Post
autor: krychu » 11 cze 2007, 09:26
Witam,
w ukladach zasilania mono-motronic nie bylo ssania, zamiast tego sterownik odbieral sygnaly z czujnika temp. plynu chlodniczego i czujnika temp. powietrza. Odebrane sygnaly sa przesylane do silniczka krokowego jak i do wtrysku (jak ma byc dlugo otwarty). A po osiagniecu temperatury roboczej sterownik przelaczal sterowanie silnika z czujnikow na sonde lambda.
I tak jak kolego piszesz silnik krokowy masz do wymiany, jezeli ulegla uszkodzeniu zebatka. Podczas szukania mozesz se sugerowac numerami (najlepsze rozwiazanie), badz iloscia pinow 4 lub 6. Jezeli zdecydujesz sie na uzywany to mozesz go latwo sprawdzic, a dokladnie trzeba podlaczyc go po 6v i zobaczyc czy silniczek przesuwa sie na calym zakresie regulacji, przy wymiane silniczka nie zapomnij o jego kalibracji, musisz miec szczeliniomierz chyba 0,5 i miernik uniwersalny, dzieki temu ustawisz wlacznik obrotow jalowych.
Było:
Seat Ibiza 1,2 System Porsche
Jest:
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
(3) Audi A6 C6 Sedan Quattro 3.0 30v BBJ