Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 b3 1,6D JK] Brak ładowania

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 14 paź 2009, 20:13

Widzę ciężki temat będzie. A plusa głwnego na alternatorze masz?

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 15 paź 2009, 15:40

Tzn? Do alternatora idzie 3 kable, jeden na wsuwkę, drugi gruby, przykręcany nakrętką 13mm i wzudzający dokręcany na nakrętkę 8mm...

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 15 paź 2009, 16:43

na tym najgrubszym ma być stały plus

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 paź 2009, 16:45

Ten gruby kabel idzie dookoła silnika i jest podłączony do rozrusznika do skąd idzie kabel do akumulatora. Jeszcze podejrzewam że wzbudzenie może nie docierać do regulatora. Jak znajdę jakiś regulator to obadam gdzie do niego jest ono podłączone. Podejrzewam że idzie ono do tej blaszki-styku na alternatorze możesz spróbować sprawdzić czy jest przejście między zaciskiem kabla wzbudzenia a tą blaszką.

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 15 paź 2009, 19:14

No tym grubym kablem idzie prąd, bo jak ostatnio dokręcałem ten kabel i zetknąłem go z masą to iskrzyło.

Czyli mam jakoś na krótko podłączyć kabel wzbudzający do regulatora tam, gdzie styka się z obudową alternatora? Dobrze zrozumiałem? Jeśli zetknę go z masą, to wtedy się kontrolka zapala...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 paź 2009, 20:27

Na razie nigdzie indziej go nie podłączaj bo nie jestem pewien w którym miejscy trzeba go podłączyć aby zadziałało. Na razie sprawdź miernikiem czy jest przejście między miejscem gdzie się podłącza wzbudzenie a tym stykiem idącym do regulatora.

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 15 paź 2009, 20:40

Na odpalonym silniku mam sprawdzać? Jaka tam ma być mniej więcej wartość? Chodzi o styk idący ze środka alternatora czy ten, gdzie regulator się styka z masą?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 paź 2009, 20:49

Na zgaszonym, nawet zapłonu nie włączaj. Oporność jak najbliższa zeru.
McCoob pisze:Chodzi o styk idący ze środka alternatora czy ten, gdzie regulator się styka z masą?
Nie wiem co za części alternatora podałeś. Z masą regulator styka się pod jedną ze śrub mocujących go alternatora. Wykręć regulator i tam pod nim jest taka cienka blaszka która dotyka do regulatora. Sprawdź czy jest przejście między tą blaszką a zaciskiem gdzie się podłącza wzbudzenie.

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 15 paź 2009, 21:13

Regulator styka się z masą blaszką spod jednego mocowania samego regulatora:

Obrazek

chodzi o blaszkę widoczną w prawej części obrazka.

Czyli ogólnie mam sprawdzić czy jest "przejście" między śrubką, gdzie przykręca się kabel wzbudzający (ma być wtedy podłączony?) do masy? Czy do tej blaszki idącej ze środka alternatora, która po założeniu regulatora się z nim łączy? Wiesz o co mi chodzi? :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 paź 2009, 21:21

Jakbyś miał przejście między śrubką do której podłącza się wzbudzanie a masą to by się lampka ładownia świeciła po włączaniu zapłonu.
McCoob pisze: Czy do tej blaszki idącej ze środka alternatora, która po założeniu regulatora się z nim łączy? Wiesz o co mi chodzi?
Tak sprawdź przejście do tej blaszki. Już wiem o co Ci chodzi.

[ Dodano: 2009-10-15, 21:22 ]
A pierścienie po których chodzą szczotki nie masz wydartych? Czy nie ma wydartych rowków od szczotek?

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 15 paź 2009, 21:30

Rowki nie są wydarte. Mam w domu jeszcze 2 wirniki, gdzie są rowki po 3-4mm... Te mają coś koło 0,5 mm max. Dobra, postaram się to zmierzyć i dam info na forum.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 15 paź 2009, 22:11

odkrecając nakretke na klucz 8mm tj. ta od wzbudzenia, cieżko szło odkrecanie??
obstawiam na urwany precik idący z mostka diód wzbudzających na śrube od wzbudzenia. <ok>

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 17 paź 2009, 17:29

Z racji że nie chciało mi się już kombinować, auto poszło do elektromechanika i jest już zrobione. Mówił że nie było przejścia między diodami chyba a czymś tam :-P Nie pamiętam dokładnie. Dziękuję wszystkim za pomoc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl