to najgłubszy test o jakim słyszałem... chwila moment jakiejś nieuwagi i auto zleci z tych klocków czy na czym on tam bedzie podniesiony i du*a zbita... nie polecam takich praktyk. Poza tym autor tego wątku sam napisał że owy dzwięk rozchodzi sie po samochodzie a łożyska słychać w jednym miejscu dlatego łatwo to zlokalizować.m@x1313 pisze:stom007, Można je sprawdzić, podnieś przód auta obie strony na klocki, niech ktoś wsiądzie do auta rozpędzi do 150km/h wciśnie sprzęgło i zgasi silnik a Ty słuchaj przy kołach czy wyje...
[80 B4 ABK] buczenie podczas jazdy
Przyłączę się do zanegowania takiego testu, ale dlatego, że bez obciążenia łożyst może nie być słychać. Sprawdzali mi tak łożyska na przeglądzie ( mają silnik którym rozpędzaja koło samochodu ) i nic nie stwierdzili. Jeżeli w koleinach na chwilę cichnie lub przy zmianie kierunku na prostej drodze - łożyska.
szaakaal, jak masz podnośnik że uniesiesz całe auto to masz super, możesz też pojechać na hamownie na rolki. Trzeba wszystko robić z głową, a i klocki i podłoże muszą być odpowiednio stabilne.
krótki, zgadzam się, ale od czegoś trzeba zacząć.
Szum łożysk może nieść się po całym aucie. Można też zmienić wszystkie 4 koła i zobaczyć czy dalej huczy, bo mogą to być też opony. Jest też inny sposób sprawdzenia, rozebrać całość tj zdjąć hamulce, tarcze, wyjąć półoś i wtedy zakręcić piastą, choć też niekoniecznie coś wyjdzie. Najlepiej je wymienić i jak nie pomoże szukać dalej, tylko tak to można wszystkie części wymienić itd...
[ Dodano: 2013-12-06, 23:59 ]
"stom007, zauwazylem jeszcze, że jak podczas jazdy raptownie rusze kierownica obojetne w która strone to jest ten moment (sekundy) ze buczenie cichnie"
stom007b], a jak jedziesz po łuku, skręcasz to huczenie jest głośniejsze ??
krótki, zgadzam się, ale od czegoś trzeba zacząć.
Szum łożysk może nieść się po całym aucie. Można też zmienić wszystkie 4 koła i zobaczyć czy dalej huczy, bo mogą to być też opony. Jest też inny sposób sprawdzenia, rozebrać całość tj zdjąć hamulce, tarcze, wyjąć półoś i wtedy zakręcić piastą, choć też niekoniecznie coś wyjdzie. Najlepiej je wymienić i jak nie pomoże szukać dalej, tylko tak to można wszystkie części wymienić itd...
[ Dodano: 2013-12-06, 23:59 ]
"stom007, zauwazylem jeszcze, że jak podczas jazdy raptownie rusze kierownica obojetne w która strone to jest ten moment (sekundy) ze buczenie cichnie"
stom007b], a jak jedziesz po łuku, skręcasz to huczenie jest głośniejsze ??
po łuku czy w zakrecie troche sie zmienia czasem glosniej a czasem ciszej slychac
na prostej tez czasami się zmienia
pewnie macie racje ze to wina lozysk, bo tak szukalem i wydaje mi się ze mam zalozone albo febi albo optimala, a tak jak kolega wczesniej pisal ze jemu optimale skonczyly sie po 1000km... pewnie u mnie jest tak samo chociaz ja sporo wiecej kilometrow juz tak mecze co gorsze wszystkie 4 lozyska mam na 100% tej samej firmy
jak tylko pogoda się poprawi i bede mial warunki gdzie to zrobic (pewnie tuz przed swietami to bedzie) to będe wymieniał wszystkie łożyska tak jak polecacie FAGa i napisze czy pomoglo czy nie
na prostej tez czasami się zmienia
pewnie macie racje ze to wina lozysk, bo tak szukalem i wydaje mi się ze mam zalozone albo febi albo optimala, a tak jak kolega wczesniej pisal ze jemu optimale skonczyly sie po 1000km... pewnie u mnie jest tak samo chociaz ja sporo wiecej kilometrow juz tak mecze co gorsze wszystkie 4 lozyska mam na 100% tej samej firmy
jak tylko pogoda się poprawi i bede mial warunki gdzie to zrobic (pewnie tuz przed swietami to bedzie) to będe wymieniał wszystkie łożyska tak jak polecacie FAGa i napisze czy pomoglo czy nie
[2.0 ABT]Wycie w lewym kole w przodzie.
Witam. Mam taki problem, mianowicie w mojej Audiczce z lewego koła w przodzie słychać takie wycie, jak by jelcz się rozpędzał. Łożysko dodam że było wymieniane wczoraj wbite na prasie przez fachowca. Przegub również wczoraj wymieniany. Do wymiany został tylko wózek silnika ale to nie on raczej. Mam nadzieje że mi pomożecie, bo to wycie coraz bardziej staje się nie znośne. Dodam jeszcze że narasta z prędkością, czyli im większa prędkość tym głośniej słychać
Ostatnio zmieniony 29 gru 2013, 12:55 przez xNawroŚx, łącznie zmieniany 1 raz.
40 zł za łożysko to jedz jutro kup lepsze i wymień znowu, twoja pozorna oszczędność będzie ci kosztować drożej niż byś kupił coś dobrego i zrobił to raz. Nie to nie półośka.xNawroŚx pisze:Za łożysko dałem 40 zł więc nie wiem xd Dzisiaj już raczej na lewarku podnosić nie będę, chyba że mi się będzie nudzić to zobacze i dam wam znać A możliwe że to półośka ?
Ja zawsze kupuje SKF i nigdy nie miałem takiego problemu.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Odnośnie sprawdzania łożysk - jeśli tylne huczą podczas jazdy, to będą tez huczały po podniesieniu auta i obróceniu ręką koła.
Jeśli natomiast przednie huczą - to po podniesieniu nie koniecznie będą huczały. Ale wystarczy rozpędzić się samochodem do 100-140 i jechać slalomem (np po pustej dwupasmówce) z jednego pasa na drugi (w miarę dynamicznie) Jeśli przy skręcie w prawo (lewe koło zostanie wtedy obciążone) będzie huczało, to lewe łożysko do wymiany. I na odwrót.
Łozyska na tył SKF kupowałem po 40zł z groszami po maksymalnych zniżkach w hurtowni.
Na przód jedno łożysko kosztowało mnie coś koło 110zł (też SKF i maks zniżki).
Jeśli natomiast przednie huczą - to po podniesieniu nie koniecznie będą huczały. Ale wystarczy rozpędzić się samochodem do 100-140 i jechać slalomem (np po pustej dwupasmówce) z jednego pasa na drugi (w miarę dynamicznie) Jeśli przy skręcie w prawo (lewe koło zostanie wtedy obciążone) będzie huczało, to lewe łożysko do wymiany. I na odwrót.
Łozyska na tył SKF kupowałem po 40zł z groszami po maksymalnych zniżkach w hurtowni.
Na przód jedno łożysko kosztowało mnie coś koło 110zł (też SKF i maks zniżki).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
- Lokalizacja: Człuchów