w ABK nie ma czujnika temp czarnego tylko szarychudy022 pisze:Jezeli odepniesz ten czarny czujnik obok niebieskiego to napewno nie będzie wyswietlał Ci temperatury na zegarach,jezeli obepniesz niebieski to nie wiem,gdy u mnie odpinałem nie było żadnej róznicy,ale on był wtedy do wymiany.A jesli chodzi o ten przy chłodnicy to mysle ze jest on od załaczania wentylatorów,takze bez niego się nie włącza.
[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski
Odpinasz najpierw zabezpieczenie,najlepiej płaskim srubokrętem(wysówasz taką małą klamre na dole czujnika),a potem normalnie wyciagasz go do góry.Uważaj na płyn bo zawsze troche wyleci,nie wyciągaj na ciepłym silniku bo możesz sie poparzyc :-|
U mnie przy zepsutym czujniku temperatury(niebieskim)różnica w spalaniu była i to duża.Po wymianie pali dużo mniej
U mnie przy zepsutym czujniku temperatury(niebieskim)różnica w spalaniu była i to duża.Po wymianie pali dużo mniej
Re: [80 B4 ABK]czujnik temperatury
Przy krućcu 2 czujniki jeden od wskażnika temp.na tablicy rozdzielczej a drugi wyłącza ssanie.Te zdjęcie niżej to czujnik wentylatora chłodnicyrama pisze:Witam, od czego to sa czujniki na zdjeciu? [url=http://images38.fotosik.pl/208/b4165c9298a23a26.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images37.fotosik.pl/208/313e7ec9ea4d32ea.jpg]Obrazek[/URL]
Witam wszystkich, podłączam się do tematu bo jestem zaniepokojony tym zdjęciem: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b41 ... 23a26.html
a niepokój mój dlatego że zauważyłem że na tym zdjęciu, czujnik niebieski eku jest z prawej strony czyli dalej od głowicy a szary przy głowicy :shock:
Czy tak jest dobrze? czy nie będzie jakiegoś "przekłamania" na tych czujnikach?
Ja mam trzecią audiczke i wszystkie miały czujniki odwrotnie czyli niebieski bliżej głowicy a szary po prawej stronie i wydaje mi się że tak ma być :roll:
Czekam na wasze opinie
a niepokój mój dlatego że zauważyłem że na tym zdjęciu, czujnik niebieski eku jest z prawej strony czyli dalej od głowicy a szary przy głowicy :shock:
Czy tak jest dobrze? czy nie będzie jakiegoś "przekłamania" na tych czujnikach?
Ja mam trzecią audiczke i wszystkie miały czujniki odwrotnie czyli niebieski bliżej głowicy a szary po prawej stronie i wydaje mi się że tak ma być :roll:
Czekam na wasze opinie
- loco_grchw
- Forum Audi 80
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 lis 2008, 18:21
- Lokalizacja: Warszawa
też tak miałem w swojej Audicze, że czujnik szary był włożony bliżej głowicy niż niebieski. zamieniłem ich kolejność i teraz niebieski jest bliżej głowicy. tak jak Koledzy wyżej - różnicy nie zauważyłem żadnej.adi74 pisze:Witam wszystkich, podłączam się do tematu bo jestem zaniepokojony tym zdjęciem: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b41 ... 23a26.html
a niepokój mój dlatego że zauważyłem że na tym zdjęciu, czujnik niebieski eku jest z prawej strony czyli dalej od głowicy a szary przy głowicy :shock:
Czy tak jest dobrze? czy nie będzie jakiegoś "przekłamania" na tych czujnikach?
Ja mam trzecią audiczke i wszystkie miały czujniki odwrotnie czyli niebieski bliżej głowicy a szary po prawej stronie i wydaje mi się że tak ma być :roll:
Czekam na wasze opinie
Re: [80 B4 ABK]czujnik temperatury
na pierwszym górnym zdjęciu są dwa czujniki od sterowania gaźnikiem a drugi od zegara temperatury silnika w kokpicie.rama pisze:Witam, od czego to sa czujniki na zdjeciu? [url=http://images38.fotosik.pl/208/b4165c9298a23a26.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images37.fotosik.pl/208/313e7ec9ea4d32ea.jpg]Obrazek[/URL]
na tym dolnym zdjęciu jest czujnik od temperatury chłodziwa w chłodnicy i wentylatora.
sam je ostatnio zmieniałem i jeżeli będziesz zmieniał te dwa na króćcu to uważaj żeby Ci się nie przekręcił i gwint nie został w środku bo cholernie trudno o ten aluminiowy króciec a nowy z niemiec to koszt około 200 złotych. sam szukałem w używkach i ciężko było.
jak najbardziej niebieski czujnik ma wplyw na spalanie niebieski czujnik podaje wartosci do ECU odpinajac wzrosnie troche spalanieJakobs20 pisze:Witam ponownie. Odpiąlem wtyczke od czujnika temperatury i okazalo sie ze samochod chodzi dobrze, nie brakuje mu mocy i ogolnie jest git. Po wpieciu go spowrotem znow sie dusi dławi i brakuje mu mocy. Jednak gdy mierzylem miernikiem opor pomiary wychodzily dobrze przy temp ok 50 bytlo ok 1100 a przy 90 bylo 300. Czyli czujnik powinien byc dobry wiec jaka moze byc przyczyna??? Przekaznik nr 30 ???
ps 1. co sie stanie jak bede jezdzil z odpiętą kostką od czujnika?
2. czy czujnik temp ma wplyw na spalanie?