[80 B3 1.8S JN] Brak iskry
Wielkie Dzięki Panowie.
Ustawiłem na 8*st bez podciśnieniowego, z podciśnieniowym jest 25*st.
Diagnosta znalazł w książce dane i okazało się że wszystko się zgadza i jest poprawnie
czasem na drugim biegu na zakrętach trochę LPG przerywa ale myślę, że to wyreguluje śrubkami od gazu.
Jeszcze raz wielkie dzięki
Ustawiłem na 8*st bez podciśnieniowego, z podciśnieniowym jest 25*st.
Diagnosta znalazł w książce dane i okazało się że wszystko się zgadza i jest poprawnie
czasem na drugim biegu na zakrętach trochę LPG przerywa ale myślę, że to wyreguluje śrubkami od gazu.
Jeszcze raz wielkie dzięki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
[B3 1.9 SD] Brak iskry
Witam
Posiadam Audi 80 B3 z silnikiem SD 1.9E benzyna/gaz, otóż po przełączeniu z gazu na benzynę silnik zgasł i już nie zapalił w pierwszym momencie myślałem że się zalał jednak okazało się że stracił iskrę.
Wymieniłem / zrobiłem
- moduł zapłonowy na nowy
- udało mi się załatwić 100% sprawny aparat zapłonowy i cewkę którą też wymieniłem.
- sprawdziłem bezpieczniki
Prąd do cewki dochodzi (11.93V) lecz cewka nie daje iskry.
Nie wiem co może powodować brak iskry, czekam na wasze sugestie bądź wskazówki co i jak należy posprawdzać.
Posiadam Audi 80 B3 z silnikiem SD 1.9E benzyna/gaz, otóż po przełączeniu z gazu na benzynę silnik zgasł i już nie zapalił w pierwszym momencie myślałem że się zalał jednak okazało się że stracił iskrę.
Wymieniłem / zrobiłem
- moduł zapłonowy na nowy
- udało mi się załatwić 100% sprawny aparat zapłonowy i cewkę którą też wymieniłem.
- sprawdziłem bezpieczniki
Prąd do cewki dochodzi (11.93V) lecz cewka nie daje iskry.
Nie wiem co może powodować brak iskry, czekam na wasze sugestie bądź wskazówki co i jak należy posprawdzać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Dobry pomysł z odłączeniem gazu bo jeśli przewód sygnału obrotów podłączony do cewki (na zacisk oznaczony 1) zwarł się z masą to iskry nie będzie.
Dobrze jakbyś podłączył żarówkę zamiast cewki i zobaczył czy będzie migać przy kręceniu rozrusznikiem.
Iskra też powinna przeskakiwać gdy do środkowego pinu (odłączonej) wtyczki aparatu zapłonowego będzie się dotykać masą.
W załączniku masz schemat. Sprawdź masę (pin 2) i plus (4) na kablach modułu. Możesz odłączyć wyjście obrotomierza (7) bo jak zewrze się go do plusa czy masy to też moduł przestaje pracować.
Odłącz kable od cewki, aparatu zapłonowego i modułu i sprawdź je miernikiem albo lampką czy nie są zwarte z masą i plusem. Później podłączaj pod maską po jednym kablu od cewki i aparatu do masy i sprawdzaj czy na wtyczce modułu pojawiają się te masy na właściwych pinach.
Dobrze jakbyś podłączył żarówkę zamiast cewki i zobaczył czy będzie migać przy kręceniu rozrusznikiem.
Iskra też powinna przeskakiwać gdy do środkowego pinu (odłączonej) wtyczki aparatu zapłonowego będzie się dotykać masą.
W załączniku masz schemat. Sprawdź masę (pin 2) i plus (4) na kablach modułu. Możesz odłączyć wyjście obrotomierza (7) bo jak zewrze się go do plusa czy masy to też moduł przestaje pracować.
Odłącz kable od cewki, aparatu zapłonowego i modułu i sprawdź je miernikiem albo lampką czy nie są zwarte z masą i plusem. Później podłączaj pod maską po jednym kablu od cewki i aparatu do masy i sprawdzaj czy na wtyczce modułu pojawiają się te masy na właściwych pinach.
Po odłączeniu instalacji gazowej iskry nadal nie ma.
Podłączyłem zamiast cewki żarówkę podczas kręcenia rozrusznikiem żarówka nie miga.
Napięcie na cewce sprawdzałem woltomierzem gdy oba kable były podłączone do cewki (masa woltomierza do masy akumulatora i plus na bolce cewki na +15 i zarówno na -1) napięcie występowało (ok. 11.9V) po odłączeniu kabli od cewki i sprawdzeniu woltomierzem (pomiędzy plusem który idzie na cewkę a minusem) ukazała się wartość 1V czy oznacza to że gdzieś po drodze masa nie łączy?
Gdy do środkowego pinu wtyczki aparatu zapłonowego podczepiłem kabel którym dotykałem do masy iskry nadal nie było. Co ciekawe było słychać jak pompka paliwa włącza się podczas stykania kabla z masą.
Sprawdziłem na module masę (pin 2) i plus (4) - jest ok.
Podłączyłem zamiast cewki żarówkę podczas kręcenia rozrusznikiem żarówka nie miga.
Napięcie na cewce sprawdzałem woltomierzem gdy oba kable były podłączone do cewki (masa woltomierza do masy akumulatora i plus na bolce cewki na +15 i zarówno na -1) napięcie występowało (ok. 11.9V) po odłączeniu kabli od cewki i sprawdzeniu woltomierzem (pomiędzy plusem który idzie na cewkę a minusem) ukazała się wartość 1V czy oznacza to że gdzieś po drodze masa nie łączy?
Gdy do środkowego pinu wtyczki aparatu zapłonowego podczepiłem kabel którym dotykałem do masy iskry nadal nie było. Co ciekawe było słychać jak pompka paliwa włącza się podczas stykania kabla z masą.
Sprawdziłem na module masę (pin 2) i plus (4) - jest ok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sprawdzałeś między plusem idącym na cewkę a masą na akumulatorze? Jeśli miałeś takie napięcie to może kable na cewce masz zamienione i plus idzie na zacisk 1. A jak silnik nie pracuje to też ten plus przebija na zacisk 15. Ale nawet z zamienionymi kablami powinna być iskra.Dabster pisze:po odłączeniu kabli od cewki i sprawdzeniu woltomierzem (pomiędzy plusem który idzie na cewkę a minusem) ukazała się wartość 1V czy oznacza to że gdzieś po drodze masa nie łączy?
[ Dodano: 2015-11-22, 16:02 ]
Sprawdź żarówką między minusem akumulatora a plusem na cewce czy będzie dobrze świecić. Może na cewkę idzie słaby plus.
Jeśli pompka startowała to raczej moduł masz dobry.
Postanowiłem podłączyć moduł pomijając całą instalacje tzn. wyciągnąłem moduł i podłączyłem go bezpośrednio do aparatu zapłonowego i cewki, po przekręceniu rozrusznikiem iskra pojawiła się, audi odpaliło, pozostaje tylko znaleźć w którym miejscu występuje zwarcie lub brak przejścia.
Z góry dziękuje ze udzielone wskazówki.
Z góry dziękuje ze udzielone wskazówki.
podłączę się pod temat, więc auto podczas jazdy potrafi na chwilę szarpnąć, lub całkiem zgasnąć i nie można odpalić jakiś czas, ostatnio przy tej okazji poprosiłem kogoś, żeby zakręcił rozrusznikiem i z fajki świecy na masę nie przeskakiwała iskra, więc ściągnąłem kabel cewki z aparatu i wtedy iskra z niego skakała na masę, podłączyłem znów ten kabel do aparatu, znowu fajka od świecy i tam iskry znów brak, po chwili auto jednak odpaliło i teraz z lektury wiem, że pada cewka albo hall, ale na mój rozum to czy padnie hall czy cewka to iskry w ogóle nie powinno być, taki objaw jak mój to powiedziałbym, że palec i kopułka, ale te są całkiem nowe, mają przejechane jakieś 15000 km.
to wszystko co na daną chwilę mogę powiedzieć bo to się zdarza zupełnie sporadycznie gdzieś w trasie, i nie mogę tego posprawdzać kiedy chcę.
to wszystko co na daną chwilę mogę powiedzieć bo to się zdarza zupełnie sporadycznie gdzieś w trasie, i nie mogę tego posprawdzać kiedy chcę.
[B4 2.0 ABT] Pojawiam się i znikam - Iskra
Witam, mam problem z moją b4 2.0 ABT + LPG.
Iskra raz jest, raz jej nie ma. Audi zgasła mi na podwórku i nie chciała odpalić. oczywiście pierwsze podejrzenie to iskra. Nie myliłem się. Jednak problem samoczynnie ustąpił i później zapaliła. Ostatnio gdy zgasiłem samochód na stacji by zatankować musiałem wrócić do domu na holu. Po odkręceniu świec znowu: brak iskry.
Zacząłem więc po kolei
świece i kable wykluczam, były wymieniane na wiosnę.
Sprawdzałem Halla. Napięcie na styku sygnałowym jest i znika po przysłonięciu. Także po podgrzaniu czujnika. Więc Hall sprawny.
Palec i kopułka już trochę wylatane. Zmienie na dniach ale nie to jest najdziwniejsze:
Mierząc rezystancje na włączonym zapłonie zauważyłem
Na stykach cewki którymi dochodzi do niej prąd była oporność 1300-1500 Ohm i nie było iskry. A za chwile samo z siebie zrobiło się 50-60 ohm i iskra się pojawiła.
i tutaj pytanie. Pada cewka, czy coś innego?
Iskra raz jest, raz jej nie ma. Audi zgasła mi na podwórku i nie chciała odpalić. oczywiście pierwsze podejrzenie to iskra. Nie myliłem się. Jednak problem samoczynnie ustąpił i później zapaliła. Ostatnio gdy zgasiłem samochód na stacji by zatankować musiałem wrócić do domu na holu. Po odkręceniu świec znowu: brak iskry.
Zacząłem więc po kolei
świece i kable wykluczam, były wymieniane na wiosnę.
Sprawdzałem Halla. Napięcie na styku sygnałowym jest i znika po przysłonięciu. Także po podgrzaniu czujnika. Więc Hall sprawny.
Palec i kopułka już trochę wylatane. Zmienie na dniach ale nie to jest najdziwniejsze:
Mierząc rezystancje na włączonym zapłonie zauważyłem
Na stykach cewki którymi dochodzi do niej prąd była oporność 1300-1500 Ohm i nie było iskry. A za chwile samo z siebie zrobiło się 50-60 ohm i iskra się pojawiła.
i tutaj pytanie. Pada cewka, czy coś innego?