[80B4 2.6 ABC]Drugi bieg elektrowentylatorów chłodnicy.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[80B4 2.6 ABC]Drugi bieg elektrowentylatorów chłodnicy.
Witam.
Właśnie prawie po dwuch latach użytkowania mojej V-ki odkryłem iż nie załącza się drugi bieg na wentylach chłodnicy.
Nie mam zielonego pojęcia jak to zdiagnozować w czym jest problem.
Proszę o jakieś sugestie bo niunia się przegrzewa.
Dziękuje za sugestie <ok>
Właśnie prawie po dwuch latach użytkowania mojej V-ki odkryłem iż nie załącza się drugi bieg na wentylach chłodnicy.
Nie mam zielonego pojęcia jak to zdiagnozować w czym jest problem.
Proszę o jakieś sugestie bo niunia się przegrzewa.
Dziękuje za sugestie <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
koko, uczep się najpirw tego czujnika, potem przekaźnika odpowiedzialnego za II bieg wentylatora... Jak są dobre to uczep się przejścia prądu w kablach... Dzisiaj w robocie miałem przypadek, że gościowi w B4 padło zamykanie centralnego od str. kierowcy... Aż nie mogłem uwierzyć, jak znalazłem przyczyne... Przetlały kabel i to na prostym odcinku... <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przecież na wiatraki czujnik jest zawsze na chłodnicy.mati86 pisze:sprawdz najpierw ten który masz na górze silnika tu gdzie węże jeden jest niebieski i drugi szary do nich idą wtyczki jeden idzie na wszkażnik do zegara drugi na wiatraki
Tutaj schemat zasilanie wentylatorów: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig15.pdf
Zdejmij wtyczkę z czujnika na chłodnicy i połącz niebiesko-czerwony z czerwono-zielonym, wtedy powinien wystartować drugi bieg.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To muszę sobie go załatwić. W przyszłym tygodniu będzie nowa chłodnica to się już założy pełny nowy zestaw.
To że nie mam drugiego biegu zauważyłęm dopiero wtedy jak zobaczyłem w aucie Kubika jak te wentyle powinny zasuwać :lol:
W mieście jak mam włączoną klime to pochodzi nawet pod 100 a nawet więcej. Nie gotował się ale I bieg miał spore problemy z zbiciem temperatury. Dopiero jazada poza miastem dawała radę.aldi pisze:A tobie mocno się nagrzewa że odczułeś brak 2 biegu? U mnie się chyba jeszcze nigdy nie włączył, ale też pewnie niedługo wymienię czujnik na chłodnicy.
To że nie mam drugiego biegu zauważyłęm dopiero wtedy jak zobaczyłem w aucie Kubika jak te wentyle powinny zasuwać :lol:
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
na włączonej klimie nie chodziły ci 2 wiatraki :roll: rzeczywiście silnik mógł mieć taką temp a nawet wyższą bo wskaźnik kłamie.kokolino1 pisze:W mieście jak mam włączoną klime to pochodzi nawet pod 100 a nawet więcej.
Walczyłem z wiatrakami z miecha aż doprowadziłem do ładu sprawdź jeszcze opornicę-przeczyść styki i połączenie z masą wtedy przy zakładaniu nowych gratów będziesz miał pewność że wszystko ok
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Koledzy a jak sprawdzić czujnik ciśnienia w klimie ten co odpowiada za włączenie II biegu ? Wojtek naprowadził mnie że oprócz tego że czynnika może być mało to że ten czujnik może być walnięty. Czy można go wymienić bez rozszczelniania klimy ? Czy lepiej kupić i założyć przed nabiciem ?
A może jest jakis sposób na to aby go sprawdzić ? Jakie tam panuje ciśnienie ? Może sprężonym powietrzem dało by radę ?
A może jest jakis sposób na to aby go sprawdzić ? Jakie tam panuje ciśnienie ? Może sprężonym powietrzem dało by radę ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków