[2.0 ABK] Akumulator
[2.0 ABK] Akumulator
Koledzy proszę o pomoc. Gdy autko postoi na mrozie np. 08.12.12 r. rano było -17 to po południu(ok.16:00) nie chciało odpalić aku siadł ledwo co zakręcił. To nie jest pierwszy raz tamtej zimy przy większym mrozie tez tak było na szczęście audilka już tej zimy będzie parkowana w garażu. Aku firmy Banner 62Ah był w aucie od zakupu czyli tamtej zimy ma 1 rok, a alternator 30-70Ah silnik to 2.0E ABK z klima. Pomóżcie mi zdiagnozować usterkę czy to przez te mrozy czy może firma aku byle jaka.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2012, 13:54 przez Dudek545, łącznie zmieniany 1 raz.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Miernik w rączki w sprawdzamy ładowanie na uruchomionym silniku i pod obciążeniem z najwieksza ilością włączonych odbiornikow.
Mocowanie klem do sprawdzenia, czyszczenia i wazelina posmarować, mase tak samo oczyścić. No i sprawdzenie poboru prądu gdy autko stoi nie ruszane. Te 3-4 km to zdecydowanie za male trasy i ładowanie pod prostownikiem wskazane,
albo elektronicznym ktory mozna pozostawić podłączony przez dluzszy czas http://www.terenowiec.pl/towar/p/id/1696/
Mocowanie klem do sprawdzenia, czyszczenia i wazelina posmarować, mase tak samo oczyścić. No i sprawdzenie poboru prądu gdy autko stoi nie ruszane. Te 3-4 km to zdecydowanie za male trasy i ładowanie pod prostownikiem wskazane,
albo elektronicznym ktory mozna pozostawić podłączony przez dluzszy czas http://www.terenowiec.pl/towar/p/id/1696/
ja miałem w AAH jakiś stary akumulator chyba 50Ah oczko było już czarne czyli trup jak go kupiłem z autem a trzy lata wytrzymał, nigdy go z auta nie wyciągałem, jak padły głowice to 2 miechy na mrozie stał i na dzień dobry odpalił a do roboty miałem łącznie 6km.. i dawał radę, a w 1Z nie wiem co miałem, bo nie miał oznaczeń, ale po mimo że był rozbity i ciekł z niego kwas to i tak trzymał nawet przy -22..
więc dla tego myślę że może za duży u Ciebie jest ten aku, no chyba że faktycznie alternator nie domaga, ale dowiemy się do puki nie sprawdzisz.
i faktycznie popraw tagi bo usuną temat i nic się nie dowiesz..
więc dla tego myślę że może za duży u Ciebie jest ten aku, no chyba że faktycznie alternator nie domaga, ale dowiemy się do puki nie sprawdzisz.
i faktycznie popraw tagi bo usuną temat i nic się nie dowiesz..
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ja mam Tdi wiec i duzy aku, centra futura 72 Ah 720A. Zimową pora taka długa praca silnika na postoju za dobrze mu nie sluzy, lepiej po minucie rozpoczac jazde, wtedy silnik szybciej osiąga swoja temperature, a zaoszczedzony czas przeznaczyc na nadłożenie paru km zeby silnik dogrzal sie.
Do ABK mysle ze 45-55 powinno być ok. Mam golfa mk2 1.6 PN, Aku 45 Ah i 360 A, choc ja uzytkowalem go z aku 60 Ah ze wzgledu na audio a robilem dziennie około 50 km, letnie ogniska nad jeziorem i sluchanie muzyki po kilka godzin i golfik palil bez problemu.
Do ABK mysle ze 45-55 powinno być ok. Mam golfa mk2 1.6 PN, Aku 45 Ah i 360 A, choc ja uzytkowalem go z aku 60 Ah ze wzgledu na audio a robilem dziennie około 50 km, letnie ogniska nad jeziorem i sluchanie muzyki po kilka godzin i golfik palil bez problemu.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt: