[NG] Silnik NG - pięciocylindrowa kompozycja dźwięków.
[NG] Silnik NG - pięciocylindrowa kompozycja dźwięków.
...:: NG ::...
Temat przeznaczyony dla używtkowników tychże silników, jak i nie tylko
Silnik NG był montowany w Audi 80 B4 i Audi 90 B3.
Dane techniczne:
Moc: 136PS lub 133PS - źródła różnie podają.
Moment: 190Nm
Prędkość max wg danych tech - 206Km/h (choć tak naprawdę da się szybciej...)
0-100km/h - to ok 9,0s.
Rodzaj wtrysku - KE-jetronic. (mech. wtrysk)
Ilość zaworów na cylinder - 2.
Jeden wałek rozrządu.
Paliwo - niby że 95...
Stopień sprężania - 10:1
Ilość oleju - ok 4.5l
Spalanie to od 8l - 11l - 17l (trasa - miasto - gaz w podłodze)
100-0Km/h to ok 36m - różnie źródła podają..
Fajnie by było jabyście pisali o waszych silnikach NG. Jak się spisują, gdzie się psują, jak o nie dbacie, jaki olej, rady, lub co modzicie. Temat wolny
Może i trochę przesadzam ale uważam że Silnik R5 NG ma naprawdę ładny dźwięk i to "coś"
Tu np zdjęcie mojego NG sprzed ok 4mies
I od razu pytanie. Czy ktoś już dłubał przy wydechu? chodzi mi o cały, od silnika?
Temat przeznaczyony dla używtkowników tychże silników, jak i nie tylko
Silnik NG był montowany w Audi 80 B4 i Audi 90 B3.
Dane techniczne:
Moc: 136PS lub 133PS - źródła różnie podają.
Moment: 190Nm
Prędkość max wg danych tech - 206Km/h (choć tak naprawdę da się szybciej...)
0-100km/h - to ok 9,0s.
Rodzaj wtrysku - KE-jetronic. (mech. wtrysk)
Ilość zaworów na cylinder - 2.
Jeden wałek rozrządu.
Paliwo - niby że 95...
Stopień sprężania - 10:1
Ilość oleju - ok 4.5l
Spalanie to od 8l - 11l - 17l (trasa - miasto - gaz w podłodze)
100-0Km/h to ok 36m - różnie źródła podają..
Fajnie by było jabyście pisali o waszych silnikach NG. Jak się spisują, gdzie się psują, jak o nie dbacie, jaki olej, rady, lub co modzicie. Temat wolny
Może i trochę przesadzam ale uważam że Silnik R5 NG ma naprawdę ładny dźwięk i to "coś"
Tu np zdjęcie mojego NG sprzed ok 4mies
I od razu pytanie. Czy ktoś już dłubał przy wydechu? chodzi mi o cały, od silnika?
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2010, 20:34 przez Bartek90, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
Jeśli chodzi o problemy, to oczywiście K-Jetronic. Ogólnie Jak na swoje lata było to bezawaryjne rozwiązanie, ale prawie dwadzieścia lat użytkowania i brak możliwości profesjonalnego serwisu robi swoje. No i do tego kwestia LPG. Jest na to sposób. Nazywa się EFI <ok> . Nie jest to tanie rozwiązanie, ale jeśli kochasz swój samochód...
Ja wiem, że moje kolejne Audi też będzie z tym silnikiem. Będę szukał zadbanej perełki. Jeśli mnie będzie stać to będzie K-jet tylko na Pb. Jeśli LPG, to sekwencja plus Megasquirt. Chociaż wolałbym ten pierwszy wariant.
Ja wiem, że moje kolejne Audi też będzie z tym silnikiem. Będę szukał zadbanej perełki. Jeśli mnie będzie stać to będzie K-jet tylko na Pb. Jeśli LPG, to sekwencja plus Megasquirt. Chociaż wolałbym ten pierwszy wariant.
Dźwięk pięciocylindrówki jest to naprawde symfonia.Moje Audi 90 jest z 1988r., do 2007 było użytkowane we francji, posiada oryginalne wydechy, katalizator a pomimo tego brzmi pięknie, a gdy schodzi z obrotów poprostu brzmi świetnie, muzyka dla uszu.Teraz chciałbym usunąc katalizator a na tłumik końcowy założyc jakąś ładną, skromną końcówke, co polecacie? jak narazie sprawuje się bez problemu pomimo tej kopułki i palca.Jeżdżąc naprawde delikatnie, nie przekraczając 80km/h uzyskuje spalanie 9-10 litrów benzyny na 100km,wiem co piszę bo już nie raz obliczałem.
mi tam K-Jetronic nie przeszkadza bo u mnie mało kiedy pracuje,odpoczywa sobie :mrgreen: dźwięk jak dzwięk,zwykły taki sobie,oczywiście żartuje R5 ma to coś do siebie,ostatnio volvo jeździłem takim motorkiem uturbionym,ciekawie jak by nasze NG chodziło jak by chłopaki w Ingolstadt pomyśleli i od razu tak zrobili
NG jak i audi się nie psuje jak się dba,jedynie jak coś sie stanie to mówimy że się zużyło a nie zepsuło,nasze auta nie są nowe
NG jak i audi się nie psuje jak się dba,jedynie jak coś sie stanie to mówimy że się zużyło a nie zepsuło,nasze auta nie są nowe
Co do wydechu zamontował bym taką dwururkę (jak w V-ce)Davido2.3 pisze:Teraz chciałbym usunąc katalizator a na tłumik końcowy założyc jakąś ładną, skromną końcówke, co polecacie?
by IC69
Mógłbyś coś więcej o tym napisać ? :roll:Padre (LDZ) pisze:No i do tego kwestia LPG. Jest na to sposób. Nazywa się EFI <ok> . Nie jest to tanie rozwiązanie, ale jeśli kochasz swój samochód...
Głupoty gadasz ja nawet w zimie mogę jeździć z otwartą szybą :mrgreen: wszystko po to by móc słuchać tej pięknej symfonii <mikolaj>pandamix pisze:dźwięk jak dzwięk,zwykły taki sobie,oczywiście żartuje R5 ma to coś do siebie,
Miodek, u mnie będzie bardzo podobna
Powiem wam że gdy ja szukałem auta, to kierowałem się tym, że kiedyś na ul. Legnickiej (wrocław) usłyszałem dawno dawno zapierdzielające auto z dość ładnym dźwiękiem. Aż nie wierzyłem że to 80tka (wtedy nie wiedziałem że istnieje takie coś jak 90tka xD) I od tamtego czasu zacząłem się interesować Audi, tak ogólnie, to było jakieś 5lat temu. I nadszedł czas kupna auta, oczywiście była to 90tka z motorkiem 2.3NG. Ale szukałem tylko bez gazu..
Ja osobiście jestem zadowolony z tego co mam. A mam 90tke z NG z roku 88. Jak narazie wszystko chodzi w jak najlepszym porządku, oby tak dalej teraz auto jest poddawane nowemu wydechowi, komplecik (KLS-sport)
ile najwięcej jechaliście NG?
I na jakich olejach? Ja jeżdżę na 10W-40 firmy MOTUL, raczej ta marka wykorzystywana do rajdów, wyścigów. Motul cieszy się uznaniem. Polecam
Powiem wam że gdy ja szukałem auta, to kierowałem się tym, że kiedyś na ul. Legnickiej (wrocław) usłyszałem dawno dawno zapierdzielające auto z dość ładnym dźwiękiem. Aż nie wierzyłem że to 80tka (wtedy nie wiedziałem że istnieje takie coś jak 90tka xD) I od tamtego czasu zacząłem się interesować Audi, tak ogólnie, to było jakieś 5lat temu. I nadszedł czas kupna auta, oczywiście była to 90tka z motorkiem 2.3NG. Ale szukałem tylko bez gazu..
Ja osobiście jestem zadowolony z tego co mam. A mam 90tke z NG z roku 88. Jak narazie wszystko chodzi w jak najlepszym porządku, oby tak dalej teraz auto jest poddawane nowemu wydechowi, komplecik (KLS-sport)
ile najwięcej jechaliście NG?
I na jakich olejach? Ja jeżdżę na 10W-40 firmy MOTUL, raczej ta marka wykorzystywana do rajdów, wyścigów. Motul cieszy się uznaniem. Polecam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
EFI - elektroniczny wtrysk paliwa, na przykład Megasquirt. Uniwersalny komputer typu standalone, sterujący wtryskiem paliwa. Pisałem o tym kiedyś w jednym temacie. Na forum jest ktoś, kto jest w stanie to zamontować i wystroić. Można też samemu jak się ma dużo samozaparcia i troche wiedzy z zakresu elektroniki. Poszukaj postów z "megasquirt", allbo wrzuć w google. Jak znasz angielski to jest tam oficjalna strona projektu. Są schematy, programy i wykaz elementów potrzebnych do złożenia komputera i zamontowana go w aucie Projekt jest niekomercyjny i uzytkownicy służą pomocą. Jeśli chodzi o komercyjne uniwersalne komputery efi - to wiem, że są zestawy z firmy Flow improver (drogie strasznie), i z 034Motorsport, a także kompy firmy VEMS, czy DICTATOR. Na YT widziałem A6 z NG na z zamontowanym Megasquirtem i LPG - sekwencją . U mnie w LDZ jeden koleś jest w trakcie montażu MS do Mercedesa na K-Jet.
Swojego czasu trochę drążyłem temat, ale sytuacja finansowa troche mnie obecnie :cry: ogranicza.
Jakby co to pytać. Jeśli tylko bedę potrafił to odpowiem. <ok>
Swojego czasu trochę drążyłem temat, ale sytuacja finansowa troche mnie obecnie :cry: ogranicza.
Jakby co to pytać. Jeśli tylko bedę potrafił to odpowiem. <ok>
NG hmm ten silnik jak na swoją pojemność idzie nie jedzie takie są realia. Pięknie brzmi i tyle. I tylko pięknie brzmi przy seryjnym środkowym tłumiku wyciętym kacie i jakimś konkretnym tłumiku na końcu.
Co do MS nie wydaje mi się że jest to opłacalne do NG już lepiej swapować na 7A bardziej rozwojowe i taniej wychodzi choc nie tak bezawaryjne jak NG
Bartek kup sobie osłone na chłodnice i przepoleruj kolektor...
Miodek dwu rynna jest oblatana...
Co do MS nie wydaje mi się że jest to opłacalne do NG już lepiej swapować na 7A bardziej rozwojowe i taniej wychodzi choc nie tak bezawaryjne jak NG
Bartek kup sobie osłone na chłodnice i przepoleruj kolektor...
Miodek dwu rynna jest oblatana...
Padre (LDZ) pisze: No i do tego kwestia LPG. Jest na to sposób. Nazywa się EFI <ok> . Nie jest to tanie rozwiązanie, ale jeśli kochasz swój samochód...
A ja napiszę swoją kwestię ,,jeśli kochasz swój samochód to nie zakładasz/zakładaj gazu <ok> ''
Mój kolega ma ng w cabrio i to jest najlepszy silnik do tego autka, szału mocy nie ma ale sound hmmhmhmhmhhm
podpisuję siepodtym, hehe zawsze tak mówie:) ka swóje NG mam 1,5 roku i w kwesti silnika, czy osprzetu wymieniłem tylko kable WN na beru bo stare (też beru) miały przebicie.pandamix pisze:NG jak i audi się nie psuje jak się dba,jedynie jak coś sie stanie to mówimy że się zużyło a nie zepsuło,nasze auta nie są nowe
dzwiek spoko, tylko mocy mogłoby być tyle co w 7A
Ciekawy temat, jak nie będziemy za bardzo offtopować to pewnie skarbnica wiedzy się zrobi;)
Zayebatsu - to fakt, NG sprinterem nie jest ale jak już się rozbuja to idzie całkiem ładnie. Poza tym jadąc np. 60 km/h można zbić na 2 i wtedy idzie jak z turbo:] Na 3 też bardzo ładnie przyśpiesza.
Po mieście można się spokojnie turlać nie przekraczając 2tys obrotów- pojemność a co za tym idzie moment robią swoje, "crusing" tym autem to całkiem przyjemna opcja:)
Swoje NG mam od niedawna, póki co zdążyłem wywalić katalizator- zamiast niego wylądował tłumik przelotowy. Na wolnych obrotach silnik wydaje taki "benzynowy" dzwięk, całkiem przyjemny ale bassowe mruczenie to to nie jest- kiedyś trzeba będzie nad końcowym pomyśleć. W kwestii wydechu info można znaleźć w tym wątku: https://audi80.pl/80-b4-23-ng-katali ... 734,30.htm
Według luk_OP_Q89 dobrą opcją jest pozostawienie seryjnego wydechu z wyjątkiem końcowego tłumika, którego się pozbywamy i w jego miejsce wstawiamy elegancką rurke.
Na koniec moje NG (dopiero ogarniam:) vs Civic 1.4 90KM:
Zamierzam wymienić olej w skrzyni, mam nadzieję że dzięki temu biegi, zwłaszcza 2 będą lżej wchodzić- wtedy będzie rewanż;) No i dziewczynę z auta wyrzucę bo mi stosunek kg/km psuła;)
Zayebatsu - to fakt, NG sprinterem nie jest ale jak już się rozbuja to idzie całkiem ładnie. Poza tym jadąc np. 60 km/h można zbić na 2 i wtedy idzie jak z turbo:] Na 3 też bardzo ładnie przyśpiesza.
Po mieście można się spokojnie turlać nie przekraczając 2tys obrotów- pojemność a co za tym idzie moment robią swoje, "crusing" tym autem to całkiem przyjemna opcja:)
Swoje NG mam od niedawna, póki co zdążyłem wywalić katalizator- zamiast niego wylądował tłumik przelotowy. Na wolnych obrotach silnik wydaje taki "benzynowy" dzwięk, całkiem przyjemny ale bassowe mruczenie to to nie jest- kiedyś trzeba będzie nad końcowym pomyśleć. W kwestii wydechu info można znaleźć w tym wątku: https://audi80.pl/80-b4-23-ng-katali ... 734,30.htm
Według luk_OP_Q89 dobrą opcją jest pozostawienie seryjnego wydechu z wyjątkiem końcowego tłumika, którego się pozbywamy i w jego miejsce wstawiamy elegancką rurke.
Na koniec moje NG (dopiero ogarniam:) vs Civic 1.4 90KM:
Zamierzam wymienić olej w skrzyni, mam nadzieję że dzięki temu biegi, zwłaszcza 2 będą lżej wchodzić- wtedy będzie rewanż;) No i dziewczynę z auta wyrzucę bo mi stosunek kg/km psuła;)
Karto, hmm w NG jest frajda ze jak się leci na 5tce 160km/h i zechce się przyśpieszyć wystarczy docisnąć pedał i czuć że to auto chce jechać jeszcze więcej.
Jedyne co by sie przydało w NG i Audi to zmienić stosunek mocy do masy i bylo by gites <ok>
Moje rady co do NG dbać o szczelność i stan gum i wężyków, systematycznie wsio wymieniać. Pożądne świece, kable itd. No i podobno dużo robie regulacja wtrysków będzie kasa to sie przekonam ile to da.
No i prawda jest taka ze na temat tego silnika nie ma co dużo pisać więc temat z lekka bez sera...
Jedyne co by sie przydało w NG i Audi to zmienić stosunek mocy do masy i bylo by gites <ok>
Moje rady co do NG dbać o szczelność i stan gum i wężyków, systematycznie wsio wymieniać. Pożądne świece, kable itd. No i podobno dużo robie regulacja wtrysków będzie kasa to sie przekonam ile to da.
No i prawda jest taka ze na temat tego silnika nie ma co dużo pisać więc temat z lekka bez sera...
Zgadza się, że NG ma piękny dźwięk. Jeden z najpiękniejszych. Przyspieszenia może od "zera" nie ma jakiegoś ekstra ale do mułów nie można zaliczyć jeśli ma się zadbany silnik w dobrej kondycji <ok>
Jeśli chce się mieć lpg to nic innego jak blos. Auto chodzi idealnie jak na benzynie. O istnieniu lpg w samochodzie przypomina się tylko na stacji lpg Do tego kultura pracy silnika - brak falowania obrotów, lepiej odpala (na "tyk") itd.
Polecam blosa do NG <ok>
Jeśli chce się mieć lpg to nic innego jak blos. Auto chodzi idealnie jak na benzynie. O istnieniu lpg w samochodzie przypomina się tylko na stacji lpg Do tego kultura pracy silnika - brak falowania obrotów, lepiej odpala (na "tyk") itd.
Polecam blosa do NG <ok>
Zgadza się A prędkość maksymalna podawana przez producenta to bajka - z reguły potrafią więcej polecieć.Zayebatsu pisze:w NG jest frajda ze jak się leci na 5tce 160km/h i zechce się przyśpieszyć wystarczy docisnąć pedał i czuć że to auto chce jechać jeszcze więcej.
NG to silnik do lansu. Oczywiście w Coupe lub Cabrio, bo sedan jest tak lanserski jak twarz Marka Edwarda Smitha. Pięknie brzmi, a jak się o niego dba to też całkiem przyjemnie jedzie. Sprawia wrażenie o wiele mocniejszego niż jest naprawdę, chociaż powiedzmy sobie szczerze - w b3/b4 nie ma mocnych silników. Nawet 2.3 20V i 2.8 to de facto muły przy wadze samochodu. NG dbane tylko jako-tako można wydymać byle czym, sam miałem okazję escortem 1.8 16V (na jednym ze zdjęć mojej Coupty go widać) na ćwiartke porobić 90 z NG.
Co do swapów, to i 7a i ng to ta sama prehistoria. Jak zmieniać silnik to tylko na świstaka. a jak już świstaka modzić to olać wszytko co związane z rs2 - bo to już technologicznie stare pruchno, o czym wiele osób zapomina ;]
Zay jak tak wnikliwie wypatrujesz czego pod maską brak Bartkowi to dodać należy brak gumek (pianek?)montowanych na śrubach od błotników o które się opiera maska ;p
Bartek, jeśli sugerujesz się reklamami oleju na rajdówkach, to zamiast audi kup citroena. Bo on notorycznie gwałci wszystkich w rajdach o wartości oleju decyduja jego parametry a nie producent.
Karto - tym civiciem cie gości zmasakrował. Wystartowałeś za nisko i biegi też zmieniasz jak stara baba. Mówiąc cytatem z klasyki "weź daj mu w dupę a nie wleczesz się..." Zmiana oleju w skrzyni nic Ci nie pomoze, sedan z NG to muł i mułem zawsze pozostanie.
Co do swapów, to i 7a i ng to ta sama prehistoria. Jak zmieniać silnik to tylko na świstaka. a jak już świstaka modzić to olać wszytko co związane z rs2 - bo to już technologicznie stare pruchno, o czym wiele osób zapomina ;]
Zay jak tak wnikliwie wypatrujesz czego pod maską brak Bartkowi to dodać należy brak gumek (pianek?)montowanych na śrubach od błotników o które się opiera maska ;p
Bartek, jeśli sugerujesz się reklamami oleju na rajdówkach, to zamiast audi kup citroena. Bo on notorycznie gwałci wszystkich w rajdach o wartości oleju decyduja jego parametry a nie producent.
Karto - tym civiciem cie gości zmasakrował. Wystartowałeś za nisko i biegi też zmieniasz jak stara baba. Mówiąc cytatem z klasyki "weź daj mu w dupę a nie wleczesz się..." Zmiana oleju w skrzyni nic Ci nie pomoze, sedan z NG to muł i mułem zawsze pozostanie.