[audi b4 1Z ] łożysko koła
-
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
- Lokalizacja: Malbork
[audi b4 1Z ] łożysko koła
witam coś mi huczy w aucie . podejrzewam łożysko w kole tylko w jaki sposób zlokalizować które to koło ? huczenie jest słyszalne w całym zakresie prędkości.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
- Lokalizacja: Malbork
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
jezeli to przod to radze jak wyzej lewa str.sprawdzic a nastepnie prawa ,odpalic 4bieg i odrazu slychac ze lozysko do wym. kola na wprostLabiel pisze:Pod lewaruj auto i kręć każdym kołem poklei.
A jezeli do tyl siedzac z tylu dobrze slychac huczenie z lew.lub praw strony
.,ewentualnie moze byc jak umnie bylo 2 na raz do wym.byly . Wymieniajac z tylu sprawdz dokladnie
( stan czopow jezeli sa nawet niewielkie wrzery radze wymienic 55pln/szt..)
, aby nie grzebac sie 2a razy po przejechaniu 2tys,km.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Chodzi ci o te zaślepki łożysk z tyłu? Jeśli tak to gdzie ty tyle za to dałeś skoro przy lepszych zestawach łożysk są w komplecie. Ja nawet kiedyś kupiłem najtańsze łożysko tylko dla tego dekielka - dałem 9 zł <ok>fox33 pisze:( stan czopow jezeli sa nawet niewielkie wrzery radze wymienic 55pln/szt..)
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Też się właśnie zastanawiam nad ich ewentualną wymianą. U mnie przy ściąganiu bębna zawsze 2 łożysko zostaje w bębnie. Schodzi zupełnie luźno. No i mam luz na kołach z tyłu, mimo dokręcenia łożyska zgodnie z instrukcją. Podejrzewam że może on wynikać z luzu między czopem a tym łożyskiem. Jak dokręce tak żeby luzu nie było, to koło ciężko się obraca. Wiadomo, tak nie może być. A łożyska wydają mi się sprawne, nie słychać żadnego huczenia. Czy ktoś wie jaka ma być średnica tych czopów? Tzn kiedy się kwalifikują do wymiany? No i podejrzewam że ich odkręcenie od belki to będzie jazda
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Aha bo widziałem na fotorelacji że zostało na czopie... https://audi80.pl/b3-all-wymiana-loz ... t42806.htm Kolega musiał używać sciągacza, więc myślałem że ma ciasno siedzieć.
odkreca sie cacy tylko przed dokladnie zlac np. WD/40 lub cos lepszego i mlotkiem dobrze odbic *przywalic w srube*kilka razyjaco80 pisze:Też się właśnie zastanawiam nad ich ewentualną wymianą. U mnie przy ściąganiu bębna zawsze 2 łożysko zostaje w bębnie. Schodzi zupełnie luźno. No i mam luz na kołach z tyłu, mimo dokręcenia łożyska zgodnie z instrukcją. Podejrzewam że może on wynikać z luzu między czopem a tym łożyskiem. Jak dokręce tak żeby luzu nie było, to koło ciężko się obraca. Wiadomo, tak nie może być. A łożyska wydają mi się sprawne, nie słychać żadnego huczenia. Czy ktoś wie jaka ma być średnica tych czopów? Tzn kiedy się kwalifikują do wymiany? No i podejrzewam że ich odkręcenie od belki to będzie jazda
i najwarzniejsze dobre klucze ampulowe6-8 jakos tak
A LUZ to jak sprawdzasz na kolach auto czy na lewarku
-na kolach zawsze bedzi czuc minimalny luz
-sprawdz na podniesionym
Jak jeszcze nie ma koła, to luz na bębnie jest raczej niewyczuwalny. Po założeniu koła, opuszczeniu auta i naciskaniu z boku nogą w krawędź opony, luz jest bez problemu wyczuwalny. Wg mnie jest za duży. Na przeglądzie też mi diagnosta zwrócił uwagę, ale wykręciłem się że w Audi tak ma być :mrgreen: Oczywiście dokręcone zgodnie ze sztuką (czyli na tyle aby podkładkę dało się z trudem ruszyć śrubokretem) Ale z drugiej strony podczas jazdy nie mam zastrzeżeń do tyłu, nie czuje pływania ani nic.