Witam! Chcialbym sie dowiedzieć jak i czy da sie założyc drugi akumulator do samochodu??:> A dokładnie chodzi mi o to czy nie padnie alternator?
Na tabliczce znamionowej alternatora napisane mam "12V 80A"? To oznacza ze maksymalny prad jaki moze wytworzyc ma wartosc 80A czy tylko do takiej wielkosc moze byc akumulator (80Ah)?? :?: :?:
[B3 1.8 LPG] 2 akumulatory :)
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
80A alternatora to znaczy że podczas jego pracy nie może być bardziej obciążony (tzn włączenie odbiorników nie może przekroczyć tej wartośći) Ogólnie jakbyś ładował prądem 80A akumulator to poleciałby w kosmos. Sądze że bez problemu większego mógłbyś założyć aku 160Ah i działałby prawidłowo. Jedynym problemem mogłóby się okazać że będzie niedoładowany. Sam pamiętam jak w latach 90 na początku jak były jeszcze problemy to w "kaszlu" miałem aku chyba 120Ah że można było jeździć na rozruszniku. A jak wiemy tam aku to zaledwie 35Ah.
A w jakim celu potrzebny Ci drugi aku ?
Oczywiście mogę się mylić i jeżeli tak jest to zaraz mnie poprawią.
A w jakim celu potrzebny Ci drugi aku ?
Oczywiście mogę się mylić i jeżeli tak jest to zaraz mnie poprawią.
czesto wlaczam muzyke na postoju (wzmacniacz itd. musi ciagnac aku) na dluzej niz 3-4 godziny i potem zdarza sie ze mam problem z odpaleniem samochodu :oops: dlatego myslalem o tymczasowym dolozeniu drugiego akumulatora poniewaz mam w piwnicy a narazie nie mam funduszy na kupno nowego aku
a zadnej filozofi w podlaczaniu nie ma?? plus z plusem, minius z minusem i wszystko bedzie dzialalo?? :>
a zadnej filozofi w podlaczaniu nie ma?? plus z plusem, minius z minusem i wszystko bedzie dzialalo?? :>
Jak będziesz miał dwa akumulatory podłączone razem to nigdy nie będą naładowane dobrze. Więc musiał byś je podładowywać jakimś prostownikiem. Nawet jak ma się jeden akumulator nie naładowany dobrze to mimo, że alternator będzie go ładował to i tak nigdy nie będzie naładowany na max.
Jest jeszcze jedno wyjście mógłbyś poszukać jakiegoś większego alternatora który pasował by do audi i wtedy było by lepiej z dwa akumulatorami. Nie wiem jaki jest największy alternator montowany w Audi Ja np mam u siebie bodajrze 55A a skoro Ty mówisz, że masz 80A to może są jeszcze większe. Może się myle ale większe alternatory były montowane w samochodach z większym wyposażeniem elektrycznym, żeby była w stanie zaspokoić zapotrzebowanie na prąd. Np mój tata ma w swoim passacie b4 alternator 120A, bo ma bogate wyposażenie. pozdrawiam <mikolaj>
Jest jeszcze jedno wyjście mógłbyś poszukać jakiegoś większego alternatora który pasował by do audi i wtedy było by lepiej z dwa akumulatorami. Nie wiem jaki jest największy alternator montowany w Audi Ja np mam u siebie bodajrze 55A a skoro Ty mówisz, że masz 80A to może są jeszcze większe. Może się myle ale większe alternatory były montowane w samochodach z większym wyposażeniem elektrycznym, żeby była w stanie zaspokoić zapotrzebowanie na prąd. Np mój tata ma w swoim passacie b4 alternator 120A, bo ma bogate wyposażenie. pozdrawiam <mikolaj>
Na twoim miejscu zamontowałbym drugi akumulator jako "dołączany". Byłby on na stałe podłączony do radia samochodowego i za pomocą włącznika odpowiedniej mocy załącznany lub odłączany od instalacji. Załączałbyś go w czasie jazdy, a odłączał na postoju. Oczywiście potrzebujesz do tego przewodów o odpowiedniej średnicy i przydałby się układ nadzorujący napięcie na tym akumulatorze bo jeśli napięcie na nim spadnie poniżej pewnej wartości to zaczynają w nim zachodzić nieodwracalne procesy chemiczne znacznie pogarszające jego parametry.
Bilans mocy 2x55W +"inne odbiorniki"130W= 240W/12V=20A :: 80-20A=60A (to oczywiście szacunkowo i pewny nie jestem, w końcu po coś ten alternator 80A został tam wsadzony:))
Tak więc alternator powinien mieć zapas mocy i powinien wyrabiać. Oczywiście należałoby wtedy umiejętnie "kożystać" z klimy:)
Bilans mocy 2x55W +"inne odbiorniki"130W= 240W/12V=20A :: 80-20A=60A (to oczywiście szacunkowo i pewny nie jestem, w końcu po coś ten alternator 80A został tam wsadzony:))
Tak więc alternator powinien mieć zapas mocy i powinien wyrabiać. Oczywiście należałoby wtedy umiejętnie "kożystać" z klimy:)
ale jak rozumiem te 2x55W to liczysz same dwa przednie reflektory.... do tego chyba jakieś 20-40 W na tyle światła nie wspominając już o reszcie urządzeń... wydaje mi się że tylko niewielka cześć prądu z alternatora (zależna oczywiście od obrotów, stopnia naładowania aku) poświęcona jest na ładowanie akumulatora, dlatego też dołożenie drugiego chyba nie powinno być zbytnim problemem...
No i juz zalozony napiecie na postoju wynosi okolo 12.75V, przy ladowaniu okolo 14,8V. Akumulator umiescilem po lewej stronie pod maska, troche przykrywa go filtr powietrza (talerz) ale jakos sie tam zmiescil
Tylko teraz nie wiem jakim pradem go ladowac?? Wczesniej jak mialem jeden aku prostownik pokazywal mi prad ladowania 3-4A i 14,5V, a teraz z dwoma prad ladowania jest 5-6A a napiecie 13,2V tzn. ze musze zalatwic sobie jakis wiekszy prostownik czy jak??
Tylko teraz nie wiem jakim pradem go ladowac?? Wczesniej jak mialem jeden aku prostownik pokazywal mi prad ladowania 3-4A i 14,5V, a teraz z dwoma prad ladowania jest 5-6A a napiecie 13,2V tzn. ze musze zalatwic sobie jakis wiekszy prostownik czy jak??