[1.8 DZ] twarde weze od chlodzenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 13 mar 2011, 12:26
- Lokalizacja: Koszalin
[1.8 DZ] twarde weze od chlodzenia
witam, od kiedy kupilem moja fure mam z nia taki problem. na zimnym silniku przed odpaleniem stan plynu w zbiorniczku wyruwnawczym sie zgadza. gdzy auto nagrzeje sie do 90 przy jezdzie po miescie lub w trasie weze staja sie twarde jak skala, boje sie ze jak przyjda goraczki to bedzie mi je rozsadzalo:(, wymienilem korek od wlewu plynu, byl plukany uklad bo byl zamulony, nie wiem jeszcze co mam robic za co sie wziosc jeszcze. help koledzy, dodam rowniez ze znalazlem troche budyniu na korku od oleju <buu>
Ostatnio zmieniony 30 mar 2011, 21:09 przez artur koszalin, łącznie zmieniany 1 raz.
Pierw sprawdz czy przy rozgrzanym silniku jest ciepły dolny przewód chłodnicy,jeśli jest zimny to termostat,jeśli ciepły to może to być uszczelka pod głowicą,żeby to potwierdzić to przy odpalonym,nagrzanym silniku i odkręconym korku zbiornika wyrównawczego na wolnych obrotach powinny się pojawiać bąbelki powietrza. <ok>
Witam.
Nagrzej silnik do temperatury 90 stopni,ostrożnie-powtarzam OSTROŻNIE odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego . Na wolnych obrotach dolej płynu chłodniczego do pełna tj pod korek. Jeśli będą ci lecieć bąbelki z nadmiaru (to ten cienki przewód od chłodnicy) to masz problem kolego. Zakładam ze układ masz odpowietrzony.
Temat przezemnie przerabiany w moim byłym TDI,ku (twarde węże,ubytki płynu) jak i teraz mam taki sam problem w moim ABK. W obydwu przypadkach głowica do planowania i koniecznie nowa uszczelka + nowe śruby + klucz momentowy. Acha zapomniałem dodać iż głowę musi sprawdzić fahura pod względem szczelności także.
W TDI,ku wymieniłem cały osprzęt -pompę,termostat,czujniki,chłodnicę na nową ,kroćce itp i poprawy żadnej nie było-zmiana nastąpiła dopiero po wyżej wymienionej operacji. Z koleji w ABK głowicę zrobiłem całą na glanc (1000 zł) ale co z tego jak cztery śruby nie mają momentu (tylko 100kg) bo jakiś debil dociągał głowę chyba dwu metrową rurą. Także muszę dać helikole do bloku aby móc dokręcić porządnie głowicę podle książki.
Wiem iż nie są to zbyt optymistyczne informacje ale niestety taka jest prawda.
Acha jeszcze dodam że wg VW/AUDI głowicy się nie naprawia ale wymienia na nową-ale kto z nas złotych rączek by się tym przejmował <ok>
Nagrzej silnik do temperatury 90 stopni,ostrożnie-powtarzam OSTROŻNIE odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego . Na wolnych obrotach dolej płynu chłodniczego do pełna tj pod korek. Jeśli będą ci lecieć bąbelki z nadmiaru (to ten cienki przewód od chłodnicy) to masz problem kolego. Zakładam ze układ masz odpowietrzony.
Temat przezemnie przerabiany w moim byłym TDI,ku (twarde węże,ubytki płynu) jak i teraz mam taki sam problem w moim ABK. W obydwu przypadkach głowica do planowania i koniecznie nowa uszczelka + nowe śruby + klucz momentowy. Acha zapomniałem dodać iż głowę musi sprawdzić fahura pod względem szczelności także.
W TDI,ku wymieniłem cały osprzęt -pompę,termostat,czujniki,chłodnicę na nową ,kroćce itp i poprawy żadnej nie było-zmiana nastąpiła dopiero po wyżej wymienionej operacji. Z koleji w ABK głowicę zrobiłem całą na glanc (1000 zł) ale co z tego jak cztery śruby nie mają momentu (tylko 100kg) bo jakiś debil dociągał głowę chyba dwu metrową rurą. Także muszę dać helikole do bloku aby móc dokręcić porządnie głowicę podle książki.
Wiem iż nie są to zbyt optymistyczne informacje ale niestety taka jest prawda.
Acha jeszcze dodam że wg VW/AUDI głowicy się nie naprawia ale wymienia na nową-ale kto z nas złotych rączek by się tym przejmował <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 13 mar 2011, 12:26
- Lokalizacja: Koszalin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 13 mar 2011, 12:26
- Lokalizacja: Koszalin
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
ja koledzy tez mam twarde węże i wode wyrzuca ze zborniczka jak się rozgrzeje oraz jak się rozgrzewa to poziom się podnosi; wymienione 3 korki; chłodnica; pompa wodna; termostat ok bo dolny gorący i grzanie ok; płynu mi ubywa bo chyba nagrzewnica bo mokro pod dywanikiem; jak silnik się nagrzeje poziom jest taki wysoki ze jak leeko odkręce korek to wyrzuca i z chłodnicy lecą tym cienkim węzem bąbelki powietrza; wentylator się włączy schłodzi do przed 90 a węże dalej twarde jak fix; czyzby to uszczelka czy nagrzewnica by tak robiła; nadmienie ze jak mam grzanie włączone to tem nie przekraca 90; a bez ogrzewania jak jede i chwilke stane na swiatłcha juz 90 albo 92; jak jade i ruszam temp lekko spada; jaki byłby koszt naprawy tej uszczelki?? :cry: :cry: :cry:
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Odświeżę troszkę temat, przeczytałem tu masę poustów odnośnie twardych przewodów układu chłodzenia i trochę zgłupiałem. Ostatnio też zauważyłem u siebie zbyt twarde węże i wycieki płynu przy krućcu przy głowicy. Wymieniłem korek od zbiorniczka i przez kilka dni jakby było wszystko okey, ale dziś znów to samo :cry: Dodam że płynu nie ubywa ani nie przybywa i jest czysty nie czuć spalin, żadnego budyniu na korku od oleju nie ma, nie widzę tęż żadnych bąbelków powietrza w zbiorniczku. Termostat wydaje się być dobry bo chłodnica jest cała gorąca i wentylatory włączają się. I teraz moje pytanie czy to wina uszczelki pod głowicą?
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 lis 2011, 10:08
- Lokalizacja: Miastko
ja mam podobny problem,mam maz na korku i troche na filtrze powietrza przy zimnym silniku plynu do chlodnic mam mniej niz przy cieplym pod wycieraczka mialem troche mokro no i nawet sie nie nagrzewa do 90 stopni w trasie tylko w miescie i do tego jak mam wlaczony nawiew to nie leci cieple powietrze a po za tym na bagnecie tez mam troche mazi....o co chodzi???termostat czy uszczelka pod glowice???
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to może być objaw niedogrzanego silnika lub słabej jakości oleju jak jeździsz krótkie odcinki, pytanie jak dużo tej mazi Ci się zbiera.Grzegorz1718 pisze:maz na korku i troche na filtrze powietrza
to akurat normalne bo płyn pod wpływem tem. zwiększ swoją objętość.Grzegorz1718 pisze:zimnym silniku plynu do chlodnic mam mniej niz przy cieplym
Płynu Ci nie ubywa?
możesz mieć dziurawą nagrzewnicęGrzegorz1718 pisze:pod wycieraczka mialem troche mokro
zapowietrzony układ chłodzenia.Grzegorz1718 pisze:tego jak mam wlaczony nawiew to nie leci cieple powietrze
Sprawdź czy chłodnica jest gorąca jeśli tak to termostat działa.