Witam
Wklejam ten tekst i link:
Za mocno znaczy źle i kosztownie
W serwisach ze względu na wygodę i szybkość montażu używa się kluczy pneumatycznych, a to sprawia, że koła są za mocno przykręcane. Dysponując tylko fabrycznym kluczem, będziemy mieli poważne problemy z odkręceniem. Śruba może się urwać, a jeśli nawet uda się ją odkręcić, to gwint w piaście może być zniszczony.
To z kolei powoduje konieczność wymiany łożyska, demontażu zwrotnicy, a później również regulacji geometrii zawieszenia. Koszty wysokie, a winę trudno udowodnić. W większości aut osobowych siła, z jaką trzeba dokręcić koło, wynosi ok. 110 Nm. Najlepiej dokręcać koło kluczem dynamometrycznym
http://www.motofakty.pl/artykul/kradzie ... trzec.html
To prawda czy kaczka dziennikarska? Chyba te klucze pneumatyczne mają ograniczoną moc, aby dokręcały bezpiecznie.
[All] Dokręcanie koła kluczem pneumatycznym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 lis 2009, 13:41
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
mnie sie wydaje ze to zalezy od klucza, ale to nie zmienia faktu ze wszystko ma swoje granice bledu, a tak sie sklada ze mialem okazje skorzystac z usulg bledu tego urzadzenia, otoz rok temu po kupnie wymienialem opony w serwisie wulkanizacyjnym i wlasnie urwali mi gwint piasty, na szczescie z tylu, a nowa (uzywana) piaste mial kolega z tego forum wiec nie kosztowalo mnie to duzo a i on sam mi wymienil w cenie ;]