Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3] Zmiana z SF na PM

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

[80 b3] Zmiana z SF na PM

Post autor: karol_17 » 11 lip 2011, 20:07

Witam .
Panowie mam pytanie , posiadam 'Audi 80 b3 z 1988r z silnikiem 1.8 s oznaczanie SF z mechanicznym ssaniem i mam możliwość zakupu wiązki i gaźnika za tanie pieniądze od wersji Pm czyli mono wtrysku , powiedzcie mi ile to jest roboty przerobić i co jest potrzebne ?

Bo mam dość tego tego ssania .

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 11 lip 2011, 23:10

Ojjj... nie wiesz co dobre. Ja tam wolałbym mieć ręczne ssanie. A dlaczego? Już Ci mówię :mrgreen:
:arrow: w "Pm-ce" wystarczy uszkodzenie jednego głupiego czujnika temperatury i auta już rano nie odpalisz;
:arrow: w SF możesz sobie wcześniej wyłączyć ssanie, co spowoduje mniejsze spalanie;
:arrow: nie wiem jak w silniku Audi, ale w maluchu na rozgrzanym silniku, włączają ssanie "malczan" dostawał nieziemskiego kopa <lupa> <wodka>

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 11 lip 2011, 23:30

Hmm zależy co chcesz osiągnąć. Jeśli będziesz miał mono-wtrysk to dostaniesz troszkę więcej mocy. Będzie też lepsze przełączanie z benzyny na gaz ( nie trzeba będzie wypalać paliwa z komory pływakowej ) <ok>. Gaźnik tez jest dobry, ale są jego plusy i minusy... :roll:

Co będziesz potrzebował... na pewno cały układ mono-wtrysku ( wtryskiwacz, przepustnica, regulator ciśnienia, silniczek krokowy, czujnik temp. zasysanego powietrza ), sterownik do wtrysku, wiązkę, nową pompę paliwa ( bo ta co jest do gaźnika nie będzie), czujnik położenia wału korbowego, czujnik temperatury do sterownika, sondę lambda, nowy mikser lpg.
Jeśli o czymś zapomniałem, to proszę od dodanie tego czego nie wymieniłem ;-)

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 11 lip 2011, 23:43

Niby tak ale Pm podchodzę i gada a mój gaźnik to nie zawsze chce w zimę słuchać mnie !

czyli potrzebuje instalacj , gaźnika , pompki paliwowej , ....a czujnika położenia walu nie ma w moim ?i czy da sie to zamontować ? sonda jest inna ?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 12 lip 2011, 00:09

Kolego co mogę dodać od siebie to jeszcze nasuwa mi się problem związany z zamontowaniem elektrycznej pompy paliwa. Nie jestem pewien czy aby oryginalne mocowanie (występujące w PM, JN itp. jednostkach) jest w wersji gaźnikowej.

[ Dodano: 2011-07-11, 23:11 ]
karol_17 pisze:Niby tak ale Pm podchodzę i gada a mój gaźnik to nie zawsze chce w zimę słuchać mnie !...
Może wystarczy tylko porządnie wyregulować istniejący układ? A czy problemy są tylko zimą?

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 12 lip 2011, 00:41

Patrique pisze:Kolego co mogę dodać od siebie to jeszcze nasuwa mi się problem związany z zamontowaniem elektrycznej pompy paliwa. Nie jestem pewien czy aby oryginalne mocowanie (występujące w PM, JN itp. jednostkach) jest w wersji gaźnikowej.

[ Dodano: 2011-07-11, 23:11 ]
karol_17 pisze:Niby tak ale Pm podchodzę i gada a mój gaźnik to nie zawsze chce w zimę słuchać mnie !...
Może wystarczy tylko porządnie wyregulować istniejący układ? A czy problemy są tylko zimą?
Pompa elektryczna jest montowana w baku ;-) więc nie powinno być problemu :->

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 12 lip 2011, 05:28

Latem i zimom jest to samo , a co z czujnikiem położenia walu ?

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 12 lip 2011, 19:03

karol_17 pisze:Latem i zimom jest to samo , a co z czujnikiem położenia walu ?
a jaki tam gaźnik masz ?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 12 lip 2011, 20:00

gornek90 pisze:Pompa elektryczna jest montowana w baku ;-) więc nie powinno być problemu :->
W PM i JN pompa paliwa jest montowana w podłodze od strony jezdni przy prawym tylnym kole :-P .

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 12 lip 2011, 21:00

Patrique, wlasnie wiem , zobaczylem i juz nawet ja mam tylko zasilanie puscic ... a cewka jest taka sama ?


Gaznik .. hm nie wiem Pierburg czy jakos tak

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 12 lip 2011, 21:30

Cewka chyba będzie taka sama :-P . W ostateczności można wstawić od jakiegoś poldka <ok> ... one do wszystkiego pasują <oki>

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 12 lip 2011, 21:40

hmm okej , pompke mam gaznik wiazke i komputer bd mial niedlug , a co z tym czujnikiem polozenia walu ? ??

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 12 lip 2011, 22:05

Patrique pisze:
gornek90 pisze:Pompa elektryczna jest montowana w baku ;-) więc nie powinno być problemu :->
W PM i JN pompa paliwa jest montowana w podłodze od strony jezdni przy prawym tylnym kole :-P .
a no tak, pomyliło mi się z b4. A to w b3 jest pompa zewnętrzna, więc oryginalna. Może tez być od golfa, jetty.

Pierburg z ręcznym ssaniem... to raczej nie ma tego czujnika.

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 13 lip 2011, 05:19

A czy to nie jest Hall w aparacie zapłonowym ??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 lip 2011, 11:35

A Audi 80 pierburgi były tylko z automatycznym ssaniem i kupą elektroniki a w SF jest keihin.

Co do czujnika położenia wału to go niema przy mono-wtrysku. jest tylko hall w aparacie zapłonowym taki sam jak przy SF więc nic nie będziesz musiał modzić. Chyba że dorwiesz nowszy monowtrysk który steruje też zapłonem (mono-motronic starszy mono-jetronic jeszcze nie steruje zapłonem poza elekrozaworkiem otwierającym podciśnienie do aparatu ale chyba też nie we wszystkich wstępował).

Poza tym już było :arrow: :arrow: :arrow: https://audi80.pl/-b3-16-zmiana-gazn ... t56420.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl