Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 B3 LPG] Czy to łozyska do wymiany?

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 27 mar 2010, 19:46

Przemo505 pisze:a czy jest możliwość wymiany tych poduszek bez wyciągania McPersona ? Bo u mnie te poduchy stukają na nierównościach. Nie chcę wyciagać kolumny i poźniej płacić 120 zł za geometrię.
No wiec da rade bez sciagania McPersona i bez sciskow do sprezyn i w ciagu 30 minut

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 27 mar 2010, 20:09

piotrek 250279, moglbys opisac jak to zrobiles? chodzi mi o to czy luzowales sruby na wahaczach, czy odkrecales drazek kierowniczy

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 27 mar 2010, 20:12

Ja też proszę o małą instrukcję jak to zrobić.

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 27 mar 2010, 20:25

No wiec nic nie luzowalem,wszystko zostanie tak jak bylo.Tylko poduszki beda nowe.Pamietasz perzemo505 jak chwaliles mnie za patent z tymi zwiazanymi drutem sprezynami?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 27 mar 2010, 20:38

aaaaa to o to chodzi, czyli teraz już wiem jak to zrobić. Dzięki Piotrek <ok>

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 27 mar 2010, 20:44

czyli gdy samochod sobie stoi sciagamy sprezyny sciagaczem czy tez innymi mniej bezpiecznymi sposobami. pozniej odkrecamy u gory amortyzatora talerzyk. stawiamy samochod na lewarku, amortyzator schchodzi w dol i mamy juz mozliwosc wlozenia nowej poduszki i lozyska. dobrze rozumiem?

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 27 mar 2010, 20:47

No bo jak sprezynki masz zwiazane,podniesiesz autko i odkrecisz sruby na amortyzatorach to wszystko ci sie rozdzieli.Tylko dobrze zwiarz sprezyne bo jak bedziesz wkladal nowa poduszke to zeby Ci nie poucinalo palcow bo chce jeszcze z Toba popisac na tym forum :lol:

[ Dodano: 2010-03-28, 10:00 ]
Dobrze rozumiesz. Podnosisz autko ,sciagasz kolo, pod wachacz podstawiasz jakis pniaczek, opuszczasz auto,wiazesz sprezyne,odkrecasz talerzyk i podnosisz auto do gory <ok> Pamietaj zeby sprezyna byla max scisnieta. Zebys mial pole manewru ta poduszka.Potem troszke jest gimnastyki zeby trafic amorkiem w lozysko.Ale pomalutku jakims kluczem albo kombinerkami podciagniesz go do gory

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 28 mar 2010, 17:00

podciagniesz go do gory
Tak amorek trochę opada ale da radę.Ja to robiłem na poczekaniu pod blokiem,jeszcze mnie żona poganiała na zakupy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 28 mar 2010, 20:03

hehe, nieźle, to się nazywa błyskawiczna robota <ok>

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 25 kwie 2010, 22:09

nie poleci gemotria napewno robilem dwa razy wyjmując mc persony oczywiscie nie tykamy zwrotnicy tylko calego mc'persona i nic sie nie zmieni ja po tym zabiegu jezdzilem na sprawdzenie i bylo ok

Awatar użytkownika
radar881
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 13 lut 2010, 15:38
Lokalizacja: Częstochowa/Śląsk

Post autor: radar881 » 02 maja 2010, 22:36

tomek1982, jednym może się to udać innym nie,ja jak zmieniałem łożysko i gumę (podbój) niestety zbieżność się przestawiła.Bez zacisków na sprężyny nie ma za co się brać,rozkłada się ok ale można nie złożyć,za zaciski zapłaciłem 25zł za komplet(2sztuki)

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 03 maja 2010, 08:01

no to niewiem jak ty to robiles ze zbierznosc sie przestawila.Moze wczesniej bylo z nia cos nie tak , albo odwrotnie poduchy wsadziles :mrgreen:

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 03 maja 2010, 20:01

no właśnie, jak zbieżność się rozregulowała, końcówki drążków ruszałeś, czy śruby rzymskie, czy co ? :lol:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 maja 2010, 12:23

Przemo80b3 pisze:no właśnie, jak zbieżność się rozregulowała, końcówki drążków ruszałeś, czy śruby rzymskie, czy co ?
Mógł nie ruszać .Wystarczy że odkręcił sworzeń od wachacza .Wtedy jest po geometri i po zbierzności niestety :-/ Jężeli nie ma takiej potrzeby nigdy nie odkręcajcie sworznia od wahacza bo wtedy i geometria i zbieżność idzie w diabły a bez przyrządów nie ustawimy.No chyba że trzeba sworzeń wymienić ;-) Jeżeli już trzeba to wyciągamy sworzeń ze zwrotnicy wtedy nic się nie ma prawa przestawić .Ja musiałem wymienić końcówkę drążka i sworzeń wahacza i pomimo zachowania dużej dokładność i zaznaczania, nie jest tak jak było , co raczej jest normalne bo nie da się zrobić co do mm ale z tym się liczyłem i 100zł trzeba niestety wybulić za geometrię i zbieżność :-/

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 04 maja 2010, 14:21

ja ostatnio musiałem zmienić sworznie wahacza i końcówki drążków kierowniczych wraz ze śrubami rzymskimi. Byłem umówiony w warsztacie na czwartek na wymianę koncówek i ustawienie geometrii, pomyślałem i stwierdziłem, że zaoszczędzę kasę i w środę sam założę sworznie wahaczy ( po co mam płacić 10zł od strony w warsztacie :lol: ) wyjąłem wahacze, przy okazji sprawdziłem stan tulejek, i pozakładałem nowe sworznie w te same miejsca co były stare, i następnego dnia rano pojechałem do warsztatu, (dodam, że Audtko o wiele inaczej się zachowywało na drodze) wymienili mi koncówki drążków i śruby rzymskie i przystąpili do ustawiania geometrii, okazało się że na jednym sworzniu było ustawione dobrze, ale na drugim była kicha musieli przestawiać, ale wszystko dobrze się skończyło zapłaciłem 100zł, wraz z wytmianą końcówek i śrub i poprawieniem geometrii

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl