[ 80 b4 2,6 ABC] Brak iskry
[ 80 b4 2,6 ABC] Brak iskry
witam.
mam problem z odpaleniem silnika. auto nie bylo odpalane przez 2 tygodnie
po sprawdzeniu vag-iem pokazuje 2 bledy 514 515
514 Czujnik momentu zapłonu - G 4, Czujnik pozycji wału korbowego - sygnał usterkowy - G4
514 Czujnik pozycji wału korbowego - G4
515
Czujnik Halla - G 40, Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - brak sygnału (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień
dystrybutor
515 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor
dodatkowo brak napiecia na bezpiecznikach 5,27,28
w czym moze byc problem
mam problem z odpaleniem silnika. auto nie bylo odpalane przez 2 tygodnie
po sprawdzeniu vag-iem pokazuje 2 bledy 514 515
514 Czujnik momentu zapłonu - G 4, Czujnik pozycji wału korbowego - sygnał usterkowy - G4
514 Czujnik pozycji wału korbowego - G4
515
Czujnik Halla - G 40, Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - brak sygnału (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień
dystrybutor
515 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor
dodatkowo brak napiecia na bezpiecznikach 5,27,28
w czym moze byc problem
Ostatnio zmieniony 30 paź 2010, 21:25 przez lesli, łącznie zmieniany 8 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdź Halla (G40) przy wałku rozrządu najlepiej diodą LED (pamiętaj o biegunowości diody) podłącz ją pod plus i środkowy we wtyczce Halla. Jeśli przy kręceniu rozrusznikiem będzie migał to jest raczej OK.
Czujnika G4 tak łatwo nie sprawdzisz bo trzeba by mieć oscyloskop. Ale jak upewnisz się że hall jest OK to skasuj błędy spróbuj odpalić i jeszcze raz sprawdź błędy.
Ja właśnie wczoraj wymieniałem w swoim czujnik punktu zapłonu (G40). 3 godziny się przy tym babrałem aby wyjąć stary bez cięcia kabla i przewlec kabel od nowego w ten sam sposób. Musiałem przy okazji odkręcić czujnik obrotów przy kole zamachowym (identyczny jak czujnik punktu zapłonu).
U mnie potrafił czasem wcale nie odpalać (brak wtrysku, iskry) dopiero jak popukało się prętem gwintowanym w czujnik punktu zapłonu to odpalił.
Czujnika G4 tak łatwo nie sprawdzisz bo trzeba by mieć oscyloskop. Ale jak upewnisz się że hall jest OK to skasuj błędy spróbuj odpalić i jeszcze raz sprawdź błędy.
Ja właśnie wczoraj wymieniałem w swoim czujnik punktu zapłonu (G40). 3 godziny się przy tym babrałem aby wyjąć stary bez cięcia kabla i przewlec kabel od nowego w ten sam sposób. Musiałem przy okazji odkręcić czujnik obrotów przy kole zamachowym (identyczny jak czujnik punktu zapłonu).
U mnie potrafił czasem wcale nie odpalać (brak wtrysku, iskry) dopiero jak popukało się prętem gwintowanym w czujnik punktu zapłonu to odpalił.
Jak mnie pamięć nie myli to na 27,28 pojawia się plus jak pracuje pompa paliwa pracuje.lesli pisze:dodatkowo brak napiecia na bezpiecznikach 5,27,28
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czujnik punktu zapłonu jest po lewej stronie w bloku silnika (patrząc z kierunkiem jazdy) jest tuż pod łapą silnika.lesli pisze:z ktorej strony to wszystko się znajduje?
Hall masz z tyłu lewej głowicy.
Czujnik obrotów wału jest przy wieńcu na kole zamachowym widać go patrząc prostopadle w dół przy serwie hamulców albo od dołu patrząc prostopadle górę za półosią - ale jego błędu nie miałeś.
Ale załącza się w włączeniu zapłonu czy podczas kręcenia rozrusznikiem?lesli pisze:A pompa paliwa słychać jak się załańcza
Próbowałeś odpalać na zaciąg? Wskazówka obrotomierza się podnosi przy takiej próbie?
Zaczełem sprawdzać od Halla podłączyłem Miernik napięcie utrzymuje się na poziomie 3 volt podlączyłem pod + i środkowy przy kręceniu silnika niema żadnego skoku napięcia [dioda również świeci czały czas ,nawet ja wyłączy się zaplon].
Napięcie na 1-3 około 10,5volt.
To jest dziwne ,że na bezpieczniku pompa poliwa,13,27 i jeszcze paru jest - minus ,a przecież powino być + plus.
Wczym szukać przyczyny?
Napięcie na 1-3 około 10,5volt.
To jest dziwne ,że na bezpieczniku pompa poliwa,13,27 i jeszcze paru jest - minus ,a przecież powino być + plus.
Wczym szukać przyczyny?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wychodzi że hall nie podaje sygnału...lesli pisze:podlączyłem pod + i środkowy przy kręceniu silnika niema żadnego skoku napięcia [dioda również świeci czały czas ,nawet ja wyłączy się zaplon].
Co do ciągłego świecenia LEDa gdy się wyłączy zapłon to może tak być, gdy się podłączy drugi koniec diody pod stały plus.
Jeszcze w tym: https://audi80.pl/b4-aah-q-nie-chcee ... htm#443405 temacie podałem na końcu jak sprawdzić miernikiem czujniki indukcyjne wału. Kostki czujników wału to dwie pierwsze od strony serwa hamulcowego (umieszczone w tej szynie na ścianie grodziowej w której jest 4 czy 5 kostek).
Minus Ci wyszedł bo pompa paliwa jest podłączona do masy i gdy nie dostaje ona plusa (silnik nie pracuje) to masa przechodzi przez nią i na bezpieczniku miernik będzie pokazywał minus (jeśli drugi koniec miernika podłączy się pod plus).lesli pisze:To jest dziwne ,że na bezpieczniku pompa poliwa,13,27 i jeszcze paru jest - minus ,a przecież powino być + plus.
Wczym szukać przyczyny?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie mógł bo czujnik momentu zapłonu jest wsadzony na stałe w dziurę w bloku, drugi czujnik na wale ma podłużne oczka umożliwiające przesuwanie ale chyba są tylko po to aby było można go łatwiej zamontować. Ja go ostatnio wykręcałem i wsadziłem tak jak mi pasował.lesli pisze:Może zapłon sie przestawił ?
A odpalił nawet jak nie migała?lesli pisze:Sprwdziłem Halla dioda nieświeci +plus z 1,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ale jak dioda podłączona na środowego i plusa nie miga to raczej zepsuty tym bardziej jak dochodzi zasilanie na 1 i 3. Pamiętaj że diodo jak się podłączy odwrotnie do plusa i minusa to nie będzie działać.lesli pisze:wyciągnełem czujnik Halla czysty w środku oporność to jak pisałem
W ABC się nie pojawia taki błąd gdy silnik zgaszony.fredi99vv pisze:Czujnik Halla pokarze prawie zawsze na zgaszonym silniku,
aldi ,sprawdzałem na A4 1,8 adr .czujnik Halla tak jak opisałeś dioda miga.
Napięcia można porównać do b4?
umnie napięcie 1-2 =1,5v. 1-3=11v. 2-3=10v.
W A4 1-2=6,3v. 1-3=5v. 2-3=11v.
Na czujniku halla w A4 nieszło sprawdzić oporności.A umnie b4 1-3 pokazije 1k.
byłem też na szrocie zprawdzałem v6 niemożna było sprawdzić opornośći,w środku halla to jest jakaś cewka ?niemożna jego naprawić chcą za niego 2 stówki
Napięcia można porównać do b4?
umnie napięcie 1-2 =1,5v. 1-3=11v. 2-3=10v.
W A4 1-2=6,3v. 1-3=5v. 2-3=11v.
Na czujniku halla w A4 nieszło sprawdzić oporności.A umnie b4 1-3 pokazije 1k.
byłem też na szrocie zprawdzałem v6 niemożna było sprawdzić opornośći,w środku halla to jest jakaś cewka ?niemożna jego naprawić chcą za niego 2 stówki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czujnikowi halla lepiej zrobić test na miganie jak to robiłeś. Oraz czy na pinie 1-3 dochodzi do niego napięcie bliskie temu w akumulatorze.
Z jego oporności raczej mało można wywnioskować.
Sprawdzenie oporności zaleciłem do czujników indukcyjnych położenia wału a nie halla.
U mnie hall ma takie oporności:
1&2 732Ω
1&3 790Ω
2&3 ∞ (nieskończona)
tutaj masz jakiś zamiennik: http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... 32+101+027
Zadzwoń do człowieka z tego ogłoszenia, powinien mieć w ludzkiej cenie:
Z jego oporności raczej mało można wywnioskować.
Sprawdzenie oporności zaleciłem do czujników indukcyjnych położenia wału a nie halla.
U mnie hall ma takie oporności:
1&2 732Ω
1&3 790Ω
2&3 ∞ (nieskończona)
Nie, czujniki indukcyjne są oparte na cewce Hall dział inaczej.lesli pisze:w środku halla to jest jakaś cewka ?
Drogo się cenę za używkę mógłbym dać max. 50złlesli pisze:niemożna jego naprawić chcą za niego 2 stówki
tutaj masz jakiś zamiennik: http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... 32+101+027
Zadzwoń do człowieka z tego ogłoszenia, powinien mieć w ludzkiej cenie: