Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 14 lut 2010, 17:00

chudy022 pisze:Jezeli odepniesz ten czarny czujnik obok niebieskiego to napewno nie będzie wyswietlał Ci temperatury na zegarach,jezeli obepniesz niebieski to nie wiem,gdy u mnie odpinałem nie było żadnej róznicy,ale on był wtedy do wymiany.A jesli chodzi o ten przy chłodnicy to mysle ze jest on od załaczania wentylatorów,takze bez niego się nie włącza.
w ABK nie ma czujnika temp czarnego tylko szary

Jakobs20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 26 sie 2008, 09:47

Post autor: Jakobs20 » 15 lut 2010, 13:47

Jeszcze jedna sprawa...jak wyjmuje sie ten czujnik??? :-P wykreca sie go jakos bo jak patrzylem i probowalem lekko ruszyc to ani drgną a na sile nic nie chce robic po z moim szczesciem pewnie cos urwe :mrgreen:

chudy022
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:21
Kontakt:

Post autor: chudy022 » 15 lut 2010, 16:13

Odpinasz najpierw zabezpieczenie,najlepiej płaskim srubokrętem(wysówasz taką małą klamre na dole czujnika),a potem normalnie wyciagasz go do góry.Uważaj na płyn bo zawsze troche wyleci,nie wyciągaj na ciepłym silniku bo możesz sie poparzyc :-|

U mnie przy zepsutym czujniku temperatury(niebieskim)różnica w spalaniu była i to duża.Po wymianie pali dużo mniej :-)

piet9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 mar 2009, 10:25
Lokalizacja: elblag

Re: [80 B4 ABK]czujnik temperatury

Post autor: piet9 » 17 lut 2010, 19:34

Przy krućcu 2 czujniki jeden od wskażnika temp.na tablicy rozdzielczej a drugi wyłącza ssanie.Te zdjęcie niżej to czujnik wentylatora chłodnicy

adi74

Post autor: adi74 » 22 lut 2010, 19:16

Witam wszystkich, podłączam się do tematu bo jestem zaniepokojony tym zdjęciem: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b41 ... 23a26.html
a niepokój mój dlatego że zauważyłem że na tym zdjęciu, czujnik niebieski eku jest z prawej strony czyli dalej od głowicy a szary przy głowicy :shock:
Czy tak jest dobrze? czy nie będzie jakiegoś "przekłamania" na tych czujnikach?
Ja mam trzecią audiczke i wszystkie miały czujniki odwrotnie czyli niebieski bliżej głowicy a szary po prawej stronie i wydaje mi się że tak ma być :roll:
Czekam na wasze opinie :-/

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 23 lut 2010, 00:39

to chyba nie ma znaczenia....

chudy022
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:21
Kontakt:

Post autor: chudy022 » 23 lut 2010, 12:30

Absolutnie żadnej różnicy nie ma :-)

Awatar użytkownika
loco_grchw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 lis 2008, 18:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: loco_grchw » 26 lut 2010, 09:53

Koledzy a który czujnik w NG podaje temp do ECU? Może ma ktoś fotkę podglądową?
Bo silnik mi raz wariuje na obrotach raz nie i zacząłbym od czujnika. :)
Pozdr :mrgreen:

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 26 lut 2010, 16:49

adi74 pisze:Witam wszystkich, podłączam się do tematu bo jestem zaniepokojony tym zdjęciem: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b41 ... 23a26.html
a niepokój mój dlatego że zauważyłem że na tym zdjęciu, czujnik niebieski eku jest z prawej strony czyli dalej od głowicy a szary przy głowicy :shock:
Czy tak jest dobrze? czy nie będzie jakiegoś "przekłamania" na tych czujnikach?
Ja mam trzecią audiczke i wszystkie miały czujniki odwrotnie czyli niebieski bliżej głowicy a szary po prawej stronie i wydaje mi się że tak ma być :roll:
Czekam na wasze opinie :-/
też tak miałem w swojej Audicze, że czujnik szary był włożony bliżej głowicy niż niebieski. zamieniłem ich kolejność i teraz niebieski jest bliżej głowicy. tak jak Koledzy wyżej - różnicy nie zauważyłem żadnej.

adi74

Post autor: adi74 » 27 lut 2010, 09:05

Oki dzięki za zainteresowanie się tematem <piwo>

Awatar użytkownika
helmut87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:10
Lokalizacja: Jarosław

Re: [80 B4 ABK]czujnik temperatury

Post autor: helmut87 » 28 lut 2010, 10:10

na pierwszym górnym zdjęciu są dwa czujniki od sterowania gaźnikiem a drugi od zegara temperatury silnika w kokpicie.
na tym dolnym zdjęciu jest czujnik od temperatury chłodziwa w chłodnicy i wentylatora.
sam je ostatnio zmieniałem i jeżeli będziesz zmieniał te dwa na króćcu to uważaj żeby Ci się nie przekręcił i gwint nie został w środku bo cholernie trudno o ten aluminiowy króciec a nowy z niemiec to koszt około 200 złotych. sam szukałem w używkach i ciężko było.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 28 lut 2010, 10:37

Jakobs20 pisze:Witam ponownie. Odpiąlem wtyczke od czujnika temperatury i okazalo sie ze samochod chodzi dobrze, nie brakuje mu mocy i ogolnie jest git. Po wpieciu go spowrotem znow sie dusi dławi i brakuje mu mocy. Jednak gdy mierzylem miernikiem opor pomiary wychodzily dobrze przy temp ok 50 bytlo ok 1100 a przy 90 bylo 300. Czyli czujnik powinien byc dobry wiec jaka moze byc przyczyna??? Przekaznik nr 30 ???

ps 1. co sie stanie jak bede jezdzil z odpiętą kostką od czujnika?
2. czy czujnik temp ma wplyw na spalanie?
jak najbardziej niebieski czujnik ma wplyw na spalanie niebieski czujnik podaje wartosci do ECU odpinajac wzrosnie troche spalanie

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 02 mar 2010, 22:47

a ja mam pytanko bo umnie niebieski czujnik się rusza w środku i po nagrzaniu silnika do ok 90st to ma okolo 250 ohm a przy zimnym ok 7kilo ohm a jak czytałe powinno 3kilo ohm miec i czy moze tak być? tak jak tez szary tez sie lekko ruszal i przez to mi temp zle pokazuje wiec napewno do wymianki

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 mar 2010, 09:16

7kohm to 7000Ohm czyli dwukrotnie za dużo.Rezystancja na zimnym powinna mieścić się pomiędzy 2000-3000Ohm.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 03 mar 2010, 18:53

dwu i troche a ma to jakis wpływ bo podczas odpalania na zumnym odpala normalnie obr skocza do jakies 1400 spadna jak by mial zgasnac podija do 1300 i wyrównuje do okolo 1200 na rozgrzanym jest inaczej odpala podskocza i wyronuje,,,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga