Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Regeneracja pompy wody

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[B3/B4] Regeneracja pompy wody

Post autor: Patrique » 16 gru 2010, 17:53

Z racji tego iż pracuję w środowisku mechaników samochodowych ciężarowych to obserwuję od czasu do czasu czym się zajmują :mrgreen: .
Od dłuższego czasu obserwuję zjawisko regenerowania pomp wody w ciężarówkach. Kiedy zapytałem się mechanika dlaczego nie wymieniają na nowe, stwierdził, że się po prostu nie opłaca. Jeśli łopatki wirnika i sam wałek napędowy są dobre to wystarczy założyć nowy simering i łożyska, do tego nowa uszczelka korkowa i pompa jest jak nowa. Tutaj się nasuwa pytanie, dlaczego nie robi się takich rzeczy w pompach wody do osobówek? Bo przecież mamy kompletną ori pompę, załóżmy że uszczelka wałka już w niej przepuszcza płyn i w efekcie łożyska kończą żywot. No to kupujemy simering (5-7zł), łożyska (2x 5zł). Czyż nie byłoby taniej? A w rezultacie uzyskujemy prawie nową pompę wody,
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 16 gru 2010, 19:28

A ja jak wymieniałem termostat to miałem pompę wody na wierzchu, to mogłem pstryknąć fotę, bo poprzedni wlasciciel mojej audiczki regenerowal pompę i ta uszczelka w pompie taka aluminiowa byla poprawiona silikonem ;-)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 16 gru 2010, 20:24

Przemo80b3 pisze:ta uszczelka w pompie taka aluminiowa byla poprawiona silikonem ;-)
No wiesz u mnie też ktoś poprawiał silikonem :mrgreen: , ale po wyczyszczeniu z tego badziewia i założeniu nowej uszczelki jest ok. Zastanawia mnie jednak najbardziej regeneracja od strony mechanicznej. Bo uszczelnienie pompy do obudowy to już inna kwestia. <ok>

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 16 gru 2010, 20:26

Hym, no uszczelnienie swoją drogą ale środek pompy, no nie wiem jak to się fachowo nazywa ma wybite znaczki meyle tylko obudowa pompy została oryginał Audi, a reszta chyba została zmieniana stąd ten silikon

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 16 gru 2010, 21:49

Przemo80b3 pisze:Hym, no uszczelnienie swoją drogą ale środek pompy, no nie wiem jak to się fachowo nazywa ma wybite znaczki meyle tylko obudowa pompy została oryginał Audi, a reszta chyba została zmieniana stąd ten silikon

Ja jak wymieniałem ostatnio pompę to też tylko środek, obudowa pozostała oryginalna. Jeśli da się rozebrać to nie ma sensu kupować z obudową. Więc poprzedni właściciel zapewne tak i u Ciebie zrobił. Nie oznacza to, że regenerował sam środek, zapewne też wymienił na nowy ;-)

Co do samej regeneracji to ciekawa sprawa. Niech ktos spróbuje i opisze :-)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 18 gru 2010, 07:52

majekk pisze:Co do samej regeneracji to ciekawa sprawa. Niech ktos spróbuje i opisze :-)
Wiem :mrgreen: ... dlatego założyłem taki temat. Ja będę chyba "robić" taką pompę, bo mam jedną na zapasie od passata 1.9td, a to jest przecież to samo.
Jedynym problemem może być tylko ośka, na której wyciera się miejsce kontaktu z uszczelką patentową. Miałem tak kiedyś w pralce automatycznej <ok> . Pomimo założenia nowego simeringu, pojawiła się lekka nieszczelność i woda z czasem wypłukała smar z łożysk :-( .
No ale pralka chodziła bez zarzutu przez dwa lata 8-) .
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 18 gru 2010, 19:53

majekk pisze:
Przemo80b3 pisze:Hym, no uszczelnienie swoją drogą ale środek pompy, no nie wiem jak to się fachowo nazywa ma wybite znaczki meyle tylko obudowa pompy została oryginał Audi, a reszta chyba została zmieniana stąd ten silikon

Ja jak wymieniałem ostatnio pompę to też tylko środek, obudowa pozostała oryginalna. Jeśli da się rozebrać to nie ma sensu kupować z obudową. Więc poprzedni właściciel zapewne tak i u Ciebie zrobił. Nie oznacza to, że regenerował sam środek, zapewne też wymienił na nowy ;-)

Co do samej regeneracji to ciekawa sprawa. Niech ktos spróbuje i opisze :-)
No pewnie zarzucił tylko sam środek, z wiadomych względów-koszty :-D

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 19 gru 2010, 12:19

Nie wiem jak u nas w audi ale fso można wymienić samą reperaturke co obniża koszty http://allegro.pl/reperaturka-pompy-wod ... 83283.html

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 19 gru 2010, 19:25

olapiotr pisze:Nie wiem jak u nas w audi ale fso można wymienić samą reperaturke co obniża koszty http://allegro.pl/reperaturka-pompy-wod ... 83283.html
O kurdę, jaka cena szokująca :shock:
A do Audi to znalazłem tylko to
:arrow: http://allegro.pl/pompa-wody-audi-a6-10 ... 65352.html
Ale samego zestawu naprawczego nie znalazłem. Może nie ma w sprzedaży samych tych łopatek i łożysk (chociaż łożyska by się jakięś dobrało) pompy wodnej.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 19 gru 2010, 19:38

Przemo80b3 pisze:Ale samego zestawu naprawczego nie znalazłem. Może nie ma w sprzedaży samych tych łopatek i łożysk (chociaż łożyska by się jakięś dobrało) pompy wodnej.
Jeśli łopatki są dobre (metalowe tak jak w ori pompie) to po co wymieniać?
Z dopasowaniem łożysk też nie będzie problemu. Bo to raczej standard - wymiarówki.
Nie wiem jeszcze tylko jak wygląda sprawa z uszcz. patentową czy jest to jakaś jedna z bardziej standardowych.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 19 gru 2010, 19:44

O jaką uszczelkę Ci chodzi o taką ? :
:arrow: http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni ... lang_id=PL

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 19 gru 2010, 19:56

Przemo80b3 pisze:O jaką uszczelkę Ci chodzi o taką ? :
:arrow: http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni ... lang_id=PL
Nie ;) o uszczelkę uszczelniającą wałek pompy. Czyli najprościej mówiąc żeby płyn z komory tłoczącej nie przedostawał się do łożysk. To jest tzw simering :idea:
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 19 gru 2010, 19:58

A, no to nie zrozumiałem słowa uszczelka patentowa :mrgreen:

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 19 gru 2010, 20:01

Zresztą to właśnie ten element zawodzi najczęściej. Dlatego pompa zaczyna szumieć, bo simering zaczyna przepuszczać płyn, który w następnej kolejności wypłukuje smar z łożysk i dlatego mówi się, że pompa kończy żywot. Identyczna sprawa jak w pralce automatycznej <ok> . Ja wymieniłem właśnie kiedyś w automacie tylko łożyska , a uszczelka już była na wykończeniu. No i po paru tygodniach łożyska znowu były do wymiany... :-/ , jednak tym razem wymieniłem też simering na wałku 8-) . Mówię wam, czy to pompa wody czy pralka to wychodzi na to samo <ok>

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 19 gru 2010, 20:03

Może ze starym uszczelniaczem w ręku i o ile idzie odczytać z niego jakieś numery, jeśli jakieś pozostały, szło by coś dobrać ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga