Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT LPG + full elektryka] jaki akumulator ?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 06 gru 2007, 19:57

wiec zakupiłem akku :mrgreen:
Centra Futura 55Ah 600A (EN albo IEC -> nie pamietam)
juz zamontowany :) i kreci jak wsciekły :lol:
najważniejsze ze pasuje jak ulał, kreci dobrze rozrusznikiem, i ma 3 lata gw i 2 lata assistance :-)

oczywiscie musiałem zaprogramować komputer (mapa wtrysku) bo nie chiało mi sie podpinac dodatkowych kabli zeby zrobic to on the fly ;-)

w sklepie gosc powiedział ze nie ma sensu kupować Varty bo na 101% sprowadzi mi leżakowany akku wiec to nie ma sensu ... pokierowałem sie tez Waszmi Opiniami i Sugestiami i chcę podziękować za pomoc <ok> <piwo>
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 06 gru 2007, 21:05

A tak z ciekawości to jaka cena ? ;-)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 06 gru 2007, 21:13

ja zapłaciłem 330 zł
za dokładnie taki jaki jest na tej aukcji http://moto.allegro.pl/item275283646_ak ... lata_.html
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Ramze$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 25 lip 2007, 10:05
Lokalizacja: Mońki

Post autor: Ramze$ » 02 wrz 2008, 17:56

Witam panowie odświeżę trochę temat. Mam takie pytanie jak kupie akumulator co ma więcej ah to wytrzyma dłużej (mało jeżdżę) moja niunia stoi na podwórku na parkingu. A co do tras to zależy czasem jest dłuższa a czasem krótka różnie to bywa. Co o tym myślicie ??
PoZdRaWiAm Ramze$

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 04 wrz 2008, 22:19

Im więcej Ah tym większa jego pojemność
jezeli ma tez duzy prąd rozruchowy to będzie lepiej rozrusznik kręcił.

co do wytrzymałośći to na pewno nie straci pojemnosci po tygodniu postoju. ale gdy bedziesz jezdził na krótkich dystansach to będzie niedoładowany, a co za tym idzie szybciej padnie ...
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Ramze$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 25 lip 2007, 10:05
Lokalizacja: Mońki

Post autor: Ramze$ » 07 wrz 2008, 20:02

Aha dzięki bardzo kupie chyba 50 Ah ponieważ jeżdżę raz na długie trasy a przeważnie na krótkie.
PoZdRaWiAm Ramze$

skibi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2008, 23:09

Post autor: skibi » 19 paź 2009, 21:55

Witam. Ja mam takie pytanie. Otóż w naszych autach akumulator znajduje się w specjalnej plastikowej osłonie kolo tabliczki znamionowej. Do tej komory gdzie znajduje się akumulator idzie taki gumowy przewód który jest z końcówką. Domyślam się że jest to przewód odprowadzający opary gazów z tej komory. Mam akumulator Bannera i od niego idzie gumowy przewód. I mam pytanie czy ten przewód musi być podłączony do tego co wchodzi do komory czy też nie. Bo jak zaobserwowałem to jest trochę za krótki. Proszę was o radę w tej sprawie.
Skiba

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 17 lis 2009, 11:31

witam
posiadam alternator BOSCH
0120485047
CK 14V 37-70A
050 903 015 C
W REAL jest teraz promocja na Centra futura 65Ah
czy alternator mi go doładuje???
robię trasy po 30km

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 21 gru 2009, 21:33

No właśnie ja mam podobne pytanie: wymieniłem ostatnio akumulator (silnik ABT). Obecny mi padł i wymieniłem na taki sam, czyli 62 Ah. Trochę się zdziwiłem że powinien być ok 50 Ah. Czy 62 Ah nie będzie za duży?
MZ ETZ 251e, Audi B4 1.9 TD, Audi B4 2.0 E
http://www.meduza.aq.pl/

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 21 gru 2009, 21:39

Ostatnio wkładałem rodzicom 55Ah, taki jak był poprzednio przez co najmniej 8 lat... :roll:

Awatar użytkownika
roman26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 23 lip 2010, 20:30

Post autor: roman26 » 09 gru 2010, 19:10

Ja tak samo mam problem z moją baterią, nawet nie wiem ile już ma na koncie zużycia ten akumulator, bo auto kupiłem w tym roku w styczniu i bez problemowo mi służył (a wiadomo jakie mrozy były poprzednio) np -15 czy -25 to nie miałem problemu z rozruchem silnika tym bardziej że auto nie garażowane było i akumulator działał a firma nie byle jaka bo Centra 62ah, ale czytając was i wasze rady to chyba na spokojnie moge kupić 50tke do mojej B3 1,8S, prawda?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 gru 2010, 22:19

skibi pisze:Do tej komory gdzie znajduje się akumulator idzie taki gumowy przewód
jest o tyle potrzebny ze gazy ktore powstaja podczas ladowania akumulatora podczas jazdy nie sa zaciagane przez filtr kabinowy do wnetrza samochodu,
co do pojemnosci akumulatorow to do audi 80 diesli sa dedykowane 63Ah do benzyniakow przewaznie 40Ah, przesadzanie z wielkocia niema sensu

wracajac do tytulu tematu "jaki akumulator dla pelnej elktryki" przeciez podczas jazdy nonstop nieuzywa sie szyb, wiec to niema najmniejszego znaczenia

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 10 gru 2010, 00:39

Szara80tkaTdi pisze:co do pojemnosci akumulatorow to do audi 80 diesli sa dedykowane 63Ah do benzyniakow przewaznie 40Ah, przesadzanie z wielkocia niema sensu

wracajac do tytulu tematu "jaki akumulator dla pelnej elktryki" przeciez podczas jazdy nonstop nieuzywa sie szyb, wiec to niema najmniejszego znaczenia
poniekąd masz racje, jednak zawsze trzeba wziąść pod uwagę wyposażenie elektryczne samochodu.

np gołe ABT tzn (bez żadnego wypasu) zalecany jest 40Ah dla Alternatora 70A
jeśli samochód ma większy wypas np
ele szyby, lusterka, fotele, klima, swiatła mgłowe, webasto, czy mocny sprzęt audio
zalecany jest zwiększenie pojemności o 10-15%
zazwyczaj w samochodach które mają większe wyposażenie elektryczne montowany jest mocniejszy alternator np 90A

Ja w swojej byłej B4 ABT z prawie pełnym wypasem elektryki miałem alternator 90A i akku 65Ah
pozatym wzmocniłem układ chłodzenia i wrzuciłem 2x wentylator chłodnicy firmy GATE po 500W każdy czyli łącznie 1000W
po przeliczeniu wychodzi że ciągneły prąd wielkości około 80A 8-)
wystarczy sobie wyobrazić jakie to obciążenie dla akku i alternatora.
Nigdy nie miałem problemu z ładowaniem czy niedoładowanym akku.
Dodam że B4 była często odpalana nawet 30 razy dziennie wiec obciążenie akku było duże.

Nie mówie tutaj o ciągłej jeździe na światłach, o tym że chyba każdy ma włączone radio w czasie jazdy, obecnie zima wiec szyba grzana i niektórzy grzeją fotele i lusterka.
Inni mają webasto czy inne podgrzewanie,
Więc uważam że powinno brać się akku z zapasem 10-15% pojemności katalogowej.

Pozatym biorąc pod uwagę parametry akumulatorów warto zwrócić uwagę na to, że akku z nieco większą pojemnością ma większy prąd rozruchu co korzystniej wpływa na utrudniony rozruch zimnego silnika.

co do diesla to z góry wiadomo że akku musi mieć dużyyyy prąd rozruchu. po prostu diesel musi mieć pierd****** :-P
dla 1Z 64Ah przy altku 70A
70Ah przy altku 90A

roman26,

dla seryjnego JV 40Ah przy altku 60A (katalogowo)
jesli masz mocniejszy Alternator to śmiało możesz wsadzić większy zalezy tez ile masz tam elektryki lub co planujesz tam wsadzić.
Znajomy w b3 jn i zerowej elektryce (grzana szyba i radio) ma wsadzone 50 Ah przy altku 70A i nie ma problemu z odpalaniem pomimo ze samochód wiecej stoi niż jeżdzi (raz w tygodniu 10 km)
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 18 mar 2011, 10:49

Podnosze z pytaniem - jaki macie układ klem w akumulatorze?

Plus czy minus z prawej strony?
Obecnie mam + z prawej, co skutkuje tym, że aku stoi przodem to tylnej grodzi silnika. Tak powinno być?
Wydaje mi się, że powinien stac "przodem do przodu", a więc minus z prawe...
B4 AVANTurnik 2.0E ABK
Wcześniej: B3 Sedan 1.8 PM

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 18 mar 2011, 14:19

Tak dla A80 akku ma mieć Prawy Plus
Innego nie założysz bo braknie przeodu plusowego i klema może się nie zmieścić z kablami pod osłoną akku.

Obrazek

Na powyższym zdjęciu jest Akku Prawy Plus czyli patrząc od strony biegunów Plus jest po Prawej.

Jak masz zamontowany aku w aucie to wtedy bieguny są odwrotnie czyli Prawy Minus.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga