[Cabrio ABK] Problem ze zmianą rozstawu na 5x112 Piasty s2
[Cabrio ABK] Problem ze zmianą rozstawu na 5x112 Piasty s2
Witam,
Chciałbym zacząć od tego , że jest kilka podobnych tematów, ale żaden nie odpowiada na moje pytania.
Przyszedł czas na zmianę rozstawu, więc kupiłem piasty z s2 i zastanawiam się nad dwoma rzeczami , a mianowicie:
-jakie przeguby założyć ?
Niestety w abk są 33/30 zębów, więc z 2.8 odpadają bo mają 38/27. Zastanawiam się czy podejdą od A6 C4 , bo tam jest 38/30 w małych wersjach silnikowych. Czy jednak trzeba półośki zmieniać ?
- następną rzeczą są hamulce jest sens inwestować w jakieś inne przy moim silniku ? Chciałbym to wykonać bez rezania adapterów tzn. takie które pasują p&p np. a4,passat ?
A może zostawić tak jak jest ?
Udało mi się wyczytać że tył pasuje od C4.
A przód ?
U mnie są chyba girling 54, więc tarcza 280. Udało mi się ustalić że w a4 1.6 i innych najmniejszych pojemnościach mają taką średnicę. Tylko czy podpasują ?
Nadmienię że chodzi o audi cabrio 2.0 abk 96r.
Może ktoś już to przerabiał u siebie i potrafi coś podpowiedzieć.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Marcin
Chciałbym zacząć od tego , że jest kilka podobnych tematów, ale żaden nie odpowiada na moje pytania.
Przyszedł czas na zmianę rozstawu, więc kupiłem piasty z s2 i zastanawiam się nad dwoma rzeczami , a mianowicie:
-jakie przeguby założyć ?
Niestety w abk są 33/30 zębów, więc z 2.8 odpadają bo mają 38/27. Zastanawiam się czy podejdą od A6 C4 , bo tam jest 38/30 w małych wersjach silnikowych. Czy jednak trzeba półośki zmieniać ?
- następną rzeczą są hamulce jest sens inwestować w jakieś inne przy moim silniku ? Chciałbym to wykonać bez rezania adapterów tzn. takie które pasują p&p np. a4,passat ?
A może zostawić tak jak jest ?
Udało mi się wyczytać że tył pasuje od C4.
A przód ?
U mnie są chyba girling 54, więc tarcza 280. Udało mi się ustalić że w a4 1.6 i innych najmniejszych pojemnościach mają taką średnicę. Tylko czy podpasują ?
Nadmienię że chodzi o audi cabrio 2.0 abk 96r.
Może ktoś już to przerabiał u siebie i potrafi coś podpowiedzieć.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Marcin
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
pilachgt, a Ty wiesz co to za oznaczenie silnika ktore masz wpisane w profil?
gm2010ail, przeguby musisz miec na tak zwany duzy wieloklin, byly one montowane wlasnie w s2 oraz w 2.8 V6B4, półośki pasują każde bo one sie nie różnia, z hamulcami Ci nie pomoge bo ja kupilem wszystko juz pasujace do siebie i ominela mnie udreka szukania... jednak podpowiedziec moge zeby znalezc wymiarowke tarcz orginalnych dla abk i taka sama wymiarowke wziac wlasnie ze wspomnianych przez Ciebie a4 czy passatow b5, musisz wziac pod uwage ET tarczy i srednice bebna i calej tarczy
gm2010ail, przeguby musisz miec na tak zwany duzy wieloklin, byly one montowane wlasnie w s2 oraz w 2.8 V6B4, półośki pasują każde bo one sie nie różnia, z hamulcami Ci nie pomoge bo ja kupilem wszystko juz pasujace do siebie i ominela mnie udreka szukania... jednak podpowiedziec moge zeby znalezc wymiarowke tarcz orginalnych dla abk i taka sama wymiarowke wziac wlasnie ze wspomnianych przez Ciebie a4 czy passatow b5, musisz wziac pod uwage ET tarczy i srednice bebna i calej tarczy
Dzięki za szybkie i wyczerpujące odpowiedzi.
Kolczat, nie do końca mogę się z Tobą zgodzić. Po nocy szukania w necie udało mi się uzyskać informacje że przeguby s2, 2.8 cab, 2.6 cab mają zewnętrzny wieloklin na 38 zębów, natomiast wewnętrzny 27. U mnie w abk wewnętrzny jest 30, więc półośki muszą być różne. Udało mi się wyszukać taki przegub: http://allegro.pl/przegub-ruville-audi- ... 21057.html
Na pierwszy rzut oka wygląda jak hybryda ww. przegubów tzn. od strony koła s2, a od skrzyni abk.
Co o tym sądzicie ?
Kolczat, nie do końca mogę się z Tobą zgodzić. Po nocy szukania w necie udało mi się uzyskać informacje że przeguby s2, 2.8 cab, 2.6 cab mają zewnętrzny wieloklin na 38 zębów, natomiast wewnętrzny 27. U mnie w abk wewnętrzny jest 30, więc półośki muszą być różne. Udało mi się wyszukać taki przegub: http://allegro.pl/przegub-ruville-audi- ... 21057.html
Na pierwszy rzut oka wygląda jak hybryda ww. przegubów tzn. od strony koła s2, a od skrzyni abk.
Co o tym sądzicie ?
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
W 2.8 Mają 38/30 zębów i takie możesz założyć bo pasują do piast S2 i na półoś, przednie przeguby i półosie najlepiej kupić komplet z 2.8 quattro, oczywiście w ośce są inne dużo większe przeguby przy skrzyni.
Czyli napisze jeszcze raz, kupujesz komplet przód z B4 2.8Q i pasuje Ci do piast s2, łożyska musisz szukać dużego ( bo jest w B4 duże i mnałe ; 82mm i 75. ).
Półosi jest pare rodzai, ale średnicami tylko 2, grube i ciensze. Te z 2.8 są ok.
Tarcze hamulcowe z A4 nie pasują bo mają inne osadzenie.
Czyli napisze jeszcze raz, kupujesz komplet przód z B4 2.8Q i pasuje Ci do piast s2, łożyska musisz szukać dużego ( bo jest w B4 duże i mnałe ; 82mm i 75. ).
Półosi jest pare rodzai, ale średnicami tylko 2, grube i ciensze. Te z 2.8 są ok.
Tarcze hamulcowe z A4 nie pasują bo mają inne osadzenie.
Skoro założyciel tego tematu zadaje takie pytanie, to znak że dla niego nie jest to bezsensowny wydatek.pilachgt pisze:Ja się pytam po co?
Wiem na co chce zmieniać.
Proste pyatnie po co wydawać na to pieniądze? Bo jeśli tylko po to by założyć felgi 5x112 to dla mnie jest to bezsensowne
Na szczęście twój post jest sensowny, gdyż dowodzi że jesteś bucem i próbujesz odebrać komuś radość z zakupu. Komentarze nie pomagające w rozwiązaniu problemu zachowaj dla siebie. Co innego, gdyby pytający rozważał zakup takich piast - jednak on je już kupił.
Dla ciebie to nie ma sensu, a dla niego to prawdopodobnie realizacja marzeń lub własnej myśli inżynieryjnej.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-02-22, 08:14 ]
ATLAS, tylko bez obrażania kogokolwiek :!:
Zadałem proste pytanie, po co? Właściciel nie odpowiedział a znalazło się dwóch adwokatów.
Nic nikomu nie odbieram, wyraziłem tylko swoją opinię a chyba od tego jest forum.
Jak napiszesz komuś nie kupuj tego wozu bo nie jest wart tych pieniędzy to niszczysz czyjeś marzenia i jesteś bucem? Nie, po prostu wyrażasz swoją opinię. Ale bucem stajesz się obrażając kogoś.
Nic nikomu nie odbieram, wyraziłem tylko swoją opinię a chyba od tego jest forum.
Jak napiszesz komuś nie kupuj tego wozu bo nie jest wart tych pieniędzy to niszczysz czyjeś marzenia i jesteś bucem? Nie, po prostu wyrażasz swoją opinię. Ale bucem stajesz się obrażając kogoś.
pilachgt, mam nadzieję, że nie obraziłem tym 'bucem'. Uznałem, że pytania o silnik, gdy temat jest o zawieszeniu powinno się kierować na prywatne wiadomości, a nie zaśmiecać techniczny wątek o innej tematyce. Teraz to ja w swoich oczach wyszedłem na buca. Jednak to ty zacząłeś offtop w tym wątku. Na szczęście temat z piastami rozwiązany. Pozdro
Nie obraziłem się.
Moim zdaniem nie zaśmieciłem tematu w początkowej jego fazie.
Bo ja tylko pytałem o cel tej modyfikacji bo doszukiwałem się w niej jakiejś głebi, choćby jak to się robi w b4 quattro po to by mieć mocniejsze es dwójkowe tylne półośki.
Później tylko odpowiadałem na posty skierowane do mnie.
Z mojej strony koniec OT
Moim zdaniem nie zaśmieciłem tematu w początkowej jego fazie.
Bo ja tylko pytałem o cel tej modyfikacji bo doszukiwałem się w niej jakiejś głebi, choćby jak to się robi w b4 quattro po to by mieć mocniejsze es dwójkowe tylne półośki.
Później tylko odpowiadałem na posty skierowane do mnie.
Z mojej strony koniec OT