Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi b4 1Z ] łożysko koła

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

[audi b4 1Z ] łożysko koła

Post autor: kamilg.86.86 » 21 sty 2011, 21:02

witam coś mi huczy w aucie . podejrzewam łożysko w kole tylko w jaki sposób zlokalizować które to koło ? huczenie jest słyszalne w całym zakresie prędkości.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 sty 2011, 22:42

Pod lewaruj auto i kręć każdym kołem poklei.

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 22 sty 2011, 11:03

zauważyłem dziś ,że na skręconych kołach przegub hałasuje czy to on może huczeć w czasie jazdy?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 sty 2011, 11:07

kamilg.86.86 pisze:zauważyłem dziś ,że na skręconych kołach przegub hałasuje czy to on może huczeć w czasie jazdy?
Nie spotkałem się jeszcze osobiście z takim przypadkiem, ale kto wie. Tak czy siak przegub musisz wymienić więc przekonasz się po wymianie.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 22 sty 2011, 12:07

Może po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi będzie czuć różnicę w temperaturach.

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 22 sty 2011, 13:14

Labiel pisze:Pod lewaruj auto i kręć każdym kołem poklei.
jezeli to przod to radze jak wyzej lewa str.sprawdzic a nastepnie prawa ,odpalic 4bieg i odrazu slychac ze lozysko do wym. kola na wprost

A jezeli do tyl siedzac z tylu dobrze slychac huczenie z lew.lub praw strony
.,ewentualnie moze byc jak umnie bylo 2 na raz do wym.byly . Wymieniajac z tylu sprawdz dokladnie
( stan czopow jezeli sa nawet niewielkie wrzery radze wymienic 55pln/szt..)
, aby nie grzebac sie 2a razy po przejechaniu 2tys,km.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 sty 2011, 14:56

fox33 pisze:( stan czopow jezeli sa nawet niewielkie wrzery radze wymienic 55pln/szt..)
Chodzi ci o te zaślepki łożysk z tyłu? Jeśli tak to gdzie ty tyle za to dałeś skoro przy lepszych zestawach łożysk są w komplecie. Ja nawet kiedyś kupiłem najtańsze łożysko tylko dla tego dekielka - dałem 9 zł <ok>

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 22 sty 2011, 21:29

Chodzi o czopy na które nakłada się łożyska. ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 sty 2011, 22:40

jaco80 pisze:Chodzi o czopy na które nakłada się łożyska.
A, te takie osie czy bolce - jak zwał tak zwał. Fakt, one z czasem się wyrabiają czego efektem jest szybkie padanie tylnych łożysk.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 22 sty 2011, 22:46

Też się właśnie zastanawiam nad ich ewentualną wymianą. U mnie przy ściąganiu bębna zawsze 2 łożysko zostaje w bębnie. Schodzi zupełnie luźno. No i mam luz na kołach z tyłu, mimo dokręcenia łożyska zgodnie z instrukcją. Podejrzewam że może on wynikać z luzu między czopem a tym łożyskiem. Jak dokręce tak żeby luzu nie było, to koło ciężko się obraca. Wiadomo, tak nie może być. A łożyska wydają mi się sprawne, nie słychać żadnego huczenia. Czy ktoś wie jaka ma być średnica tych czopów? Tzn kiedy się kwalifikują do wymiany? No i podejrzewam że ich odkręcenie od belki to będzie jazda :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 sty 2011, 22:50

jaco80 pisze:U mnie przy ściąganiu bębna zawsze 2 łożysko zostaje w bębnie.
No i powinno zostać, bo z tego co kojarzę jest tam pierścień uszczelniający.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 22 sty 2011, 23:16

Aha bo widziałem na fotorelacji że zostało na czopie... https://audi80.pl/b3-all-wymiana-loz ... t42806.htm Kolega musiał używać sciągacza, więc myślałem że ma ciasno siedzieć.

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 23 sty 2011, 12:24

jaco80 pisze:Też się właśnie zastanawiam nad ich ewentualną wymianą. U mnie przy ściąganiu bębna zawsze 2 łożysko zostaje w bębnie. Schodzi zupełnie luźno. No i mam luz na kołach z tyłu, mimo dokręcenia łożyska zgodnie z instrukcją. Podejrzewam że może on wynikać z luzu między czopem a tym łożyskiem. Jak dokręce tak żeby luzu nie było, to koło ciężko się obraca. Wiadomo, tak nie może być. A łożyska wydają mi się sprawne, nie słychać żadnego huczenia. Czy ktoś wie jaka ma być średnica tych czopów? Tzn kiedy się kwalifikują do wymiany? No i podejrzewam że ich odkręcenie od belki to będzie jazda :-)
odkreca sie cacy tylko przed dokladnie zlac np. WD/40 lub cos lepszego i mlotkiem dobrze odbic *przywalic w srube*kilka razy
i najwarzniejsze dobre klucze ampulowe6-8 jakos tak
A LUZ to jak sprawdzasz na kolach auto czy na lewarku
-na kolach zawsze bedzi czuc minimalny luz
-sprawdz na podniesionym

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 23 sty 2011, 12:43

Jak jeszcze nie ma koła, to luz na bębnie jest raczej niewyczuwalny. Po założeniu koła, opuszczeniu auta i naciskaniu z boku nogą w krawędź opony, luz jest bez problemu wyczuwalny. Wg mnie jest za duży. Na przeglądzie też mi diagnosta zwrócił uwagę, ale wykręciłem się że w Audi tak ma być :mrgreen: Oczywiście dokręcone zgodnie ze sztuką (czyli na tyle aby podkładkę dało się z trudem ruszyć śrubokretem) Ale z drugiej strony podczas jazdy nie mam zastrzeżeń do tyłu, nie czuje pływania ani nic.

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 23 sty 2011, 13:13

jaco80, Jak masz taki luz to ci łożysko szybko posypie, lepiej zdejmij dekielek zawleczke i dokręć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl