Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[NG] Silnik NG - pięciocylindrowa kompozycja dźwięków.

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grzechas_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
Lokalizacja: SR

Post autor: grzechas_audi » 13 kwie 2010, 11:31

seba6891 pisze:
luk448 pisze:Jak i czy ktoś poradził sobie z cieknącą benzyną na filtr powietrza?
mam to samo ;) ramie tarczy jest lekko opocone w najnizszym punkcie czyli tuz nad filtrem. ciekawe skad to splywa <hmm>
Bartek90 pisze:Hmm.. z tego co mi wiadomo to prędkości obrotowej biegu jałowego w NG na KE-J się nie reguluje. KE-J rózni się tym od K-J że nie posiada śróby regulacyjnej jałówki, tutaj na wysokości przepustnic, więc regulacja jest chyba raczej nie możliwa.. Być może się mylę, proszę mnie poprawić.
przeczytalem w Sam Naprawiam A80/90 i ta regulacja tyczy sie tylko silnika PS ;) NG ma zaplombowana srobe regulacji biegu jalowego
ja regulowałem tą śrubką po zerwaniu blomby, ale czy da się ustawić za pomocątej śrubki idelne chodzenie silnika? mam możliwość analizatora spalin podpięcia ale czy to będzie potrzebne?

[ Dodano: 2010-04-13, 12:15 ]
luk448 pisze:Jeśli chodzi o prędkości maksymalne to raczej nie powinniśmy opierać się na wskazaniach licznika.Lepiej mieć na pokładzie Gps-będzie on bardziej dokładny niż pokładowy prędkościomierz.
dokładnie :mrgreen: licznik podaje tylko poglądową prędkość a jeśli jeszcze mamy inne koła niż seria to różnica w pokazywaniu jest jeszcze inna.
-::: Są samochody...i jest AUDI :::-

Grzechas_AUDI_COUPE : https://audi80.pl/viewtopic.php?t=18996

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 13 kwie 2010, 21:56

Koledzy, czy jest jakiś patent na wymianę filtra powietrza czy bez zdejmowania gumy z obudowy filtra się nie obejdzie?:)

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 13 kwie 2010, 22:34

Karto, no ja nie przypominam sobie żebym do wymiany filtra powietrza zdejmował gumę z przepływki.
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VAGÓW I DO RESZTY SWIATA.PISAĆ PW JAK COS POTRZEBA.

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 13 kwie 2010, 23:04

luk448 pisze:Karto, no ja nie przypominam sobie żebym do wymiany filtra powietrza zdejmował gumę z przepływki.
Ja musiałem zdjąć bo nie szło wyjąć filtra ale to wszystko dla tego że jest blos i jest ciaśniej. Ale przy okazji sprawdziłem szczelność gumek i na łonczenisch opaski popoprawiałem :mrgreen:
Jest: Coupe 2,3NG https://audi80.pl/coupe-ng-by-zayebatsu-vt35647.htm
Było:B3 Sedan 1,6PP

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 13 kwie 2010, 23:11

No w moim przypadku jest tak, że strasznie ciężko jest podnieść górną pokrywę obudowy filtra, o ile z przodu jeszcze jakoś idzie to z tyłu, tam gdzie jest guma, podnieść mogę na 2-3 mm. W sumie jak bym się bardzo postarał to pewnie jakoś bym filtr wyciągnął (wyszarpał) ale od spodu do tej gumy wchodzą węzę gumowe od krokowego i odmy- wole ich nie urwać;) Bo już raz gumę zmieniałem, po tym jak wymianę filtra zostawiłem mechanikowi.

No nic, z wymianą filtra jeszcze poczekam- pewnie zdejmę cała przepływkę bo w planach mam też wymianę obudowy filtra- obecna jest popękana i posklejana taśmą. Tak już było kiedy auto kupiłem, nie wiem czy kiedyś miało strzał gazu (gazu nie ma) czy może inny, już konkretniejszy strzał...;) A jak już wymiana obudowy to fajnie byłoby się dolotem pobawić...

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 13 kwie 2010, 23:27

Lepiej ściągnąć całą gume. troszeczke wiecej trzeba sie nastękac ale bedzie bezpieczniej, zeby nie przedziurawic np weza odmy. U mnie poprzednik nie pomyslal i jest guma zalatana, bo ktos sie spieszyl :-/

[ Dodano: 2010-04-18, 14:52 ]
Witam, chciałbym się upewnić czegoś. Czy czujnik temp do zegarów jest na kroćcu przed blokiem? Pozdrawiam
Było: 90us 2.3 https://audi80.pl/b3-ng-audi-90-23-1988-vt36817.htm

Jest: 90 2.3NG automat https://audi80.pl/audi-90-23-z-1989- ... htm#653882
_____________________________________

Jednak Audi... to Audi :)

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 20 kwie 2010, 00:59

Chyba nikt jeszcze tego w wątku nie wrzucał a może się przydać:

http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,47/

Bardzo dokładny opis regulacji przepływomierza powietrza w układzie KE III Jetronic, duża ilość zdjęć i wykresów. Poradnik ogólnie traktuje o rozwiązywaniu problemów falujących obrotów w silnikach z wtryskiem mechanicznym. Opracowany na przykładzie 5 cylindrowego silnika 2.3E NG

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 22 kwie 2010, 10:44

Hmm... Panowie myślałem dzisiaj nad szymś. Czy gdybym przerobił ramię spiętrzające, znaczy żeby się podnosiło wyżej. Czy cylinderki dawkujące paliwo nie podniosły by się za wysoko? Chodzi mi żeby leciało więcej paliwa przy większej ilości pow... Taki pomysł wdarł się do mnie do głowy na lekcji ;]
Było: 90us 2.3 https://audi80.pl/b3-ng-audi-90-23-1988-vt36817.htm

Jest: 90 2.3NG automat https://audi80.pl/audi-90-23-z-1989- ... htm#653882
_____________________________________

Jednak Audi... to Audi :)

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 22 kwie 2010, 12:13

Raczej ramie chodzi "w całym zakresie", tak, że już bardziej cylinderków nie da się otworzyć:) Chociaż kto ja tam wie... w każdym razie chyba łatwo jest w ten sposób coś popsuć:)
Ja ostatnio kombinuje z dolotem, tzn żeby wlot odgrodzić od gorącego powietrza z komory silnika. U mnie te plastiki które są nakładane na rure z puszki filtra powietrza są połamane i trzeba je czymś zastąpić. Szkoda tylko, że szpara w grillu do łapania powietrza jest taka wąska, chłodnica od klimy prawie całą zasłania.

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 22 kwie 2010, 17:51

Z dolotem można pokombinować ale.. coż z tego że będzie łapał zimne skoro np odpowietrzenie skrzyni wędruje do kolektora ssącego. I jest ono z pewnością gorące także dupa zbita.

Muszę rozkręcić rozdzielacz i sprawdzić czy takie coś przejdzie.. Bo gdyby tak to byłaby łatwa droga do podkręcenia go.

Ale to takie myślenie teoretyczne, z nudów na lekcjach ;]
Póki co cieszę się nowiuśkim wydechem zrobionym w KLSie <ok>
Było: 90us 2.3 https://audi80.pl/b3-ng-audi-90-23-1988-vt36817.htm

Jest: 90 2.3NG automat https://audi80.pl/audi-90-23-z-1989- ... htm#653882
_____________________________________

Jednak Audi... to Audi :)

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 22 kwie 2010, 18:03

Bartek90 pisze:w KLSie <ok>
A co to???

Bartek tak mi się zdaje ale NG jest produkowane od 88r. to jest 22lata i zapewne jak by ktoś wpadł na łatwy sposób podkręcenia tego silnika to by już wszyscy dawno wiedzieli. No i reasumując prawda jest taka że ten silnik nie nadaje się do modyfikacji... A jak już tak bardzo chcesz to załaduj MS i uturb silnik na pewno będziesz zadowolony i nic nie popsujesz. <czapa>
Jest: Coupe 2,3NG https://audi80.pl/coupe-ng-by-zayebatsu-vt35647.htm
Było:B3 Sedan 1,6PP

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 23 kwie 2010, 00:00

Ja wiem Zayu ze to nie jest dobra jednostka na mody. Jak napisalem, to taki pomysl ktory powstal z nudow... I zapewne nigdy nie wejdzie w zycie.

KLS to zaklad samochodowy, w ktorym robilem wydech po znajomosciach.
www.kls-sport.pl

Brzmi teraz cudnie, jutro pojade i nakrece jakis filmik.
Mam wywalony kat, i jeden tlumik koncowy. Wydech jest troszeczke powiekszony, dostosowany do N/A.
Ale brzmienie... bardzo mi sie podoba. Jest glosniejszy, ale bez przesady. Gdy sie jezdzi spokojnie, do 2,500 obrotow, to jest nawet cicho, ale jak sie przydepnie to naprawde go slychac. Piekna symfonia <ok> pozdrawiam : )
Było: 90us 2.3 https://audi80.pl/b3-ng-audi-90-23-1988-vt36817.htm

Jest: 90 2.3NG automat https://audi80.pl/audi-90-23-z-1989- ... htm#653882
_____________________________________

Jednak Audi... to Audi :)

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 23 kwie 2010, 01:52

Koniecznie wklej filmik:) Co do odpowietrzenia silnika- catch tank;) tez w planach.

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 24 kwie 2010, 10:07

Catch tank będzie u mnie instalowany, poczytałem trochę na tem temat i wydaje się być to fają sprawą :)

[ Dodano: 2010-04-24, 13:41 ]
Było: 90us 2.3 https://audi80.pl/b3-ng-audi-90-23-1988-vt36817.htm

Jest: 90 2.3NG automat https://audi80.pl/audi-90-23-z-1989- ... htm#653882
_____________________________________

Jednak Audi... to Audi :)

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 24 kwie 2010, 16:53

Prawda jest taka ze szału niema :-/ brzmi lepiej jak brzmiało ale to wg mnie jeszcze nie jest idealny dźwięk...

Ps. Coś ci chyba z tyłu wszystkie żarówki nie świecą <rotfl2>

Pozdro

A robił ktoś moze wydech 2,5" do NG :?:
Jest: Coupe 2,3NG https://audi80.pl/coupe-ng-by-zayebatsu-vt35647.htm
Było:B3 Sedan 1,6PP

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga