Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[NG] Silnik NG - pięciocylindrowa kompozycja dźwięków.

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[NG] Silnik NG - pięciocylindrowa kompozycja dźwięków.

Post autor: Bartek90 » 03 kwie 2010, 16:39

...:: NG ::...
Temat przeznaczyony dla używtkowników tychże silników, jak i nie tylko :)

Silnik NG był montowany w Audi 80 B4 i Audi 90 B3.


Dane techniczne:

Moc: 136PS lub 133PS - źródła różnie podają.
Moment: 190Nm
Prędkość max wg danych tech - 206Km/h (choć tak naprawdę da się szybciej...)
0-100km/h - to ok 9,0s.
Rodzaj wtrysku - KE-jetronic. (mech. wtrysk)
Ilość zaworów na cylinder - 2.
Jeden wałek rozrządu.
Paliwo - niby że 95...
Stopień sprężania - 10:1
Ilość oleju - ok 4.5l
Spalanie to od 8l - 11l - 17l (trasa - miasto - gaz w podłodze)
100-0Km/h to ok 36m - różnie źródła podają..


Fajnie by było jabyście pisali o waszych silnikach NG. Jak się spisują, gdzie się psują, jak o nie dbacie, jaki olej, rady, lub co modzicie. Temat wolny :)
Może i trochę przesadzam ale uważam że Silnik R5 NG ma naprawdę ładny dźwięk i to "coś" :-)

Tu np zdjęcie mojego NG sprzed ok 4mies :-)

Obrazek

I od razu pytanie. Czy ktoś już dłubał przy wydechu? chodzi mi o cały, od silnika?
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2010, 20:34 przez Bartek90, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: 90us 2.3 https://audi80.pl/b3-ng-audi-90-23-1988-vt36817.htm

Jest: 90 2.3NG automat https://audi80.pl/audi-90-23-z-1989- ... htm#653882
_____________________________________

Jednak Audi... to Audi :)

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 03 kwie 2010, 18:27

Jeśli chodzi o problemy, to oczywiście K-Jetronic. Ogólnie Jak na swoje lata było to bezawaryjne rozwiązanie, ale prawie dwadzieścia lat użytkowania i brak możliwości profesjonalnego serwisu robi swoje. No i do tego kwestia LPG. Jest na to sposób. Nazywa się EFI <ok> . Nie jest to tanie rozwiązanie, ale jeśli kochasz swój samochód...
Ja wiem, że moje kolejne Audi też będzie z tym silnikiem. Będę szukał zadbanej perełki. Jeśli mnie będzie stać to będzie K-jet tylko na Pb. Jeśli LPG, to sekwencja plus Megasquirt. Chociaż wolałbym ten pierwszy wariant.

Awatar użytkownika
Davido2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 mar 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Davido2.3 » 03 kwie 2010, 19:38

Dźwięk pięciocylindrówki jest to naprawde symfonia.Moje Audi 90 jest z 1988r., do 2007 było użytkowane we francji, posiada oryginalne wydechy, katalizator a pomimo tego brzmi pięknie, a gdy schodzi z obrotów poprostu brzmi świetnie, muzyka dla uszu.Teraz chciałbym usunąc katalizator a na tłumik końcowy założyc jakąś ładną, skromną końcówke, co polecacie? jak narazie sprawuje się bez problemu pomimo tej kopułki i palca.Jeżdżąc naprawde delikatnie, nie przekraczając 80km/h uzyskuje spalanie 9-10 litrów benzyny na 100km,wiem co piszę bo już nie raz obliczałem.

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 03 kwie 2010, 19:59

mi tam K-Jetronic nie przeszkadza bo u mnie mało kiedy pracuje,odpoczywa sobie :mrgreen: dźwięk jak dzwięk,zwykły taki sobie,oczywiście żartuje R5 ma to coś do siebie,ostatnio volvo jeździłem takim motorkiem uturbionym,ciekawie jak by nasze NG chodziło jak by chłopaki w Ingolstadt pomyśleli i od razu tak zrobili


NG jak i audi się nie psuje jak się dba,jedynie jak coś sie stanie to mówimy że się zużyło a nie zepsuło,nasze auta nie są nowe :-D
Zdjęcie w avatarze to przeszłość tak jak i cały temat

Kliknij żeby zobaczyć moje czerwone toczydło

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 03 kwie 2010, 20:17

Davido2.3 pisze:Teraz chciałbym usunąc katalizator a na tłumik końcowy założyc jakąś ładną, skromną końcówke, co polecacie?
Co do wydechu zamontował bym taką dwururkę (jak w V-ce)
by IC69
Obrazek Obrazek
Padre (LDZ) pisze:No i do tego kwestia LPG. Jest na to sposób. Nazywa się EFI <ok> . Nie jest to tanie rozwiązanie, ale jeśli kochasz swój samochód...
Mógłbyś coś więcej o tym napisać ? :roll:

pandamix pisze:dźwięk jak dzwięk,zwykły taki sobie,oczywiście żartuje R5 ma to coś do siebie,
Głupoty gadasz ja nawet w zimie mogę jeździć z otwartą szybą :mrgreen: wszystko po to by móc słuchać tej pięknej symfonii <mikolaj>

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 03 kwie 2010, 20:27

Miodek, u mnie będzie bardzo podobna :)

Powiem wam że gdy ja szukałem auta, to kierowałem się tym, że kiedyś na ul. Legnickiej (wrocław) usłyszałem dawno dawno zapierdzielające auto z dość ładnym dźwiękiem. Aż nie wierzyłem że to 80tka (wtedy nie wiedziałem że istnieje takie coś jak 90tka xD) I od tamtego czasu zacząłem się interesować Audi, tak ogólnie, to było jakieś 5lat temu. I nadszedł czas kupna auta, oczywiście była to 90tka z motorkiem 2.3NG. Ale szukałem tylko bez gazu..
Ja osobiście jestem zadowolony z tego co mam. A mam 90tke z NG z roku 88. Jak narazie wszystko chodzi w jak najlepszym porządku, oby tak dalej :) teraz auto jest poddawane nowemu wydechowi, komplecik (KLS-sport)


ile najwięcej jechaliście NG?
I na jakich olejach? Ja jeżdżę na 10W-40 firmy MOTUL, raczej ta marka wykorzystywana do rajdów, wyścigów. Motul cieszy się uznaniem. Polecam :)
Było: 90us 2.3 https://audi80.pl/b3-ng-audi-90-23-1988-vt36817.htm

Jest: 90 2.3NG automat https://audi80.pl/audi-90-23-z-1989- ... htm#653882
_____________________________________

Jednak Audi... to Audi :)

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 03 kwie 2010, 21:25

EFI - elektroniczny wtrysk paliwa, na przykład Megasquirt. Uniwersalny komputer typu standalone, sterujący wtryskiem paliwa. Pisałem o tym kiedyś w jednym temacie. Na forum jest ktoś, kto jest w stanie to zamontować i wystroić. Można też samemu jak się ma dużo samozaparcia i troche wiedzy z zakresu elektroniki. Poszukaj postów z "megasquirt", allbo wrzuć w google. Jak znasz angielski to jest tam oficjalna strona projektu. Są schematy, programy i wykaz elementów potrzebnych do złożenia komputera i zamontowana go w aucie Projekt jest niekomercyjny i uzytkownicy służą pomocą. Jeśli chodzi o komercyjne uniwersalne komputery efi - to wiem, że są zestawy z firmy Flow improver (drogie strasznie), i z 034Motorsport, a także kompy firmy VEMS, czy DICTATOR. Na YT widziałem A6 z NG na z zamontowanym Megasquirtem i LPG - sekwencją :-) . U mnie w LDZ jeden koleś jest w trakcie montażu MS do Mercedesa na K-Jet.

Swojego czasu trochę drążyłem temat, ale sytuacja finansowa troche mnie obecnie :cry: ogranicza.
Jakby co to pytać. Jeśli tylko bedę potrafił to odpowiem. <ok>

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 03 kwie 2010, 21:53

NG hmm ten silnik jak na swoją pojemność idzie nie jedzie takie są realia. Pięknie brzmi i tyle. I tylko pięknie brzmi przy seryjnym środkowym tłumiku wyciętym kacie i jakimś konkretnym tłumiku na końcu.

Co do MS nie wydaje mi się że jest to opłacalne do NG już lepiej swapować na 7A bardziej rozwojowe i taniej wychodzi choc nie tak bezawaryjne jak NG

Bartek kup sobie osłone na chłodnice i przepoleruj kolektor...

Miodek dwu rynna jest oblatana...
Jest: Coupe 2,3NG https://audi80.pl/coupe-ng-by-zayebatsu-vt35647.htm
Było:B3 Sedan 1,6PP

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 03 kwie 2010, 22:13

Padre (LDZ) pisze: No i do tego kwestia LPG. Jest na to sposób. Nazywa się EFI <ok> . Nie jest to tanie rozwiązanie, ale jeśli kochasz swój samochód...

A ja napiszę swoją kwestię ,,jeśli kochasz swój samochód to nie zakładasz/zakładaj gazu <ok> ''
Mój kolega ma ng w cabrio i to jest najlepszy silnik do tego autka, szału mocy nie ma ale sound hmmhmhmhmhhm

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 03 kwie 2010, 22:37

pandamix pisze:NG jak i audi się nie psuje jak się dba,jedynie jak coś sie stanie to mówimy że się zużyło a nie zepsuło,nasze auta nie są nowe
podpisuję siepodtym, hehe zawsze tak mówie:) ka swóje NG mam 1,5 roku i w kwesti silnika, czy osprzetu wymieniłem tylko kable WN na beru bo stare (też beru) miały przebicie.
dzwiek spoko, tylko mocy mogłoby być tyle co w 7A
"jedyna słuszna marka pojazdu mechanicznego - AUDI :]:]

https://audi80.pl/coupe-moja-niunia- ... htm#343165

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 03 kwie 2010, 22:42

Ciekawy temat, jak nie będziemy za bardzo offtopować to pewnie skarbnica wiedzy się zrobi;)

Zayebatsu - to fakt, NG sprinterem nie jest ale jak już się rozbuja to idzie całkiem ładnie. Poza tym jadąc np. 60 km/h można zbić na 2 i wtedy idzie jak z turbo:] Na 3 też bardzo ładnie przyśpiesza.

Po mieście można się spokojnie turlać nie przekraczając 2tys obrotów- pojemność a co za tym idzie moment robią swoje, "crusing" tym autem to całkiem przyjemna opcja:)

Swoje NG mam od niedawna, póki co zdążyłem wywalić katalizator- zamiast niego wylądował tłumik przelotowy. Na wolnych obrotach silnik wydaje taki "benzynowy" dzwięk, całkiem przyjemny ale bassowe mruczenie to to nie jest- kiedyś trzeba będzie nad końcowym pomyśleć. W kwestii wydechu info można znaleźć w tym wątku: https://audi80.pl/80-b4-23-ng-katali ... 734,30.htm
Według luk_OP_Q89 dobrą opcją jest pozostawienie seryjnego wydechu z wyjątkiem końcowego tłumika, którego się pozbywamy i w jego miejsce wstawiamy elegancką rurke.

Na koniec moje NG (dopiero ogarniam:) vs Civic 1.4 90KM:
Zamierzam wymienić olej w skrzyni, mam nadzieję że dzięki temu biegi, zwłaszcza 2 będą lżej wchodzić- wtedy będzie rewanż;) No i dziewczynę z auta wyrzucę bo mi stosunek kg/km psuła;)

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 03 kwie 2010, 23:17

Karto, hmm w NG jest frajda ze jak się leci na 5tce 160km/h i zechce się przyśpieszyć wystarczy docisnąć pedał i czuć że to auto chce jechać jeszcze więcej.

Jedyne co by sie przydało w NG i Audi to zmienić stosunek mocy do masy i bylo by gites <ok>

Moje rady co do NG dbać o szczelność i stan gum i wężyków, systematycznie wsio wymieniać. Pożądne świece, kable itd. No i podobno dużo robie regulacja wtrysków będzie kasa to sie przekonam ile to da.

No i prawda jest taka ze na temat tego silnika nie ma co dużo pisać więc temat z lekka bez sera...
Jest: Coupe 2,3NG https://audi80.pl/coupe-ng-by-zayebatsu-vt35647.htm
Było:B3 Sedan 1,6PP

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 03 kwie 2010, 23:58

Zgadza się, że NG ma piękny dźwięk. Jeden z najpiękniejszych. Przyspieszenia może od "zera" nie ma jakiegoś ekstra ale do mułów nie można zaliczyć jeśli ma się zadbany silnik w dobrej kondycji <ok>
Jeśli chce się mieć lpg to nic innego jak blos. Auto chodzi idealnie jak na benzynie. O istnieniu lpg w samochodzie przypomina się tylko na stacji lpg ;-) Do tego kultura pracy silnika - brak falowania obrotów, lepiej odpala (na "tyk") itd.
Polecam blosa do NG <ok>
Zayebatsu pisze:w NG jest frajda ze jak się leci na 5tce 160km/h i zechce się przyśpieszyć wystarczy docisnąć pedał i czuć że to auto chce jechać jeszcze więcej.
Zgadza się :-D A prędkość maksymalna podawana przez producenta to bajka - z reguły potrafią więcej polecieć.
Moja 90tka -> https://audi80.pl/b3-90-23-ng-moja-9 ... t27987.htm

Jest: Audi 90 b3 2.3 + blos -> sprzedana :(
2x Audi A6 Avant C5 2.5TDI 180PS QUATTRO S-Line, Recaro itd.
-> https://audi80.pl/moje-audi-a6-c5-av ... t47567.htm
Audi 80 b2 1.8
Audi A4 1.9TDI
Było: Audi Coupe b3 2.3
Audi 80 b2 1.8

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 04 kwie 2010, 00:14

ale prawda jest taka ze do 190km/h leci jak ta lala a potem to trzeba juz troszke poczekać
"jedyna słuszna marka pojazdu mechanicznego - AUDI :]:]

https://audi80.pl/coupe-moja-niunia- ... htm#343165

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 04 kwie 2010, 00:28

NG to silnik do lansu. Oczywiście w Coupe lub Cabrio, bo sedan jest tak lanserski jak twarz Marka Edwarda Smitha. Pięknie brzmi, a jak się o niego dba to też całkiem przyjemnie jedzie. Sprawia wrażenie o wiele mocniejszego niż jest naprawdę, chociaż powiedzmy sobie szczerze - w b3/b4 nie ma mocnych silników. Nawet 2.3 20V i 2.8 to de facto muły przy wadze samochodu. NG dbane tylko jako-tako można wydymać byle czym, sam miałem okazję escortem 1.8 16V (na jednym ze zdjęć mojej Coupty go widać) na ćwiartke porobić 90 z NG.

Co do swapów, to i 7a i ng to ta sama prehistoria. Jak zmieniać silnik to tylko na świstaka. a jak już świstaka modzić to olać wszytko co związane z rs2 - bo to już technologicznie stare pruchno, o czym wiele osób zapomina ;]

Zay jak tak wnikliwie wypatrujesz czego pod maską brak Bartkowi to dodać należy brak gumek (pianek?)montowanych na śrubach od błotników o które się opiera maska ;p

Bartek, jeśli sugerujesz się reklamami oleju na rajdówkach, to zamiast audi kup citroena. Bo on notorycznie gwałci wszystkich w rajdach :P o wartości oleju decyduja jego parametry a nie producent.

Karto - tym civiciem cie gości zmasakrował. Wystartowałeś za nisko i biegi też zmieniasz jak stara baba. Mówiąc cytatem z klasyki "weź daj mu w dupę a nie wleczesz się..." Zmiana oleju w skrzyni nic Ci nie pomoze, sedan z NG to muł i mułem zawsze pozostanie.
CoupeCadabra
https://audi80.pl/coupe-b3-behemoth- ... t39276.htm

diody, laminat i płomienie vel syf, kiła i mogiła

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga