Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S JN] Brak iskry

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

[80 B3 1.8S JN] Brak iskry

Post autor: szymo324 » 02 gru 2013, 17:20

Witam... i niestety znów muszę prosić o pomoc i wskazówki.
Mianowicie, kiedy ostatnio wróciłem z pracy i zostawiłem samochód na parkingu to nie przypuszczałem, że nazajutrz nie odpali. Zastanawiałem się co może być przyczyną i doszedłem do wniosku, że z cewki nie wychodzi iskra do rozdzielacza (przyłożyłem przewód WN wychodzący z cewki do bloku silnika, brat zakręcił i nic, zero iskry).
Trochę poczytałem już na forum o ewentualnych przyczynach i chciałbym swoją wiedzę ugruntować.
Podstawowe rzeczy do sprawdzenia to:
1. cewka (mam taką bez wtyczki, z dwoma śrubami)
2. moduł zapłonu
3. generator halla

Czy da się jakoś miernikiem posprawdzać poszczególne elementy? I od czego najlepiej zacząć?

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 02 gru 2013, 19:33

trzeba wpisać w wyszukiwarkę "jak sprawdzić czujnik halla"
powinien mieć jakieś 500-800 Ohm
cewka
http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... /diagnoza/
Moduł nie wiem jak sprawdzić i czy się da.

Pozdro

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 02 gru 2013, 21:19

Hmm... chciałem zmierzyć tą cewkę, ale trochę nie rozumiem zdania "należy podłączyć np. miernik uniwersalny do zacisków 15 i 1 cewki zapłonowej", albo piszą o innej cewce. Ta w moim samochodzie ma tylko 2 wystające z niej śruby i tyle, żadnych wtyczek, zacisków. Chciałem ją wyciągnąć, ale niestety mi się udało. Jak to ustrojstwo jest mocowane? Wszystko co zrobiłem to odłączyłem od niej kable i do tych 2 śrub przyłożyłem miernik, który wskazywał 1.6Om (o ile taki pomiar w ogóle ma sens).
Jak mogę sprawdzić czy dochodzi napięcie do cewki?

Zdjęcie mojej cewki:
Obrazek

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 02 gru 2013, 21:47

Zdjęcia cewki nie widać a tak jak zmierzyłeś to uzwojenie pierwotne i jest OK to są właśnie zaciski 1 i 15 a czy dochodzi napięcie zmierzysz na przewodach które były podpięte.

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 02 gru 2013, 21:52

To ja głupi jestem. To gdzie jest cewka? Czy po prostu chodzi Ci o to, że jest ona w tym 'walcu'?
Czyli mówisz, że jest ok. A jak mogę sprawdzić czy napięcie do niej dochodzi?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 02 gru 2013, 22:03

W JN jak dobrze pamiętam jest podobny układ zapłonowy jak w NE. Tutaj opisałem jak sprawdzić: https://audi80.pl/b3-18-ne-brak-iskr ... t84734.htm

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 02 gru 2013, 22:24

aldi pisze:W JN jak dobrze pamiętam jest podobny układ zapłonowy jak w NE. Tutaj opisałem jak sprawdzić: https://audi80.pl/b3-18-ne-brak-iskr ... t84734.htm
Dzięki. Widzę, że dokładny opis zrobiłeś. Postaram się wszystko pomierzyć jak znajdę czas.
Najbardziej mnie dziwi fakt, że nic nie zapowiadało usterki z układem zapłonowym i że stało się to z dnia na dzień. Gdzieś trafiłem na posta, że to może być wałek rozrządu. Może?

[ Dodano: 2013-12-03, 17:04 ]
Wykonałem 2 pierwsze punkty według wskazań 'aldi'.

Przy włączonym zapłonie miernikiem zamknąłem obwód na kablach:
1:3 to miernik wskazywał ok 7V
2:3 to miernik wskazywał ok 12V

Połączyłem kable do miernika zamiast cewki i przy zapłonie wskazywał ok. 12V a przy kręceniu spadało do ok 7V.

Obrazek

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 03 gru 2013, 20:35

Między 1 a 3 trochę za mało powinno być przynajmniej 12V. Zobacz czy jak podasz masę na środkowy pin odłączonej wtyczki halla to pojawia się iskra (najlepiej patrz czy pojawi się iskra na kablu cewka > aparat).

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 03 gru 2013, 21:49

Do końca nie pamiętam czy 1:3 czy 2:3, ale na którymś na pewno było 7V.
A możesz mi wskazać gdzie szukać tego czujnika Halla (załączam zdjęcie mojego silnika)? Podać masę to rozumiem, że spiąć pin np. z silnikiem? Sorry, za takie głupie pytanie, ale wolę się upewnić.

Mój silnik:
Obrazek

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 03 gru 2013, 21:59

Czujnik halla to do czego podłącza się wtyczkę na aparacie zapłonowym. Odłącz wtyczkę włóż jakiś kabelek w środkowe złącze tej wtyczki, włącz zapłon i szybko dotykaj do masy (może być na silniku jak pisałeś). Wtedy powinna przeskakiwać iskra z kabla wysokiego napięcia na mase.

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 03 gru 2013, 22:20

Ok, poszukam tam gdzieś tego. Dzięki. Jutro postaram się to sprawdzić.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 03 gru 2013, 22:35

szymo324 pisze:poszukam tam gdzieś tego
A na czym sprawdzałeś te napięcia co wcześniej podawałeś?

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 03 gru 2013, 22:44

No na tych kablach co idą do cewki. Widać na fotce.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 03 gru 2013, 22:51

Aha, myślałem że na hallu sprawdzałeś.

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 03 gru 2013, 22:53

To w takim razie te napięcia są dobre czy złe?
Takie odniosłem wrażenie, że przy podłączonym mierniku zamiast cewki do przewodów przy włączonym zapłonie jest 12V, a przy rozruchu te 7V, czyli tak jakby odcinał ten jeden przewód. A może tylko mi się wydaje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga