Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] 224/45r17 jakie cisnienie w oponach??

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 16 lis 2009, 11:10

SIDNEY85, dziwne, że dla mojego auta ten katalog pokazuje zupełnie inne ciśnienia niż na wlepce klapki paliwa. sprawdzałem jeszcze dla innego samochodu przy okazji i również dane nie zgodziły się z zaleceniami producenta :roll:

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 16 lis 2009, 12:34

Panowie nie ma co liczyć na "gumiarza" bo z ich kompetencją jest ok. przy standardowych rozmiarach i autach...a i to nie zawsze.Zasada jest taka że im niższy profil tym wyższe ciśnienie.W konkretnym modelu np.B3 występowały różne silniki,napędy tak więc jedna wartość ciśnienia nie wystarcza.Poza tym należy korygować ciśnienie samochód załadowany/nie załadowany.Nie wspomnę że raz na dwa tygodnie wypada zapiąć kopresor i skontrolować ciśnienie.W tym konkretnym przypadku 225/45R17 Proponował bym przód:2.2 do 2.4 tył 2.0 do 2.2 pojezdzić ,sprawdzić dostosować ciśnienie do własnych preferencji w podanym zakresie.

P.S.Pamiętajcie że każda opona oprócz parametrów typu szerokość, wysokość, rozmiar felgi,czy indeks prędkości ma jeden b.ważny parametr:Nośność,jeżeli zle dobierzemy oponę pod względem nośności (za mała) nawet przy prawidłowym ciśnieniu opona nadmiernie się ugina,zużywa i grzeje.W przypadku zbyt wysokiej wartości nośności(bez przesady jeśli auto fabrycznie ma nośność opony na poziomie 86,88 śmiało można zakładać do 91) przedwcześnie zużywają się elementy eksploatacyjne zawieszenia.Trudniej też "wzrokowo " odkryć za niski poziom ciśnienia w kołach.

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 16 lis 2009, 15:35

Zależy kto co lubi.
Ja w moje 17" opona 215/45 dmucham 2,5 bara. Jest trochę twardo, ale za to jest sztywniej w zakrętach i felga tak nie dostaje na dziurach. Przy np. 2,0 barach możesz niefortunnie zrobić z felgi kwadrat 8-)
Jak ktoś woli sztywniej i preferuje szybką jazdę po zakrętach to wyższe ciśnienie, tak jak kolega napisał albo jeszcze więcej. Jak ktoś stawia na komfort to można niżej, ale zauważ, że masz relatywnie niski profil więc weź sobie wypowiedź kolegi cytowanego przeze mnie do serca ;-)

Ja w Kadecie do opon 195/50 R15 dmucham 2,5 przód, 2,3 tył. W audi przy Twoich oponach bym dmuchnął, jak napisałem na pierwszej stronie 2,7. Raz ze względu na obawę przed uszkodzeniem felgi (choć te BBSki będą wytrzymałe, sam mam BBS <ok> ) a dwa- ze względu na jak najmniejsze przechyły opony względem felgi.

To jest moje zdanie i w sumie możesz je olać ;-)

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 16 lis 2009, 18:19

Żelu pisze:Jak ktoś stawia na komfort
czy można mówić tu o jakim kolwiek komforcie na podłużnych uskochach na szosie :?: przy wyprzedzaniu przecież niemal z nich wyrzuca że o dziurach już nawet nie wspomnę, ale ok powiedzmy to kwestia umowna- "komfort"

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 16 lis 2009, 18:23

ysiul, nie rozumiem Twojej wypowiedzi i pozwolę sobie jej nie komentować ;-) Nie byłem nigdy na wschodzie Polski. Za to jadąc nad morze przez cały kraj DK11 nie napotkałem takich objawów jak Ty :mrgreen: Może zawieszenie powinieneś sprawdzić ?

Co do mojej wypowiedzi to logiczne- im mniej powietrza w oponie tym opona bardziej miękka i relatywnie bardziej komfortowa niż twarda guma :-)

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 16 lis 2009, 18:34

Konkluzja jest jedna ciśnienie na pewno wyższe niż przewidują normy dla tego modelu. A w gwoli ścisłości to wiesz Artur na wschodzie to profil co najmniej 60 bo dziur tu u nas pod dostatkiem :-/

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 16 lis 2009, 18:39

Dlatego Krzysiek nie uogólniaj ;-) <piwo> Pozdrawiam ! <ok>

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 16 lis 2009, 18:51

ysiul przesadzasz widzialem już nie raz ludzi turlajacych sie nisko,nawet koło mnie parkuje eskort zglebiony na maksa nie wiem jak on przez progi przejeźdza ale jeździ,ja akurat do roboty mam dobry kawałek nowego asfaltu ulubionego przez wszystkich

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 16 lis 2009, 19:55

Ja przy takiej oponie w zeszłym roku pompowałem 2.8 w tym zeszedłem do 2.6 i skończyło się to pokrzywieniem felg wiec prostuje i wracam do 2.8 pomimo dużej różnicy w komforcie. Najbardziej cierpią kola przednie z tyłem nic się nie stało.

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 16 lis 2009, 20:00

co za dużo to nie zdrowo i za mało też na nic,wiem z autopsji jak mi opony środkiem scieło

Stik01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 14 sie 2009, 09:17

Post autor: Stik01 » 16 mar 2010, 01:12

Ja nie mam nigdzie kolo wlewu paliwa napisane jakie powinienem miec cisnienie... ;|
Mozeciez powiedziec ile powinienem miec w oponach 14' (nie pamietam na ta chwile pelnego rozmiaru). Dodam, ze mam silnik 1.9D 1Y i jest to b3.
Pytalem kiedys wulkanizatora i powiedzial, zebym pompowal z przodu 2,2 a z tylu 2,0. Ale wydaje mi sie, ze czym bym nie przyejchal doradzilby tak samo :)
Najczesciej jezdze sam lub we dwoje. To chbya tez jest wazne :)
Pzdr

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 16 mar 2010, 06:29

Witam, w b4 masz na klapce wlewu paliwa, natomiast w b3 ta naklejkę z zaleceniami ciśnienia w oponach powinieneś mieć gdy otworzysz klapę bagażnika i po prawej stronie, tuż koło prawej lampy. Przynajmniej tak jest u mnie, tzn. w tym miejscu ta naklejka znajduje się w moim b3. Ja w swoim b3 przy rozmiarze opon: 175/70R14 (opony zimowe) pompuję po 2,2 niezależnie czy z przodu czy z tyłu. Pozdrawiam.

Stik01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 14 sie 2009, 09:17

Post autor: Stik01 » 16 mar 2010, 18:40

no ja wlasnie tak mam i wydaje mi sie jak by bylo malo powietrza z przodu... :/
No chyba, ze maja za mala nosnosc o czym pisal luk_OP_Q89

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 16 mar 2010, 19:19

hmm, bardzo możliwe, że mogą mieć za małą nośność. A może masz opony o niższym profilu ? Jeżeli tak to w takie oponki trzeba wiecej powietrza dmuchnąć :lol:

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 16 mar 2010, 19:24

Stik01, tak jak wulkanizator powiedzial i masz racje czym bys nie przyjechal to Ci tak powie, dlaczego? bo masz takie same kola jak wszyscy, co innego jakbys zapytal jak masz pompowac do naciagow duuzych ;p to jeden Ci powie ze jestes glupi i ze to niebezpieczne a drugi ze 3,0 ;p no a co do tego ze 'widac' to wiesz ze jeden facet to umarl na oko... na zimowkach tez mi sie wydaje ze malo ale pompuje tak jak sie zaleca i tego masz sie trzymac

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl