Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 2.6 ABC]Drugi bieg elektrowentylatorów chłodnicy.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[80B4 2.6 ABC]Drugi bieg elektrowentylatorów chłodnicy.

Post autor: Kokolino » 16 lip 2010, 18:59

Witam.

Właśnie prawie po dwuch latach użytkowania mojej V-ki odkryłem iż nie załącza się drugi bieg na wentylach chłodnicy.
Nie mam zielonego pojęcia jak to zdiagnozować w czym jest problem.
Proszę o jakieś sugestie bo niunia się przegrzewa.
Dziękuje za sugestie <ok>

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 16 lip 2010, 19:49

Za wentylatory odpowiedzialny jest czujnik temperatury, więc w nim szukaj przyczyny.
Ale z drugiej strony z tego co rozumiem 1 bieg działa :roll:
Dziwna sprawa :roll:

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 16 lip 2010, 19:52

myślę że jednak to czujnik, załóż jakiś inny i będziesz wiedział :-)
albo kabel jest jeden przerwany.

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 16 lip 2010, 19:56

koko, uczep się najpirw tego czujnika, potem przekaźnika odpowiedzialnego za II bieg wentylatora... Jak są dobre to uczep się przejścia prądu w kablach... Dzisiaj w robocie miałem przypadek, że gościowi w B4 padło zamykanie centralnego od str. kierowcy... Aż nie mogłem uwierzyć, jak znalazłem przyczyne... Przetlały kabel i to na prostym odcinku... <ok>

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 16 lip 2010, 20:42

No dobra, ale którego czujnika mam się uczepić ? Tego w chłodnicy ?

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 16 lip 2010, 20:48

sprawdz najpierw ten który masz na górze silnika tu gdzie węże jeden jest niebieski i drugi szary do nich idą wtyczki jeden idzie na wszkażnik do zegara drugi na wiatraki sprawdz czy masz oryginalne bo morze kyoś coś kombinował i może dlatego jest jeden bieg.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 lip 2010, 21:06

mati86 pisze:sprawdz najpierw ten który masz na górze silnika tu gdzie węże jeden jest niebieski i drugi szary do nich idą wtyczki jeden idzie na wszkażnik do zegara drugi na wiatraki
Przecież na wiatraki czujnik jest zawsze na chłodnicy.

Tutaj schemat zasilanie wentylatorów: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig15.pdf

Zdejmij wtyczkę z czujnika na chłodnicy i połącz niebiesko-czerwony z czerwono-zielonym, wtedy powinien wystartować drugi bieg.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 17 lip 2010, 18:35

Sprawdziłem tak jak piasałes aldi, i na krótko załącza się drugi bieg. Natomiast jak auto chodziło to się nie załączał. Czy to może być wina tegoż czujnika.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 lip 2010, 22:03

kokolino1 pisze:Czy to może być wina tegoż czujnika.
Jak najbardziej dobrze by było wymienić go profilaktycznie.
A tobie mocno się nagrzewa że odczułeś brak 2 biegu? U mnie się chyba jeszcze nigdy nie włączył, ale też pewnie niedługo wymienię czujnik na chłodnicy.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 18 lip 2010, 11:05

To muszę sobie go załatwić. W przyszłym tygodniu będzie nowa chłodnica to się już założy pełny nowy zestaw.
aldi pisze:A tobie mocno się nagrzewa że odczułeś brak 2 biegu? U mnie się chyba jeszcze nigdy nie włączył, ale też pewnie niedługo wymienię czujnik na chłodnicy.
W mieście jak mam włączoną klime to pochodzi nawet pod 100 a nawet więcej. Nie gotował się ale I bieg miał spore problemy z zbiciem temperatury. Dopiero jazada poza miastem dawała radę.
To że nie mam drugiego biegu zauważyłęm dopiero wtedy jak zobaczyłem w aucie Kubika jak te wentyle powinny zasuwać :lol:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 18 lip 2010, 22:27

kokolino1 pisze:W mieście jak mam włączoną klime to pochodzi nawet pod 100 a nawet więcej.
na włączonej klimie nie chodziły ci 2 wiatraki :roll: rzeczywiście silnik mógł mieć taką temp a nawet wyższą bo wskaźnik kłamie.
Walczyłem z wiatrakami z miecha aż doprowadziłem do ładu ;-) sprawdź jeszcze opornicę-przeczyść styki i połączenie z masą wtedy przy zakładaniu nowych gratów będziesz miał pewność że wszystko ok ;-)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 19 lip 2010, 12:41

shellah pisze:sprawdź jeszcze opornicę
A kaj się&#8595; to ustrojswo znajduje ? A może mi poprostu walnął jakiś przekaźnik ? Mógłby mi to ktoś łopatologicznie wyjaśnić :mrgreen: W kabelkach jestem cienki jak ...... :lol:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 19 lip 2010, 15:47

Koledzy a jak sprawdzić czujnik ciśnienia w klimie ten co odpowiada za włączenie II biegu ? Wojtek naprowadził mnie że oprócz tego że czynnika może być mało to że ten czujnik może być walnięty. Czy można go wymienić bez rozszczelniania klimy ? Czy lepiej kupić i założyć przed nabiciem ?
A może jest jakis sposób na to aby go sprawdzić ? Jakie tam panuje ciśnienie ? Może sprężonym powietrzem dało by radę ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 lip 2010, 17:52

kokolino1 pisze:Czy można go wymienić bez rozszczelniania klimy ?
Powinno się dać bez rozszczelnienia. Ostatnio wykręciłem czujnik od "chłodnicy" klimy z Passata B5, w miejscu gdzie się go wkręca jest pod spodem taki zaworek podobny do tego w dętce.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 19 lip 2010, 19:16

kokolino1 pisze:A kaj się&#8595; to ustrojswo znajduje ?
pod akumulatorem za kołem kierowcy ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl