[90 B3 2.3 coupe 7A]niestabilny po zmianie opon
[90 B3 2.3 coupe 7A]niestabilny po zmianie opon
witam, mam problemik po zmianie opon , otóż założyłem felgi 16 od competition do mojej coupe , opony letnie otrzymałem razem z samochodem od poprzedniego właściciela i tak na przód poszły 205/55/16 a na tył 215/55/16 wcześniej były zimówki na przodzie 205/55/16 i na tyle 205/50/16 na których wszystko było ok, po zmianie na letnie samochód stał się niestabilny rzuca po całej drodze a na koleinach to już tragedia czy z tyłu opony są za szerokie? dodam ,że felgi są proste i dobrze wyważone, ciśnienie w kołach prawidłowe, co zrobić założyć taki sam rozmiar jak na przodzie?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
quattro czy nie ?
Zresztą, nieważne.
Prawdopodobnie masz inne ET w felgach i szerzej auto stoi i rzeczywiście, może rzucać na nierównościach. Mam w S2 opony 225/45/17 i jazda po koleinach to masakra, bo i napęd czuly.
Jedź na zbieżność, niech porządnie zrobią, a na próbę zamień koła przód z tyłem i zobacz czy coś zmieni.
Zresztą, nieważne.
Prawdopodobnie masz inne ET w felgach i szerzej auto stoi i rzeczywiście, może rzucać na nierównościach. Mam w S2 opony 225/45/17 i jazda po koleinach to masakra, bo i napęd czuly.
Jedź na zbieżność, niech porządnie zrobią, a na próbę zamień koła przód z tyłem i zobacz czy coś zmieni.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
co tu zbieznosc pomoze? predzej geometria...Leo pisze:Jedź na zbieżność
glupia sprawa, sprawdz czy sroby sa dokrecone, tez tak mialem ostatnio... bo sama szerokosc nie jest mega wielka, pozatym wysoki profil w pewnym stopniu ja niweluje, u mnie rzuca na koleinach to normalne, ale na rownej drodze jest przyklejony, wiec w oponach nie widzialbym problemu...
u mnie na równej drodze też jedzie w miare ok nie rzuca póki nie trafi się nierówność wtedy to mało co kierownicy z rąk nie wyrwie, poza tym trochę ściąga w lewo, może założyć na tył 205/55/16 wtedy wszystkie cztery będą miały taki sam rozmiar, a czy możliwe jest że z czasem opony się ułożą i nie będzie aż tak bujać na koleinach?
nie możliwe.Nasze pojazdy to dwuślady.Inne et przodu i tyłu to już czteroślad.-hehe.wojtbert pisze:est że z czasem opony się ułożą i nie będzie aż tak bujać na koleinach?
Który adekwatnie do tego źle się zachowuje na nierównościach i koleinach.
[ Dodano: 2011-06-02, 21:48 ]
Kolczat,
Po co takie głupkowate teksty.
Jeśli miał zbieżność robioną to po cholerę robić drugi raz,czy nawet geometrię.
Widzę sam po swoim aucie jaka jest różnica w szerokości opony.Kupiłem auto na 195x15.Nawet kolein nie odczuwał,kiera nie ściągała.Kupiłem 16x205 i kiera lata,auto ściąga.
miesiąc wstecz na próbę władowałem wszystkie 215x16---to już dupa nie jazda.
Albo chcemy jeździć normalnie albo lansować się przed kolegami szerokością lacia której silnik nawet ciągnąć nie chce.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
PICEK1, nie wiem o co sie spinasz i po co wyjezdzasz z jakimis prywatnymi wycieczkami
nie bede tego komentowal, ale wiedz ze jezdzilem na podanych przez kolege kolach i wiem jak sie auto zachowuje, natomiast tak jak pisalem nie ma znaczenia jak szeroka jest opona gdy droga jest plaska jak stol a auto plywa po niej... wtedy wiadomo ze problem lezy po innej stronie niz opony
ps: pozatym czytaj dokaldniej, bo moj poprzedni post nie mial wyglosu ironicznego, a wrecz przeciwnie, uwazam sie za gowniarza ktoremu malo rzeczy przeszkadza w moim niskim i szerokim samochodzie...
nie bede tego komentowal, ale wiedz ze jezdzilem na podanych przez kolege kolach i wiem jak sie auto zachowuje, natomiast tak jak pisalem nie ma znaczenia jak szeroka jest opona gdy droga jest plaska jak stol a auto plywa po niej... wtedy wiadomo ze problem lezy po innej stronie niz opony
ps: pozatym czytaj dokaldniej, bo moj poprzedni post nie mial wyglosu ironicznego, a wrecz przeciwnie, uwazam sie za gowniarza ktoremu malo rzeczy przeszkadza w moim niskim i szerokim samochodzie...