Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S JN] Brak iskry

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
niewik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 11 paź 2014, 12:21
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: niewik » 06 gru 2014, 12:00

Wielkie Dzięki Panowie.
Ustawiłem na 8*st bez podciśnieniowego, z podciśnieniowym jest 25*st.
Diagnosta znalazł w książce dane i okazało się że wszystko się zgadza i jest poprawnie :)
czasem na drugim biegu na zakrętach trochę LPG przerywa ale myślę, że to wyreguluje śrubkami od gazu.
Jeszcze raz wielkie dzięki ;)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 07 gru 2014, 11:03

Chyba w PM na biegu jałowym (przepustnica zamknięta) podciśnienie od aparatu jest odcinane przez zaworek podciśnieniowy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 gru 2014, 11:09

Tez mi coś nie pasuje na biegu jałowym i przy odpalaniu powinno być 6*st dopiero przy większych obrotach powinien podskoczyć kat zapłonu

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 07 gru 2014, 11:59

Racja, przypomniałeś mi że przy przepustnicy (czy w krokowcu) jest styk, który już po lekkim uchyleniu przepustnicy załącza ten zaworek i kąt skacze w górę.

niewik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 11 paź 2014, 12:21
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: niewik » 07 gru 2014, 14:02

W takim razie co mi radzicie?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 07 gru 2014, 16:11

niewik pisze:Ustawiłem na 8*st bez podciśnieniowego, z podciśnieniowym jest 25*st.
To na wolnych obrotach zmienia się tak wyprzedzenie zapłonu.

Masz wężyk od regulatora na aparacie połączony z zaworkiem? Zaworek powinie klikać gdy na włączonym zapłonie otwierasz przepustnicę.

Dabster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:46

[B3 1.9 SD] Brak iskry

Post autor: Dabster » 21 lis 2015, 22:42

Witam
Posiadam Audi 80 B3 z silnikiem SD 1.9E benzyna/gaz, otóż po przełączeniu z gazu na benzynę silnik zgasł i już nie zapalił w pierwszym momencie myślałem że się zalał jednak okazało się że stracił iskrę.
Wymieniłem / zrobiłem
- moduł zapłonowy na nowy
- udało mi się załatwić 100% sprawny aparat zapłonowy i cewkę którą też wymieniłem.
- sprawdziłem bezpieczniki
Prąd do cewki dochodzi (11.93V) lecz cewka nie daje iskry.
Nie wiem co może powodować brak iskry, czekam na wasze sugestie bądź wskazówki co i jak należy posprawdzać.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 lis 2015, 22:46

może jednak sprawdź instalację gazową, czy komputer czasem nie padł, albo gdzieś kabelek się nie urwał? Skoro zgasł po przełączeniu na gaz , sugeruje to , że coś tutaj się nie zgadza.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lis 2015, 23:25

Dobry pomysł z odłączeniem gazu bo jeśli przewód sygnału obrotów podłączony do cewki (na zacisk oznaczony 1) zwarł się z masą to iskry nie będzie.

Dobrze jakbyś podłączył żarówkę zamiast cewki i zobaczył czy będzie migać przy kręceniu rozrusznikiem.

Iskra też powinna przeskakiwać gdy do środkowego pinu (odłączonej) wtyczki aparatu zapłonowego będzie się dotykać masą.

W załączniku masz schemat. Sprawdź masę (pin 2) i plus (4) na kablach modułu. Możesz odłączyć wyjście obrotomierza (7) bo jak zewrze się go do plusa czy masy to też moduł przestaje pracować.
Odłącz kable od cewki, aparatu zapłonowego i modułu i sprawdź je miernikiem albo lampką czy nie są zwarte z masą i plusem. Później podłączaj pod maską po jednym kablu od cewki i aparatu do masy i sprawdzaj czy na wtyczce modułu pojawiają się te masy na właściwych pinach.

Dabster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:46

Post autor: Dabster » 22 lis 2015, 14:08

Po odłączeniu instalacji gazowej iskry nadal nie ma.
Podłączyłem zamiast cewki żarówkę podczas kręcenia rozrusznikiem żarówka nie miga.

Napięcie na cewce sprawdzałem woltomierzem gdy oba kable były podłączone do cewki (masa woltomierza do masy akumulatora i plus na bolce cewki na +15 i zarówno na -1) napięcie występowało (ok. 11.9V) po odłączeniu kabli od cewki i sprawdzeniu woltomierzem (pomiędzy plusem który idzie na cewkę a minusem) ukazała się wartość 1V czy oznacza to że gdzieś po drodze masa nie łączy?

Gdy do środkowego pinu wtyczki aparatu zapłonowego podczepiłem kabel którym dotykałem do masy iskry nadal nie było. Co ciekawe było słychać jak pompka paliwa włącza się podczas stykania kabla z masą.

Sprawdziłem na module masę (pin 2) i plus (4) - jest ok.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lis 2015, 16:02

Dabster pisze:po odłączeniu kabli od cewki i sprawdzeniu woltomierzem (pomiędzy plusem który idzie na cewkę a minusem) ukazała się wartość 1V czy oznacza to że gdzieś po drodze masa nie łączy?
Sprawdzałeś między plusem idącym na cewkę a masą na akumulatorze? Jeśli miałeś takie napięcie to może kable na cewce masz zamienione i plus idzie na zacisk 1. A jak silnik nie pracuje to też ten plus przebija na zacisk 15. Ale nawet z zamienionymi kablami powinna być iskra.

[ Dodano: 2015-11-22, 16:02 ]
Sprawdź żarówką między minusem akumulatora a plusem na cewce czy będzie dobrze świecić. Może na cewkę idzie słaby plus.

Jeśli pompka startowała to raczej moduł masz dobry.

Dabster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:46

Post autor: Dabster » 23 lis 2015, 22:16

Postanowiłem podłączyć moduł pomijając całą instalacje tzn. wyciągnąłem moduł i podłączyłem go bezpośrednio do aparatu zapłonowego i cewki, po przekręceniu rozrusznikiem iskra pojawiła się, audi odpaliło, pozostaje tylko znaleźć w którym miejscu występuje zwarcie lub brak przejścia.

Z góry dziękuje ze udzielone wskazówki.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 lis 2015, 22:38

Wcześniej miałem dać schemat ale teraz dodaje.

tomi4m10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 cze 2015, 22:48

Post autor: tomi4m10 » 25 lis 2015, 08:21

podłączę się pod temat, więc auto podczas jazdy potrafi na chwilę szarpnąć, lub całkiem zgasnąć i nie można odpalić jakiś czas, ostatnio przy tej okazji poprosiłem kogoś, żeby zakręcił rozrusznikiem i z fajki świecy na masę nie przeskakiwała iskra, więc ściągnąłem kabel cewki z aparatu i wtedy iskra z niego skakała na masę, podłączyłem znów ten kabel do aparatu, znowu fajka od świecy i tam iskry znów brak, po chwili auto jednak odpaliło i teraz z lektury wiem, że pada cewka albo hall, ale na mój rozum to czy padnie hall czy cewka to iskry w ogóle nie powinno być, taki objaw jak mój to powiedziałbym, że palec i kopułka, ale te są całkiem nowe, mają przejechane jakieś 15000 km.

to wszystko co na daną chwilę mogę powiedzieć bo to się zdarza zupełnie sporadycznie gdzieś w trasie, i nie mogę tego posprawdzać kiedy chcę.

gawri456
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 sie 2016, 10:05
Lokalizacja: Kraków

[B4 2.0 ABT] Pojawiam się i znikam - Iskra

Post autor: gawri456 » 18 wrz 2016, 14:41

Witam, mam problem z moją b4 2.0 ABT + LPG.
Iskra raz jest, raz jej nie ma. Audi zgasła mi na podwórku i nie chciała odpalić. oczywiście pierwsze podejrzenie to iskra. Nie myliłem się. Jednak problem samoczynnie ustąpił i później zapaliła. Ostatnio gdy zgasiłem samochód na stacji by zatankować musiałem wrócić do domu na holu. Po odkręceniu świec znowu: brak iskry.
Zacząłem więc po kolei
świece i kable wykluczam, były wymieniane na wiosnę.
Sprawdzałem Halla. Napięcie na styku sygnałowym jest i znika po przysłonięciu. Także po podgrzaniu czujnika. Więc Hall sprawny.
Palec i kopułka już trochę wylatane. Zmienie na dniach ale nie to jest najdziwniejsze:
Mierząc rezystancje na włączonym zapłonie zauważyłem
Na stykach cewki którymi dochodzi do niej prąd była oporność 1300-1500 Ohm i nie było iskry. A za chwile samo z siebie zrobiło się 50-60 ohm i iskra się pojawiła.
i tutaj pytanie. Pada cewka, czy coś innego?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga