Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Gaśnie w trakcie jazdy!:( pomocy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
tomiii80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:23

[80 B4 2.0 ABK] Gaśnie w trakcie jazdy!:( pomocy

Post autor: tomiii80b4 » 08 mar 2010, 13:48

Witam! Szukałem odpowiedniego tematu jednak nie znalazłem identycznego przypadku jak mój. Dlatego też postanowiłem zarejestrować sie w końcu i napisać posta. Mianowicie jestem szczęśliwym posiadaczem Audi 80 B4 z silnikiem ABK od około 1.5 roku. Do tej pory nie miałem z nią najmniejszych problemów, aż do teraz. Około dwa tygodnie temu wracając z pracy przy sporej wilgotności powietrza (mgła, opady deszczu) po przejechaniu jakichś 15 kilometrów silnik bez zadnych wczesniejszych objawów zgasł. Po zatrzymaniu na poboczu probowałem zapalić. Rozrusznik kręcił bardzo mocno ale nie chciał załapać. Musiałem scholować auto do domu :-( . Po paru godzinach auto odpaliło bez problemu. W ciągu ostatnich dwóch tygodni sytuacja powtórzyłą się jeszcze dwukrotnie. Tym razem jednak podczas opadów sniegu. Dodam jeszcze, że w tym czasie jeździłem sporo w podobnych warunkach i nie bylo takich problemów. Co do kabli WN są w porządku. Mechanik stwierdził przebicie na kapturkach swięc. zostały wymienione i problem jest nadal. W środę jadę szukać dalej. Ale mam nadzieje, że ktoś z użytkowników może mi podpowiedzieć w czym problem.
Pozdrawiam i z góry dziekuję za odpowiedzi

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 08 mar 2010, 13:59

Ja bym sprawdzil czy czasem nie wilgotnieje kopułka rozdzielacza zapłonu lub ewentualnie cewka moze sie przegrzewac .

tomiii80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:23

Post autor: tomiii80b4 » 08 mar 2010, 14:06

czester-11 pisze:Ja bym sprawdzil czy czasem nie wilgotnieje kopułka rozdzielacza zapłonu
Kopułka rozdzielacza została wymieniona na nową wraz z kapturkami świec.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 08 mar 2010, 14:23

To sprawdz cewke, może sie przegrzewa i nie daje prądu.
U mnie gasło auto na początku zimy ale przyczyna byl lużny przewod od alternatora od akumulatora.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 08 mar 2010, 15:07

Do sprawdzenia przekaźnik nr 30 i czujnik Halla.

tomiii80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:23

Post autor: tomiii80b4 » 08 mar 2010, 15:17

krisiun1 pisze:Do sprawdzenia przekaźnik nr 30 i czujnik Halla.
Jak sprawdzić czy przekaźnik nr 30 jest zużyty/uszkodzony? Wiem gdzie sie znajduje i mogłbym sprawdzic samemu i wykluczyc ewentualną usterke przekaźnika. Co do czujnika halla i cewki to tym zajmie sie mechanik w środę.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 08 mar 2010, 17:03

Sprawdź czy nie ma zimnych lutów, dla pewności przelutuj.

https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 08 mar 2010, 21:45

Co prawda to nie ten silnik i inny osprzęt , ale identyczna zmora męczyła mnie przez ponad 4 lata . Tak samo , gasł nie wiadomo czego a trafiało się , że i przy wyprzedzaniu i to w końcowej jego fazie . Po paru minutach odczekania i nerwów znowu zapalał i po 2 - 3 tys. km.to samo .
Cierpliwy jestem i poszedłem w zaparte . Żadnych wymian w ciemno i żadnych niepotrzebnych wydatków , chociaż na 90 % podejrzewałem że to coś musi być z prądem .
A tu możliwości jest w bród - od świecy po akumulator . I wszyscy podpowiadali : cewka świece , palec , kopułka , kable wysokie ,hall ,moduł i inne pierdoły wymieniałeś ??!!
Nieeee rwaku mówię - tu to coś kiedyś musi ...olnąć na dobre , tak że nie ruszę z miejsca . - I tak się stało .
Była to p o m p a paliwa . Za piisiont złociszy sprytny mechanik w Jedlni wymienił toto na jakąś używkę i hula do dzisiaj .

Tak na marginesie dodam , że dopóki to pieroństwo nie padło całkowicie , było nie do wykrycia . No bo jak ?? Przecie paliwo było bo zapalał po tym jak gasł .

tomiii80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:23

Post autor: tomiii80b4 » 09 mar 2010, 19:49

antoni pisze:Po paru minutach odczekania i nerwów znowu zapalał i po 2 - 3 tys. km.to samo .
U mnie niestety problem polega na tym, że nawet po około poł godziny nie chce odpalić. Natomiast gdy nie ma dużej wilgotności samochód chodzi jak ta lala. Nigdy nie szarpie, trzyma obroty. Jedynie przy dużych mrozach kilka razy dopóki się nie rozgrzał nie trzymał obrotów lub obroty falowały ale z tego co mi wiadomo to byl to przymarznięty silniczek krokowy. Jutro jadę do mechanika zobaczę czy coś poradzi na to gaśnięcie i dam znać.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 09 mar 2010, 20:26

kolego zobacz jeszcze tu https://audi80.pl/search.htm/2021773 ... 03&start=0 jest kilka tematów konkretnych więc może coś Ci to podpowie <ok>

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 10 mar 2010, 12:10

Ja bym tutaj wilgotności powietrza ( takiej w sensie warunków atmosferycznych ) nie podejrzewał. To przypadek .
Chyba że chodzi o jakieś ochlapywanie odkrytej "elektryki " np. spod koła lub płynem chłodniczo - nagrzewniczym , to tak .
Pewne jest , że to prąd ( elektronika ) ,albo zasilanie paliwem .

tomiii80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:23

Post autor: tomiii80b4 » 13 mar 2010, 08:15

Witam
Problem najwidoczniej został rozwiązany. Jak się okazało przepalony był palec aparatu zapłonowego. Przepalenie najprawdopodobniej spowodowane było wadliwą kopułką rozdzielacza. Jak do tej pory 3 dni i żadnych objawów mimo snieżnej pogody. Koszt naprawy 15 zł:) I tyle problemów przez taką małą część. Jak narazie lalunia:) smiga (odpukać). Jeśli problemy znów się pojawią trzeba będzie szukać dalej.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi

Awatar użytkownika
MrHyde07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 15 lis 2016, 19:31
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MrHyde07 » 13 kwie 2017, 23:49

A w moim abk pojawił się taki problem dwa dni temu, że odpalam samochód i ruszam w drogę. 1,2,3ci bieg bach gaśnie ale od razu odpala i jadę dalej, ale po jakimś czasie znów to samo, czasami wystarczy jak przygaśnie szybko dodać gazu i odpala, problem znika gdy silnik złapię temperaturę i przęłączy się na gaz, co to może być Pany?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 kwie 2017, 10:10

MrHyde07, Może ocięcie benzyny do jazdy na lpg nie utrzymuje uruchomionych wtryskiwaczy.
Może być umierająca pompka paliwa. Dobrze by było z vagimem sprawdzić przepływomierz i temperaturę cieczy.
Tak samo do sprawdzenia przekaźnik 30. Może być cewka ale zwykle ona świruje po załapaniu temperatury.

[ Dodano: 2017-04-15, 10:10 ]
Czasem ABK świruje jak sonda lambda pada bo sterownik tego silnika potrafi bardzo szybko zubożyć dawkę paliwa zanim się zorientuje że sonda nie działa.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
MrHyde07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 15 lis 2016, 19:31
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MrHyde07 » 18 kwie 2017, 23:50

Zauważyłem że to tylko dzieje się na gazie, na benzynie yego problemu już nie ma, myślałem wcześniej że to na benzynie się dzieje ale nie. Dzisiaj wracając z pracy zgasł mi trzy razy podczas jazdy na gazie przełączyłem na benzynę i było git, jak się nagrzał z powrotem na gaz i już tego problemu nie było. Dzieje się tak jak samochód postoi na dworze i popada deszcz wgl przy willgotmym powietrzu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga