[b4 ACE Q] Wymiana opon tylko na jednej osi w Quattro
[b4 ACE Q] Wymiana opon tylko na jednej osi w Quattro
Witam!
Mam taki dylemacik , chcę zmienić opony w swoim quattro ale ze względów finansowych mogę kupic narazie tylko dwie oponki. Legenda głosi ,że różne opony(chodzi o bieżnik) na przedniej i tylnij osi powoduje uszkodzenie tylnego napędu , czy to prawda?
Na przyszłość proszę tytułować wątku zgodnie z regulaminem (aby tytuł streszczał istotę problemu).
Mam taki dylemacik , chcę zmienić opony w swoim quattro ale ze względów finansowych mogę kupic narazie tylko dwie oponki. Legenda głosi ,że różne opony(chodzi o bieżnik) na przedniej i tylnij osi powoduje uszkodzenie tylnego napędu , czy to prawda?
Na przyszłość proszę tytułować wątku zgodnie z regulaminem (aby tytuł streszczał istotę problemu).
Ostatnio zmieniony 22 maja 2010, 17:43 przez wojtbert, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
nie bierznik, ale srednica koła, koła napisalem to specjalnie drugi raz, nie felgi nie opony tylko koła, czyli opony z felga... nie poczuj sie, poprostu pisze to dla potomnych, sa przeliczniki srednic kół wystarczy sobie wziac wzór z przodu i zmienic z tyłu, ale juz najlepiej kup taki rozmiar jak masz
pozdro
pozdro
chodzi tylko i wyłącznie o opony felgi zostają te które są teraz , czyli z przodu 16" i z tyłu też 16" zmieni sie tylko bieżnik na tylnej osi , profil opony też się nie zmieni , zmieni się tylko bieżnik na osi przedniej zostają opony ze starym a opony z tyłu będą miały nowy bieżnik o innym kształcie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 68
- Rejestracja: 19 mar 2009, 20:30
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Proszowice
Wszystko musi być takie samo - rozmiar, szerokość i wysokość.
Również jestem posiadaczem quattro i nie ryzykowałbym z oponami na jednej osi inna marka, na drógiej inna. Ja założyłem komplet takich samych. Słyszałem że podobno nawet bieżnik powinien być zbliżonej wysokości. No ale napewno nic się nie stanie jak długo nie będziesz tak jeździł.
Również jestem posiadaczem quattro i nie ryzykowałbym z oponami na jednej osi inna marka, na drógiej inna. Ja założyłem komplet takich samych. Słyszałem że podobno nawet bieżnik powinien być zbliżonej wysokości. No ale napewno nic się nie stanie jak długo nie będziesz tak jeździł.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Kolczat, rozumiem Cie, ale po zmianie szerokości opony nie można chyba dobrać idealnie profilu żeby koła kręciły się równo, np. oryginalnie masz 205/50 (wysokość=102,5mm), chcesz mieć 225, i jaki profil opony dobrać żeby był taki jak przy oponie 205: 225mm×X=102,5mm, X=102,5/225, X=0,45555556 czyli profil powinien wynosić 45,555556, a takiego nie ma I ja bym stawiał że takiej różnicy nie można zaniedbać (porównująć do profilu 45), bo jedno koło cały czas będzie się kręciło szybciej niż drugie, wiem że to małe różnice ale zawsze są Tak ja to widzę
przedstawie to bardziej obrazowo teraz moje opony są takie na obydwu osiach: http://moto.allegro.pl/item1014327071_o ... ct5_a.html a zamierzam kupic chwilowo tylko na tył a potem też na przód takie http://moto.allegro.pl/item1041165762_2 ... erwis.html czy coś się stanie jeżeli bede jeździł tak np. dwa miesiące?
Stanie się na pewno to że będziesz szybciej tracił trakcję, auto będzie się gorzej trzymało drogi i zużycie opon będzie szybsze, bo podczas jazdy na przednich lub tylnych kołach cały czas będzie uślizg, oczywiście bardzo niewielki, różnica średnic kół będzie wynosić 0,5cm. Najlepiej będzie jeśli najpierw kupisz sobie te 2 opony i zamiast od razu je zakładać wrzucisz je do garażu i niech czekają na 2 kolejne które dokupisz sobie poźniej
Ja również słyszałem, że w quattro opony powinno zmieniać się wszystkie 4 jeżeli chce się cieszyć sprawnym napędem przez długie lata.
Jeśli chodzi o temat, czy się coś stanie, czy nie, to odpowiedź jest taka, że zależy ile robisz kilometrów, bo jak auto będzie stało to pewnie nic się nie stanie. Po drugie, od razu to pewnie nic się nie stanie, ale może ujemnie zaprocentować w przyszłości.
Jeśli chodzi o temat, czy się coś stanie, czy nie, to odpowiedź jest taka, że zależy ile robisz kilometrów, bo jak auto będzie stało to pewnie nic się nie stanie. Po drugie, od razu to pewnie nic się nie stanie, ale może ujemnie zaprocentować w przyszłości.