-a6-10 ... 65352.html
Ale samego zestawu naprawczego nie znalazłem. Może nie ma w sprzedaży samych tych łopatek i łożysk (chociaż łożyska by się jakięś dobrało) pompy wodnej.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jeśli łopatki są dobre (metalowe tak jak w ori pompie) to po co wymieniać?Przemo80b3 pisze:Ale samego zestawu naprawczego nie znalazłem. Może nie ma w sprzedaży samych tych łopatek i łożysk (chociaż łożyska by się jakięś dobrało) pompy wodnej.
Z dopasowaniem łożysk też nie będzie problemu. Bo to raczej standard - wymiarówki.
Nie wiem jeszcze tylko jak wygląda sprawa z uszcz. patentową czy jest to jakaś jedna z bardziej standardowych.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
O jaką uszczelkę Ci chodzi o taką ? :
http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni ... lang_id=PL
http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni ... lang_id=PL
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie o uszczelkę uszczelniającą wałek pompy. Czyli najprościej mówiąc żeby płyn z komory tłoczącej nie przedostawał się do łożysk. To jest tzw simering :idea:Przemo80b3 pisze:O jaką uszczelkę Ci chodzi o taką ? :
http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni ... lang_id=PL
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zresztą to właśnie ten element zawodzi najczęściej. Dlatego pompa zaczyna szumieć, bo simering zaczyna przepuszczać płyn, który w następnej kolejności wypłukuje smar z łożysk i dlatego mówi się, że pompa kończy żywot. Identyczna sprawa jak w pralce automatycznej <ok> . Ja wymieniłem właśnie kiedyś w automacie tylko łożyska , a uszczelka już była na wykończeniu. No i po paru tygodniach łożyska znowu były do wymiany... , jednak tym razem wymieniłem też simering na wałku 8-) . Mówię wam, czy to pompa wody czy pralka to wychodzi na to samo <ok>
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie