Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

[80 B4 2.0ABT]Zakres rezystancji na niebieskim czujniku temp

Post autor: msr123 » 08 cze 2007, 18:26

Witam.
Zmieżyłem przed chwilą Omy na czujniczku temperatury-niebieskim i miałem 728 Omów (silnik ciepły, ale jeżdzony gdzies pół godziny wstecz, może mniej - tak myślę, że gdzieś ok. 60 st.C bo dało się rękę potrzymać trochę)
Czy takie wskazanie jest w porządku?

Pzdr

[ Dodano: 2007-06-09, 08:23 ]
Chyba znalazłem na forum
krychu pisze:to charakterystyka czujnika temp. silnika dla ECU
temp
[Celc] - opor[om]
50 - 700-900
60 - 525-650
70 - 380-490
80 - 290-350
90 - 200-275
100 - 175-225
Ostatnio zmieniony 09 cze 2007, 13:39 przez msr123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

[80 B4 2.0 ABK] czujnik temperatury (jak sprawdzić?)

Post autor: nitro20 » 08 cze 2007, 21:22

Witam kupiłem ostatnio czujnik temperatury oznaczenie 053 919 369 A W serwisie Vw Audi Szewczyk Warszawa czujnik podobno odpowiada za pracę wiatraka po wyjęciu kluczyka ze stacyjni i włącza sie przy ok 110°C odziwo po wymianie wentylatory jak sie nie załączały tak nie załączają sie. Przewody sprawdzałęm i po zwarciu obu wyntylator zaczyna chłodzić co moze byc nie tak?[

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

czujnik temperatura wtryskiwaczy...

Post autor: Omen » 08 cze 2007, 21:33

Czujnik temperetaury wtryskiwaczy mierzy chwilowa temperaturę w rejonie kolektora dolotowego/wtryskiwaczy i gdy temperatura wynosi ~120 st. C załącza wentylatory. Przekażnik za to odpowiedzialny "czuwa" przez okres 10-12 min. po wyłączeniu zapłonu...
Jeżeli po sprawdzeniu/zwarciu styków wentylatory kręcą.. To może wszystko oki.. Tak naprawdę przu dobrze działającym układzie chłodzenia trudno przegrzać silnik do ~120st. C.. przynajmniej u mnie...

Pozdr. Adam.

OREŁ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: SCI/KR

Re: [80 B4 2.0 ABK] czujnik temperatury (jak sprawdzić?)

Post autor: OREŁ » 09 cze 2007, 12:06

nitro20 pisze:Witam kupiłem ostatnio czujnik temperatury oznaczenie 053 919 369 A W serwisie Vw Audi Szewczyk Warszawa czujnik podobno odpowiada za pracę wiatraka po wyjęciu kluczyka ze stacyjni i włącza sie przy ok 110°C odziwo po wymianie wentylatory jak sie nie załączały tak nie załączają sie. Przewody sprawdzałęm i po zwarciu obu wyntylator zaczyna chłodzić co moze byc nie tak?[
Ja bym sie tym nie przejmował bo to nie jest wada poprostu nie jest osiągalna temp. włączania wentylatora po zgaszenbiu zapłonu. Jeśli nie masz problemu z przegrzewaniem się albo z niedogrzaniem silnika i temp stoi Ci na wskaźniku 90 stopni (+ -) 10 stopni to jest git.
Pozdro

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 09 cze 2007, 12:52

Ten czujnik powinien załączac wentylatory przy 92 lub 90 chyba stopniach oczywiscie :-D . Sprubuj zagrzac go do tej temp i podnies maske i patrz czy sie załącza jak przekroczy 90 stopni. Jak sie włącza to ok a jak nie to czujnik lipny.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 09 cze 2007, 12:52

a cos sie dzieje ze sprawdzales ?, pomiary sa dobre, ewentualnie odpal silnik nagrzej go do 90 stopni i wtedy sprawdz (ok 200 om), jezeli czujnik byl by uszkodzony to albo by nie miescil sie w charakterystyce oporowej, badz wyniki byly by z kosmosu, ja np. tak mialem ze przy 90 stopniach mial 1 M om, jeszcze co moze byc to zasniedziale styki we wtyczce badz w czujniku, ale idzie do zlokalizowac, tym ze jak mocniej docisniesz zaciski miernika do pinow to opor sie zmniejsza.
Było:
Seat Ibiza 1,2 System Porsche
Jest:
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
(3) Audi A6 C6 Sedan Quattro 3.0 30v BBJ

msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

Post autor: msr123 » 10 cze 2007, 01:06

Mam problemy z odpaleniem: na zimnym pali szybko, na ciepłym trzeba pokręcić trochę i dodawać gazu, jak odpali to się dławi a po chwili jest ok.

Czujnik jest raczej dobry, poczytałem na forum to wychodzi, że może to być reg. ciśn. paliwa, tyle, że nie wiem gdzie to jest dokładnie (gdzieś pod filtrem :P ). Muszę rozebrać w najbliższym czasie machinę i sprawdzić ten przewód do kolektora czy jest wilgotny.

silentfox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:55
Lokalizacja: Grupa Dolnośląska

Post autor: silentfox » 10 cze 2007, 08:29

mi tez ciezko pali jak goracy to juz az wstyd na miescie go odpalac a jak postoi najlepiej 2 dni to pali na dotyk tylko ma ok 1600 obrotow i mi tez mowili ze to moze byc reg cisnieniaa jest on na foto w rogu

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2f7dc.html

podobno mozna sprawdzic czy ten wezyk na dole niejest mokry, mechanik mi mowil ze trzeba miezyc nanim cisnienie a wezyka na dole sciagnac niemoge
--== OOOO==--
Przewaga dzięki technologi.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 10 cze 2007, 10:46

a masz gaz w swojej audiczce ? a regulator cisnienia w silnika z jednopunktowym wtryskiem, a dokladnie jest nim silnik 2.0 ABT, jest pod obdowa filtra, przykrecony na 3-4 srubki torsyjne (gwiazdki) pod obudowa znajduje sie sprezynka i membrana z zaworem. Jezeli membrana jest popenkana, to nalezy ja wymienic.
Daje przykladowe zdjecie monowtrysku:

Obrazek
Było:
Seat Ibiza 1,2 System Porsche
Jest:
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
(3) Audi A6 C6 Sedan Quattro 3.0 30v BBJ

klucho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 03 kwie 2007, 20:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: klucho » 10 cze 2007, 18:13

Przy okazji: czy ten niebieski czujnik ma jakiś wpływ na spalanie przy jeździe na gazie?

msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

Post autor: msr123 » 10 cze 2007, 19:55

Owszem mam LPG w aucie. Ktory wężyk trzeba sprawdzić, ten co nakłada się na rurkę po lewej czy po prawej na tym zdjęciu? Ta membrana jest połączona z obudową filtra czy z wtryskiem(czyli byłaby widoczna na zdjęciu)?
Cóż zostaje mi rozebrać audiczkę ;)

adamgrzyb11

Post autor: adamgrzyb11 » 10 cze 2007, 20:22

Witam panie i panów!!! Czy ktoś z was miał problem ze ssaniem w silniku ABT??? Ja mam. Mianowicie popsuło się u mnie urządzenie regulujące ssaniem (tak myślę) które znajduja się pod filtrem powietrza z boku wtrysku. Po włączeniu zapłonu cały czas pracuje silniczek w tymże urządzeniu. Po rozebraniu okazało się ,że znajdujące się w środku zębatki są do wyrzucenia. Jeśli ktoś wie jaka była przyczyna tego zjawiska to proszę o pomoc (jaki koszt)???[/code]

klucho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 03 kwie 2007, 20:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: klucho » 10 cze 2007, 22:07

Na Alledrogo kupisz silniczek Boscha za 300, instalacja tego jest prościutka bo trzyma się bodajże na trzech czy czterech śrubkach Może się dogadamy, bo mam silniczek krokowy (a właściwie nastawnik przepustnicy) na zbyciu. W tamtym roku kupiłem nowy, ale okazało się, że ten jest jeszcze ok a teraz leży odłogiem.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 11 cze 2007, 09:26

Witam,
w ukladach zasilania mono-motronic nie bylo ssania, zamiast tego sterownik odbieral sygnaly z czujnika temp. plynu chlodniczego i czujnika temp. powietrza. Odebrane sygnaly sa przesylane do silniczka krokowego jak i do wtrysku (jak ma byc dlugo otwarty). A po osiagniecu temperatury roboczej sterownik przelaczal sterowanie silnika z czujnikow na sonde lambda.
I tak jak kolego piszesz silnik krokowy masz do wymiany, jezeli ulegla uszkodzeniu zebatka. Podczas szukania mozesz se sugerowac numerami (najlepsze rozwiazanie), badz iloscia pinow 4 lub 6. Jezeli zdecydujesz sie na uzywany to mozesz go latwo sprawdzic, a dokladnie trzeba podlaczyc go po 6v i zobaczyc czy silniczek przesuwa sie na calym zakresie regulacji, przy wymiane silniczka nie zapomnij o jego kalibracji, musisz miec szczeliniomierz chyba 0,5 i miernik uniwersalny, dzieki temu ustawisz wlacznik obrotow jalowych.
Było:
Seat Ibiza 1,2 System Porsche
Jest:
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
(3) Audi A6 C6 Sedan Quattro 3.0 30v BBJ

karmel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 02 wrz 2007, 21:04

[B4 2.0 ABK] CZUJNIK TEMPERATURY

Post autor: karmel » 26 wrz 2007, 22:34

Wiatm
Mam pytanie jak sprawdzić ,zmierzyć poprawnie czujnik temperatury? .
Chodzi oto zeby wynik wyszedł i zeby nic nie popalic?? No i jaki powinien byc wynik??
Ostatnio zmieniony 04 cze 2014, 15:21 przez karmel, łącznie zmieniany 2 razy.
KARMEL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga