Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Cabrio ABK] Problem ze zmianą rozstawu na 5x112 Piasty s2

Awatar użytkownika
gm2010ail
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 26 lut 2010, 14:18

[Cabrio ABK] Problem ze zmianą rozstawu na 5x112 Piasty s2

Post autor: gm2010ail » 19 lut 2014, 23:45

Witam,
Chciałbym zacząć od tego , że jest kilka podobnych tematów, ale żaden nie odpowiada na moje pytania.
Przyszedł czas na zmianę rozstawu, więc kupiłem piasty z s2 i zastanawiam się nad dwoma rzeczami , a mianowicie:
-jakie przeguby założyć ?
Niestety w abk są 33/30 zębów, więc z 2.8 odpadają bo mają 38/27. Zastanawiam się czy podejdą od A6 C4 , bo tam jest 38/30 w małych wersjach silnikowych. Czy jednak trzeba półośki zmieniać ?
- następną rzeczą są hamulce jest sens inwestować w jakieś inne przy moim silniku ? Chciałbym to wykonać bez rezania adapterów tzn. takie które pasują p&p np. a4,passat ?
A może zostawić tak jak jest ?
Udało mi się wyczytać że tył pasuje od C4.
A przód ?
U mnie są chyba girling 54, więc tarcza 280. Udało mi się ustalić że w a4 1.6 i innych najmniejszych pojemnościach mają taką średnicę. Tylko czy podpasują ?

Nadmienię że chodzi o audi cabrio 2.0 abk 96r.

Może ktoś już to przerabiał u siebie i potrafi coś podpowiedzieć.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika
pilachgt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 22 sty 2010, 01:56
Lokalizacja: lbn

Post autor: pilachgt » 20 lut 2014, 01:57

Tka z ciekawości, skoro silnik słaby to po co piasty z s2?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 20 lut 2014, 08:36

pilachgt, a Ty wiesz co to za oznaczenie silnika ktore masz wpisane w profil?

gm2010ail, przeguby musisz miec na tak zwany duzy wieloklin, byly one montowane wlasnie w s2 oraz w 2.8 V6B4, półośki pasują każde bo one sie nie różnia, z hamulcami Ci nie pomoge bo ja kupilem wszystko juz pasujace do siebie i ominela mnie udreka szukania... jednak podpowiedziec moge zeby znalezc wymiarowke tarcz orginalnych dla abk i taka sama wymiarowke wziac wlasnie ze wspomnianych przez Ciebie a4 czy passatow b5, musisz wziac pod uwage ET tarczy i srednice bebna i calej tarczy

Awatar użytkownika
gm2010ail
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 26 lut 2010, 14:18

Post autor: gm2010ail » 20 lut 2014, 13:51

Dzięki za szybkie i wyczerpujące odpowiedzi.
Kolczat, nie do końca mogę się z Tobą zgodzić. Po nocy szukania w necie udało mi się uzyskać informacje że przeguby s2, 2.8 cab, 2.6 cab mają zewnętrzny wieloklin na 38 zębów, natomiast wewnętrzny 27. U mnie w abk wewnętrzny jest 30, więc półośki muszą być różne. Udało mi się wyszukać taki przegub: http://allegro.pl/przegub-ruville-audi- ... 21057.html
Na pierwszy rzut oka wygląda jak hybryda ww. przegubów tzn. od strony koła s2, a od skrzyni abk.
Co o tym sądzicie ?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 20 lut 2014, 13:54

no jezeli to sprawdziles organoleptycznie to nie mam podstaw do dyskusji

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 20 lut 2014, 15:21

W 2.8 Mają 38/30 zębów i takie możesz założyć bo pasują do piast S2 i na półoś, przednie przeguby i półosie najlepiej kupić komplet z 2.8 quattro, oczywiście w ośce są inne dużo większe przeguby przy skrzyni.

Czyli napisze jeszcze raz, kupujesz komplet przód z B4 2.8Q i pasuje Ci do piast s2, łożyska musisz szukać dużego ( bo jest w B4 duże i mnałe ; 82mm i 75. ).

Półosi jest pare rodzai, ale średnicami tylko 2, grube i ciensze. Te z 2.8 są ok.

Tarcze hamulcowe z A4 nie pasują bo mają inne osadzenie.

Awatar użytkownika
gm2010ail
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 26 lut 2010, 14:18

Post autor: gm2010ail » 20 lut 2014, 18:51

Dzięki za konkretną odpowiedź. Zdecydowałem że nie ma sensu ładować się w półośki wolę kupić nowe przeguby, a co do hamulców to założę girling 60 i będzie po problemie.

Awatar użytkownika
pilachgt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 22 sty 2010, 01:56
Lokalizacja: lbn

Post autor: pilachgt » 21 lut 2014, 01:37

Kolczat pisze:pilachgt, a Ty wiesz co to za oznaczenie silnika ktore masz wpisane w profil?
tak wiem 230 konny silnik 2,2t na 5 cewkach, ktory mam w swoim s2 coupe z 93roku

jeszcze jakieś pytania ?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 21 lut 2014, 06:38

no to facet skoro wiesz ze to silnik z s2 to chyba doszedles tez do wniosku ze zmienia on te piasty ze wzgeldu na nawiercony fabrycznie rozstaw 5x112? :roll:

Awatar użytkownika
pilachgt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 22 sty 2010, 01:56
Lokalizacja: lbn

Post autor: pilachgt » 21 lut 2014, 08:15

Ja się pytam po co?

Wiem na co chce zmieniać.

Proste pyatnie po co wydawać na to pieniądze? Bo jeśli tylko po to by założyć felgi 5x112 to dla mnie jest to bezsensowne

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 21 lut 2014, 08:29

jedni lubi sie ubierac inni lubia ubierac auto

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 21 lut 2014, 19:19

pilachgt pisze:Ja się pytam po co?

Wiem na co chce zmieniać.

Proste pyatnie po co wydawać na to pieniądze? Bo jeśli tylko po to by założyć felgi 5x112 to dla mnie jest to bezsensowne
Skoro założyciel tego tematu zadaje takie pytanie, to znak że dla niego nie jest to bezsensowny wydatek.

Na szczęście twój post jest sensowny, gdyż dowodzi że jesteś bucem i próbujesz odebrać komuś radość z zakupu. Komentarze nie pomagające w rozwiązaniu problemu zachowaj dla siebie. Co innego, gdyby pytający rozważał zakup takich piast - jednak on je już kupił.

Dla ciebie to nie ma sensu, a dla niego to prawdopodobnie realizacja marzeń lub własnej myśli inżynieryjnej.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-02-22, 08:14 ]
ATLAS, tylko bez obrażania kogokolwiek :!:

Awatar użytkownika
pilachgt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 22 sty 2010, 01:56
Lokalizacja: lbn

Post autor: pilachgt » 22 lut 2014, 05:19

Zadałem proste pytanie, po co? Właściciel nie odpowiedział a znalazło się dwóch adwokatów.
Nic nikomu nie odbieram, wyraziłem tylko swoją opinię a chyba od tego jest forum.
Jak napiszesz komuś nie kupuj tego wozu bo nie jest wart tych pieniędzy to niszczysz czyjeś marzenia i jesteś bucem? Nie, po prostu wyrażasz swoją opinię. Ale bucem stajesz się obrażając kogoś.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 22 lut 2014, 09:09

pilachgt, mam nadzieję, że nie obraziłem tym 'bucem'. Uznałem, że pytania o silnik, gdy temat jest o zawieszeniu powinno się kierować na prywatne wiadomości, a nie zaśmiecać techniczny wątek o innej tematyce. Teraz to ja w swoich oczach wyszedłem na buca. Jednak to ty zacząłeś offtop w tym wątku. Na szczęście temat z piastami rozwiązany. Pozdro

Awatar użytkownika
pilachgt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 22 sty 2010, 01:56
Lokalizacja: lbn

Post autor: pilachgt » 22 lut 2014, 09:40

Nie obraziłem się.
Moim zdaniem nie zaśmieciłem tematu w początkowej jego fazie.
Bo ja tylko pytałem o cel tej modyfikacji bo doszukiwałem się w niej jakiejś głebi, choćby jak to się robi w b4 quattro po to by mieć mocniejsze es dwójkowe tylne półośki.
Później tylko odpowiadałem na posty skierowane do mnie.
Z mojej strony koniec OT ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl