Ostatnio nie załącza mi się wiatrak chłodnicy, wskaźnik temp. pokazał 110 i nic, wentylator stoi, w czasie jazdy wskaźnik pokazuje jak zawsze 90 więc raczej czujnik jest ok. Spiąłem na krótko wentylator do akumulatora i kręci. Kiedyś Pan mechanior sprawdzał mi jakoś wentylator w układzie, zwarł chyba jakies kabelki przy czujniku, który siedzi w chłodnicy. Nie wiem jak to teraz zrobić?
Patrząc na chłodnicę od strony silnika są dwa jakieś czujniki w chłodnicy.
Po lewej jest czarny co ma 3 piny (nad nim jest gruby czarny wąż z płynem chłodzącym) i niestety ten mam bez żadnego kabla???(ktoś wie do czego ten czujnik i ten niebieski?), drugi mam po prawej stronie, jest niebieski, dwa piny do tego jest podłączony kabelek niebieski i czerowny.
Po włączeniu zapłonu i zdjęciu kabelków z niebieskiego czujnika i ich zwarciu nic się nie dzieje. Na włączonym silniku nie próbowałem.
Kurna chyba mam coś ostro namieszane w aucie. Do tej pory jednak dmuchawa mi się załączała. Nie chciała tylko chodzić po zgaszeniu silnika, tzn. był zagrzany i dmuchawa chodzi, wyłączam silnik i przestaje. Włączam ponownie zapłon i dmuchawa się włącza!.
Znalazłem zdjęcie , u mnie właśnie tak jest jak na zdjęciu tylko tu nie bardzo widać czujnika po lewej.
[B4 ABT 92r LPG] Dmuchawa milczy a temp 110 st.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 22:58
jak staniesz przed maska, to po prawej stronie (czyli przy lewej lampie) bedziesz mial kilka miejsc do wpiecia konektorkow. jedne z nich odpowiadają za wentylator. przeczysc je. mialem taki motyw, ze jak wlaczal sie wentylator to przekaznik kilkakrotnie "stukal". po przeczyszczeniu tych stykow zalacza sie po jednym "stuknieciu" przekaznika
A te konektory to są w chłodnicy czy gdzieś indziej?. Zresztą tak jak pisałem ja mam popdięty kabel tylko do niebieskiego czujnika, dwie żyły. Drugi czarny 3 pinowy jest pusty i nie mam też żadnego wolnego kabla (czytałem, że ten drugi jak się ma dwie dmuchawy?, nie wiem czy to prawda ale ja mam jedną i tylko niebieski czujnik podłączony).
Rzeczywiście jeszcze przekaźnika nie sprawdzałem, póki co musze znlaźć który to, ludzie na forum pisza bardzo różnie.
Ponawiam jednak pytanie, jak sprawdzić działanie wentylatora w układzie, zewrzeć kable idące do niebieskiego czujnika?
Druga sprawa powiedzcie w końcu jak to jest w Audi ABT wentylator ma dwa biegi czy jeden. U mnie wentylator zawsze się załączał przy około 100 st., nigdy wcześniej!
Więc ktoś może zna odpowiedź na moje pytania?
[ Dodano: 2009-09-13, 20:26 ]
Zna ktoś ten silnik i będzie mógł mi pomóc? Boję się tak jeździć więc proszę o rady!
[ Dodano: 2009-09-13, 22:09 ]
Widzę, że będzie z tym ciężko. Ale koleżanki ,koledzy proszę jeszcze o pomoc. Z tego co udało mi się przetłumaczyć z tabliczki na bezpiecznikach to ja nie mam przekaźnika 1-biegu wentylatora chłodnicy. Mógłby ktoś zrobić zdjęcie pokrywy bezpieczników i same bezpieczniki i przekaźniki. U mnie jest jak poniżej. Koniecznie chciałbym to porównać.
Oczywiście chodzi mi o ABT z benzyna bez klimy, z tego co widzę tabliczki, które są na forum są inne. U mnie na dodatek oberwana jest część.
Przy okazji jak ktoś podrzuci fotke to zobaczę co macie uwas, jakie przekaźniki.
Rzeczywiście jeszcze przekaźnika nie sprawdzałem, póki co musze znlaźć który to, ludzie na forum pisza bardzo różnie.
Ponawiam jednak pytanie, jak sprawdzić działanie wentylatora w układzie, zewrzeć kable idące do niebieskiego czujnika?
Druga sprawa powiedzcie w końcu jak to jest w Audi ABT wentylator ma dwa biegi czy jeden. U mnie wentylator zawsze się załączał przy około 100 st., nigdy wcześniej!
Więc ktoś może zna odpowiedź na moje pytania?
[ Dodano: 2009-09-13, 20:26 ]
Zna ktoś ten silnik i będzie mógł mi pomóc? Boję się tak jeździć więc proszę o rady!
[ Dodano: 2009-09-13, 22:09 ]
Widzę, że będzie z tym ciężko. Ale koleżanki ,koledzy proszę jeszcze o pomoc. Z tego co udało mi się przetłumaczyć z tabliczki na bezpiecznikach to ja nie mam przekaźnika 1-biegu wentylatora chłodnicy. Mógłby ktoś zrobić zdjęcie pokrywy bezpieczników i same bezpieczniki i przekaźniki. U mnie jest jak poniżej. Koniecznie chciałbym to porównać.
Oczywiście chodzi mi o ABT z benzyna bez klimy, z tego co widzę tabliczki, które są na forum są inne. U mnie na dodatek oberwana jest część.
Przy okazji jak ktoś podrzuci fotke to zobaczę co macie uwas, jakie przekaźniki.