[all] 224/45r17 jakie cisnienie w oponach??
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Panowie nie ma co liczyć na "gumiarza" bo z ich kompetencją jest ok. przy standardowych rozmiarach i autach...a i to nie zawsze.Zasada jest taka że im niższy profil tym wyższe ciśnienie.W konkretnym modelu np.B3 występowały różne silniki,napędy tak więc jedna wartość ciśnienia nie wystarcza.Poza tym należy korygować ciśnienie samochód załadowany/nie załadowany.Nie wspomnę że raz na dwa tygodnie wypada zapiąć kopresor i skontrolować ciśnienie.W tym konkretnym przypadku 225/45R17 Proponował bym przód:2.2 do 2.4 tył 2.0 do 2.2 pojezdzić ,sprawdzić dostosować ciśnienie do własnych preferencji w podanym zakresie.
P.S.Pamiętajcie że każda opona oprócz parametrów typu szerokość, wysokość, rozmiar felgi,czy indeks prędkości ma jeden b.ważny parametr:Nośność,jeżeli zle dobierzemy oponę pod względem nośności (za mała) nawet przy prawidłowym ciśnieniu opona nadmiernie się ugina,zużywa i grzeje.W przypadku zbyt wysokiej wartości nośności(bez przesady jeśli auto fabrycznie ma nośność opony na poziomie 86,88 śmiało można zakładać do 91) przedwcześnie zużywają się elementy eksploatacyjne zawieszenia.Trudniej też "wzrokowo " odkryć za niski poziom ciśnienia w kołach.
P.S.Pamiętajcie że każda opona oprócz parametrów typu szerokość, wysokość, rozmiar felgi,czy indeks prędkości ma jeden b.ważny parametr:Nośność,jeżeli zle dobierzemy oponę pod względem nośności (za mała) nawet przy prawidłowym ciśnieniu opona nadmiernie się ugina,zużywa i grzeje.W przypadku zbyt wysokiej wartości nośności(bez przesady jeśli auto fabrycznie ma nośność opony na poziomie 86,88 śmiało można zakładać do 91) przedwcześnie zużywają się elementy eksploatacyjne zawieszenia.Trudniej też "wzrokowo " odkryć za niski poziom ciśnienia w kołach.
Zależy kto co lubi.
Jak ktoś woli sztywniej i preferuje szybką jazdę po zakrętach to wyższe ciśnienie, tak jak kolega napisał albo jeszcze więcej. Jak ktoś stawia na komfort to można niżej, ale zauważ, że masz relatywnie niski profil więc weź sobie wypowiedź kolegi cytowanego przeze mnie do sercaJa w moje 17" opona 215/45 dmucham 2,5 bara. Jest trochę twardo, ale za to jest sztywniej w zakrętach i felga tak nie dostaje na dziurach. Przy np. 2,0 barach możesz niefortunnie zrobić z felgi kwadrat 8-)
Ja w Kadecie do opon 195/50 R15 dmucham 2,5 przód, 2,3 tył. W audi przy Twoich oponach bym dmuchnął, jak napisałem na pierwszej stronie 2,7. Raz ze względu na obawę przed uszkodzeniem felgi (choć te BBSki będą wytrzymałe, sam mam BBS <ok> ) a dwa- ze względu na jak najmniejsze przechyły opony względem felgi.
To jest moje zdanie i w sumie możesz je olać
ysiul, nie rozumiem Twojej wypowiedzi i pozwolę sobie jej nie komentować Nie byłem nigdy na wschodzie Polski. Za to jadąc nad morze przez cały kraj DK11 nie napotkałem takich objawów jak Ty :mrgreen: Może zawieszenie powinieneś sprawdzić ?
Co do mojej wypowiedzi to logiczne- im mniej powietrza w oponie tym opona bardziej miękka i relatywnie bardziej komfortowa niż twarda guma
Co do mojej wypowiedzi to logiczne- im mniej powietrza w oponie tym opona bardziej miękka i relatywnie bardziej komfortowa niż twarda guma
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Ja nie mam nigdzie kolo wlewu paliwa napisane jakie powinienem miec cisnienie... ;|
Mozeciez powiedziec ile powinienem miec w oponach 14' (nie pamietam na ta chwile pelnego rozmiaru). Dodam, ze mam silnik 1.9D 1Y i jest to b3.
Pytalem kiedys wulkanizatora i powiedzial, zebym pompowal z przodu 2,2 a z tylu 2,0. Ale wydaje mi sie, ze czym bym nie przyejchal doradzilby tak samo
Najczesciej jezdze sam lub we dwoje. To chbya tez jest wazne
Pzdr
Mozeciez powiedziec ile powinienem miec w oponach 14' (nie pamietam na ta chwile pelnego rozmiaru). Dodam, ze mam silnik 1.9D 1Y i jest to b3.
Pytalem kiedys wulkanizatora i powiedzial, zebym pompowal z przodu 2,2 a z tylu 2,0. Ale wydaje mi sie, ze czym bym nie przyejchal doradzilby tak samo
Najczesciej jezdze sam lub we dwoje. To chbya tez jest wazne
Pzdr
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Witam, w b4 masz na klapce wlewu paliwa, natomiast w b3 ta naklejkę z zaleceniami ciśnienia w oponach powinieneś mieć gdy otworzysz klapę bagażnika i po prawej stronie, tuż koło prawej lampy. Przynajmniej tak jest u mnie, tzn. w tym miejscu ta naklejka znajduje się w moim b3. Ja w swoim b3 przy rozmiarze opon: 175/70R14 (opony zimowe) pompuję po 2,2 niezależnie czy z przodu czy z tyłu. Pozdrawiam.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
Stik01, tak jak wulkanizator powiedzial i masz racje czym bys nie przyjechal to Ci tak powie, dlaczego? bo masz takie same kola jak wszyscy, co innego jakbys zapytal jak masz pompowac do naciagow duuzych ;p to jeden Ci powie ze jestes glupi i ze to niebezpieczne a drugi ze 3,0 ;p no a co do tego ze 'widac' to wiesz ze jeden facet to umarl na oko... na zimowkach tez mi sie wydaje ze malo ale pompuje tak jak sie zaleca i tego masz sie trzymac