[80 b3] Zmiana z SF na PM
- karol_17
- Audi 80 Klub
- Posty: 992
- Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
[80 b3] Zmiana z SF na PM
Witam .
Panowie mam pytanie , posiadam 'Audi 80 b3 z 1988r z silnikiem 1.8 s oznaczanie SF z mechanicznym ssaniem i mam możliwość zakupu wiązki i gaźnika za tanie pieniądze od wersji Pm czyli mono wtrysku , powiedzcie mi ile to jest roboty przerobić i co jest potrzebne ?
Bo mam dość tego tego ssania .
Panowie mam pytanie , posiadam 'Audi 80 b3 z 1988r z silnikiem 1.8 s oznaczanie SF z mechanicznym ssaniem i mam możliwość zakupu wiązki i gaźnika za tanie pieniądze od wersji Pm czyli mono wtrysku , powiedzcie mi ile to jest roboty przerobić i co jest potrzebne ?
Bo mam dość tego tego ssania .
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ojjj... nie wiesz co dobre. Ja tam wolałbym mieć ręczne ssanie. A dlaczego? Już Ci mówię :mrgreen:
w "Pm-ce" wystarczy uszkodzenie jednego głupiego czujnika temperatury i auta już rano nie odpalisz;
w SF możesz sobie wcześniej wyłączyć ssanie, co spowoduje mniejsze spalanie;
nie wiem jak w silniku Audi, ale w maluchu na rozgrzanym silniku, włączają ssanie "malczan" dostawał nieziemskiego kopa <lupa> <wodka>
w "Pm-ce" wystarczy uszkodzenie jednego głupiego czujnika temperatury i auta już rano nie odpalisz;
w SF możesz sobie wcześniej wyłączyć ssanie, co spowoduje mniejsze spalanie;
nie wiem jak w silniku Audi, ale w maluchu na rozgrzanym silniku, włączają ssanie "malczan" dostawał nieziemskiego kopa <lupa> <wodka>
Hmm zależy co chcesz osiągnąć. Jeśli będziesz miał mono-wtrysk to dostaniesz troszkę więcej mocy. Będzie też lepsze przełączanie z benzyny na gaz ( nie trzeba będzie wypalać paliwa z komory pływakowej ) <ok>. Gaźnik tez jest dobry, ale są jego plusy i minusy... :roll:
Co będziesz potrzebował... na pewno cały układ mono-wtrysku ( wtryskiwacz, przepustnica, regulator ciśnienia, silniczek krokowy, czujnik temp. zasysanego powietrza ), sterownik do wtrysku, wiązkę, nową pompę paliwa ( bo ta co jest do gaźnika nie będzie), czujnik położenia wału korbowego, czujnik temperatury do sterownika, sondę lambda, nowy mikser lpg.
Jeśli o czymś zapomniałem, to proszę od dodanie tego czego nie wymieniłem
Co będziesz potrzebował... na pewno cały układ mono-wtrysku ( wtryskiwacz, przepustnica, regulator ciśnienia, silniczek krokowy, czujnik temp. zasysanego powietrza ), sterownik do wtrysku, wiązkę, nową pompę paliwa ( bo ta co jest do gaźnika nie będzie), czujnik położenia wału korbowego, czujnik temperatury do sterownika, sondę lambda, nowy mikser lpg.
Jeśli o czymś zapomniałem, to proszę od dodanie tego czego nie wymieniłem
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kolego co mogę dodać od siebie to jeszcze nasuwa mi się problem związany z zamontowaniem elektrycznej pompy paliwa. Nie jestem pewien czy aby oryginalne mocowanie (występujące w PM, JN itp. jednostkach) jest w wersji gaźnikowej.
[ Dodano: 2011-07-11, 23:11 ]
[ Dodano: 2011-07-11, 23:11 ]
Może wystarczy tylko porządnie wyregulować istniejący układ? A czy problemy są tylko zimą?karol_17 pisze:Niby tak ale Pm podchodzę i gada a mój gaźnik to nie zawsze chce w zimę słuchać mnie !...
Pompa elektryczna jest montowana w baku więc nie powinno być problemu :->Patrique pisze:Kolego co mogę dodać od siebie to jeszcze nasuwa mi się problem związany z zamontowaniem elektrycznej pompy paliwa. Nie jestem pewien czy aby oryginalne mocowanie (występujące w PM, JN itp. jednostkach) jest w wersji gaźnikowej.
[ Dodano: 2011-07-11, 23:11 ]Może wystarczy tylko porządnie wyregulować istniejący układ? A czy problemy są tylko zimą?karol_17 pisze:Niby tak ale Pm podchodzę i gada a mój gaźnik to nie zawsze chce w zimę słuchać mnie !...
a no tak, pomyliło mi się z b4. A to w b3 jest pompa zewnętrzna, więc oryginalna. Może tez być od golfa, jetty.Patrique pisze:W PM i JN pompa paliwa jest montowana w podłodze od strony jezdni przy prawym tylnym kole .gornek90 pisze:Pompa elektryczna jest montowana w baku więc nie powinno być problemu :->
Pierburg z ręcznym ssaniem... to raczej nie ma tego czujnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A Audi 80 pierburgi były tylko z automatycznym ssaniem i kupą elektroniki a w SF jest keihin.
Co do czujnika położenia wału to go niema przy mono-wtrysku. jest tylko hall w aparacie zapłonowym taki sam jak przy SF więc nic nie będziesz musiał modzić. Chyba że dorwiesz nowszy monowtrysk który steruje też zapłonem (mono-motronic starszy mono-jetronic jeszcze nie steruje zapłonem poza elekrozaworkiem otwierającym podciśnienie do aparatu ale chyba też nie we wszystkich wstępował).
Poza tym już było https://audi80.pl/-b3-16-zmiana-gazn ... t56420.htm
Co do czujnika położenia wału to go niema przy mono-wtrysku. jest tylko hall w aparacie zapłonowym taki sam jak przy SF więc nic nie będziesz musiał modzić. Chyba że dorwiesz nowszy monowtrysk który steruje też zapłonem (mono-motronic starszy mono-jetronic jeszcze nie steruje zapłonem poza elekrozaworkiem otwierającym podciśnienie do aparatu ale chyba też nie we wszystkich wstępował).
Poza tym już było https://audi80.pl/-b3-16-zmiana-gazn ... t56420.htm