Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 b4 2,6 ABC] Brak iskry

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

[ 80 b4 2,6 ABC] Brak iskry

Post autor: lesli » 30 paź 2010, 19:26

witam.



mam problem z odpaleniem silnika. auto nie bylo odpalane przez 2 tygodnie
po sprawdzeniu vag-iem pokazuje 2 bledy 514 515


514 Czujnik momentu zapłonu - G 4, Czujnik pozycji wału korbowego - sygnał usterkowy - G4
514 Czujnik pozycji wału korbowego - G4
515
Czujnik Halla - G 40, Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - brak sygnału (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień
dystrybutor
515 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor

dodatkowo brak napiecia na bezpiecznikach 5,27,28
w czym moze byc problem
Ostatnio zmieniony 30 paź 2010, 21:25 przez lesli, łącznie zmieniany 8 razy.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 paź 2010, 20:30

_uwaga

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 paź 2010, 09:55

Sprawdź Halla (G40) przy wałku rozrządu najlepiej diodą LED (pamiętaj o biegunowości diody) podłącz ją pod plus i środkowy we wtyczce Halla. Jeśli przy kręceniu rozrusznikiem będzie migał to jest raczej OK.

Czujnika G4 tak łatwo nie sprawdzisz bo trzeba by mieć oscyloskop. Ale jak upewnisz się że hall jest OK to skasuj błędy spróbuj odpalić i jeszcze raz sprawdź błędy.

Ja właśnie wczoraj wymieniałem w swoim czujnik punktu zapłonu (G40). 3 godziny się przy tym babrałem aby wyjąć stary bez cięcia kabla i przewlec kabel od nowego w ten sam sposób. Musiałem przy okazji odkręcić czujnik obrotów przy kole zamachowym (identyczny jak czujnik punktu zapłonu).
U mnie potrafił czasem wcale nie odpalać (brak wtrysku, iskry) dopiero jak popukało się prętem gwintowanym w czujnik punktu zapłonu to odpalił.
lesli pisze:dodatkowo brak napiecia na bezpiecznikach 5,27,28
Jak mnie pamięć nie myli to na 27,28 pojawia się plus jak pracuje pompa paliwa pracuje.

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 31 paź 2010, 12:16

Aldi
z ktorej strony to wszystko się znajduje?
A pompa paliwa słychać jak się załańcza

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 paź 2010, 13:14

lesli pisze:z ktorej strony to wszystko się znajduje?
Czujnik punktu zapłonu jest po lewej stronie w bloku silnika (patrząc z kierunkiem jazdy) jest tuż pod łapą silnika.
Hall masz z tyłu lewej głowicy.
Czujnik obrotów wału jest przy wieńcu na kole zamachowym widać go patrząc prostopadle w dół przy serwie hamulców albo od dołu patrząc prostopadle górę za półosią - ale jego błędu nie miałeś.
lesli pisze:A pompa paliwa słychać jak się załańcza
Ale załącza się w włączeniu zapłonu czy podczas kręcenia rozrusznikiem?

Próbowałeś odpalać na zaciąg? Wskazówka obrotomierza się podnosi przy takiej próbie?

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 04 lis 2010, 21:05

Zaczełem sprawdzać od Halla podłączyłem Miernik napięcie utrzymuje się na poziomie 3 volt podlączyłem pod + i środkowy przy kręceniu silnika niema żadnego skoku napięcia [dioda również świeci czały czas ,nawet ja wyłączy się zaplon].
Napięcie na 1-3 około 10,5volt.
To jest dziwne ,że na bezpieczniku pompa poliwa,13,27 i jeszcze paru jest - minus ,a przecież powino być + plus.
Wczym szukać przyczyny?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lis 2010, 00:10

lesli pisze:podlączyłem pod + i środkowy przy kręceniu silnika niema żadnego skoku napięcia [dioda również świeci czały czas ,nawet ja wyłączy się zaplon].
Wychodzi że hall nie podaje sygnału...
Co do ciągłego świecenia LEDa gdy się wyłączy zapłon to może tak być, gdy się podłączy drugi koniec diody pod stały plus.

Jeszcze w tym: https://audi80.pl/b4-aah-q-nie-chcee ... htm#443405 temacie podałem na końcu jak sprawdzić miernikiem czujniki indukcyjne wału. Kostki czujników wału to dwie pierwsze od strony serwa hamulcowego (umieszczone w tej szynie na ścianie grodziowej w której jest 4 czy 5 kostek).
lesli pisze:To jest dziwne ,że na bezpieczniku pompa poliwa,13,27 i jeszcze paru jest - minus ,a przecież powino być + plus.
Wczym szukać przyczyny?
Minus Ci wyszedł bo pompa paliwa jest podłączona do masy i gdy nie dostaje ona plusa (silnik nie pracuje) to masa przechodzi przez nią i na bezpieczniku miernik będzie pokazywał minus (jeśli drugi koniec miernika podłączy się pod plus).

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 05 lis 2010, 20:34

Sprwdziłem Halla dioda nieświeci +plus z 1, i środek.Oporność tylko jest na 1i 3=1k.
A na schemacie jest 1i 2.
Może zapłon sie przestawił ?.Rozmawiałem z synm pojechał zatankować auto i miał problem żeby auto uruchomić ale zaskoczył,Rano jeszcze zapalił normalnie i pużniej to kaplica.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lis 2010, 21:14

lesli pisze:Może zapłon sie przestawił ?
Nie mógł bo czujnik momentu zapłonu jest wsadzony na stałe w dziurę w bloku, drugi czujnik na wale ma podłużne oczka umożliwiające przesuwanie ale chyba są tylko po to aby było można go łatwiej zamontować. Ja go ostatnio wykręcałem i wsadziłem tak jak mi pasował.
lesli pisze:Sprwdziłem Halla dioda nieświeci +plus z 1,
A odpalił nawet jak nie migała?

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 05 lis 2010, 21:26

Aldi , niechce odpalić. wyciągnełem czujnik Halla czysty w środku oporność to jak pisałem

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 05 lis 2010, 21:44

Czujnik Halla pokarze prawie zawsze na zgaszonym silniku, raczej czujnik położenia wału korbowego(bład 514)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lis 2010, 22:49

lesli pisze:wyciągnełem czujnik Halla czysty w środku oporność to jak pisałem
Ale jak dioda podłączona na środowego i plusa nie miga to raczej zepsuty tym bardziej jak dochodzi zasilanie na 1 i 3. Pamiętaj że diodo jak się podłączy odwrotnie do plusa i minusa to nie będzie działać.

fredi99vv pisze:Czujnik Halla pokarze prawie zawsze na zgaszonym silniku,
W ABC się nie pojawia taki błąd gdy silnik zgaszony.

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 06 lis 2010, 13:57

aldi ,sprawdzałem na A4 1,8 adr .czujnik Halla tak jak opisałeś dioda miga.
Napięcia można porównać do b4?
umnie napięcie 1-2 =1,5v. 1-3=11v. 2-3=10v.
W A4 1-2=6,3v. 1-3=5v. 2-3=11v.
Na czujniku halla w A4 nieszło sprawdzić oporności.A umnie b4 1-3 pokazije 1k.

byłem też na szrocie zprawdzałem v6 niemożna było sprawdzić opornośći,w środku halla to jest jakaś cewka ?niemożna jego naprawić chcą za niego 2 stówki

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 lis 2010, 16:58

Czujnikowi halla lepiej zrobić test na miganie jak to robiłeś. Oraz czy na pinie 1-3 dochodzi do niego napięcie bliskie temu w akumulatorze.

Z jego oporności raczej mało można wywnioskować.
Sprawdzenie oporności zaleciłem do czujników indukcyjnych położenia wału a nie halla.

U mnie hall ma takie oporności:

1&2 732Ω
1&3 790Ω
2&3 ∞ (nieskończona)
lesli pisze:w środku halla to jest jakaś cewka ?
Nie, czujniki indukcyjne są oparte na cewce Hall dział inaczej.
lesli pisze:niemożna jego naprawić chcą za niego 2 stówki
Drogo się cenę za używkę mógłbym dać max. 50zł
tutaj masz jakiś zamiennik: http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... 32+101+027

Zadzwoń do człowieka z tego ogłoszenia, powinien mieć w ludzkiej cenie:
Obrazek

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 06 lis 2010, 17:18

Aldi tylko 1-3 =580om , z A4 przełożł halla to podejdzie na sprawdzenie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl