Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] 1.9 TDI 1Z - Jaki kupić alternator?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Kaczorblb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 14 lip 2010, 22:36

Post autor: Kaczorblb » 07 paź 2010, 23:24

Jestem świeżo po regeneracji. Wszystko śmiga. Alternator był piaskowany, malowany, wymienione łożyska, rolka, szczotki. Wszystko było albo rozwalone albo zużyte do granic możliwości. Łożyska były przecinane żeby można je było wyjąć. Generalnie masakra.
Wymieniona jest też rolka napinająca i pasek. Koszt wszystkiego to równo 400zł. Powiedzcie mi teraz czy to dużo czy mało... ?

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 08 paź 2010, 07:24

zaduzo o 130 zł... ja kupilem idealna uzywke bo koles przywiozl z niemiec... a rolke mozna kupic ok 70-100zł.

[ Dodano: 2010-10-08, 07:25 ]
czyli by mnie wyszło to do 270zł uzywka 170+ rolka pozdro

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 21 wrz 2011, 23:19

witam ;-) maqm takie pyatnie czy jak kupie regulator napiecia sa w komplecie szczotki :?: bo dzis mi padło ładownie, w czaise jazdy po jakims czaise ono powróciło na jakies nie całe 5min i znowu lipa... a skoro mam juz go wyjac to owle to zrobic o jednym razie.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 21 wrz 2011, 23:33

tak regulator i szczotki to jedna część <ok>

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 23 wrz 2011, 13:34

byłem wczoraj w sklepie po niego, wszedzie mieli tylko zamienniki które nie pasowały :evil: wiec zamówiełm boscha dzis odbieram, mam nadzieje ze łądowanie sie uzdrowi w avancie.
gibaj pisze:tak regulator i szczotki to jedna część
po rzebraniu tez dotego doszedłem ;-) lecz dziekuje :-)

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 09 lut 2012, 12:19

ja dałem za regenerację 300zł i niestety po roku znów zaczęła się od czasu do czasu mrużyć kontrolka aku.... oczywiście jak byłem u mechanika to akurat nie świeciła, ten sprawdził napięcie i powiedział generalnie że ok. Teraz znów czasem się zapala, albo przy starcie alternator się wzbudza dopiero przy przegazowaniu. Drugi raz nie skusiłbym się na regeneracje, raczej kupiłbym nowy z 2 letnia gwarancją - koszt około 400 zł.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 09 lut 2012, 17:31

No właśnie, jak jest z tym wzbudzaniem alternatora? Bo ja również jestem po regeneracji altka około 1 rok wstecz i muszę teraz praktycznie za każdym razem podgazować przy odpalaniu, bo mi kontrolka ciągle świeci, jest to trochę denerwujące. Czy szybkość wzbudzania alternatora, zależy od mocy żarówki jaką się ma w liczniku?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 lut 2012, 17:54

Żarówka powinna byc chyba 2W a jak masz założoną mniejsza to może być ona powodem późniejszego wzbudzenia alternatora.

U mnie (passat) podobny objaw był jak miałem zimne luty w liczniku i jak po przekręceniu stacyjki kontrolka ładowania słabiej świeciła to po odpaleniu trzeba było przegazowac bo ładowania nie było.

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 13 lut 2013, 21:00

wczoraj skonczyły sie szczotki ,wymieniłem na nowy regulator i było ok a dziś jakiś smród para pod maska ,otwieram mache a tam aku kipi ,goracy paruje z niego możliwe ze przeładowuje regulator??
jutro jade do elektryka(koleś) i zobaczymy .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lut 2013, 21:04

A sprawdziłeś jakie było ładowanie po wymianie regulatora napięcia :?:

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 13 lut 2013, 21:10

jutro byde wiedział.możliwe ze ta blaszka nie styka z regulatorem??

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 13 lut 2013, 21:18

bendzi40 pisze:jutro byde wiedział.możliwe ze ta blaszka nie styka z regulatorem??
O jakiej blaszce mówisz?

Regulator napięcia styka szczotkami węglowymi do pierścienia ślizgowego. Masz na myśli ten pierścień?

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 13 lut 2013, 21:20

to ok,ale tam wystaje taka blaszka która powinna stykać sie z regulatorem

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 13 lut 2013, 21:23

bendzi40 pisze:to ok,ale tam wystaje taka blaszka która powinna stykać sie z regulatorem
Tak, jest wewnątrz altka, powinna mieć dobre połączenie, zapewnij je, możesz przesmarować wazeliną techniczną.

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 13 lut 2013, 21:31

ok jutro zobacze dzieki paw1131

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga