[80 B4 ABT LPG + full elektryka] jaki akumulator ?
wiec zakupiłem akku :mrgreen:
Centra Futura 55Ah 600A (EN albo IEC -> nie pamietam)
juz zamontowany i kreci jak wsciekły :lol:
najważniejsze ze pasuje jak ulał, kreci dobrze rozrusznikiem, i ma 3 lata gw i 2 lata assistance
oczywiscie musiałem zaprogramować komputer (mapa wtrysku) bo nie chiało mi sie podpinac dodatkowych kabli zeby zrobic to on the fly
w sklepie gosc powiedział ze nie ma sensu kupować Varty bo na 101% sprowadzi mi leżakowany akku wiec to nie ma sensu ... pokierowałem sie tez Waszmi Opiniami i Sugestiami i chcę podziękować za pomoc <ok>
Centra Futura 55Ah 600A (EN albo IEC -> nie pamietam)
juz zamontowany i kreci jak wsciekły :lol:
najważniejsze ze pasuje jak ulał, kreci dobrze rozrusznikiem, i ma 3 lata gw i 2 lata assistance
oczywiscie musiałem zaprogramować komputer (mapa wtrysku) bo nie chiało mi sie podpinac dodatkowych kabli zeby zrobic to on the fly
w sklepie gosc powiedział ze nie ma sensu kupować Varty bo na 101% sprowadzi mi leżakowany akku wiec to nie ma sensu ... pokierowałem sie tez Waszmi Opiniami i Sugestiami i chcę podziękować za pomoc <ok>
ja zapłaciłem 330 zł
za dokładnie taki jaki jest na tej aukcji http://moto.allegro.pl/item275283646_ak ... lata_.html
za dokładnie taki jaki jest na tej aukcji http://moto.allegro.pl/item275283646_ak ... lata_.html
Witam. Ja mam takie pytanie. Otóż w naszych autach akumulator znajduje się w specjalnej plastikowej osłonie kolo tabliczki znamionowej. Do tej komory gdzie znajduje się akumulator idzie taki gumowy przewód który jest z końcówką. Domyślam się że jest to przewód odprowadzający opary gazów z tej komory. Mam akumulator Bannera i od niego idzie gumowy przewód. I mam pytanie czy ten przewód musi być podłączony do tego co wchodzi do komory czy też nie. Bo jak zaobserwowałem to jest trochę za krótki. Proszę was o radę w tej sprawie.
Ja tak samo mam problem z moją baterią, nawet nie wiem ile już ma na koncie zużycia ten akumulator, bo auto kupiłem w tym roku w styczniu i bez problemowo mi służył (a wiadomo jakie mrozy były poprzednio) np -15 czy -25 to nie miałem problemu z rozruchem silnika tym bardziej że auto nie garażowane było i akumulator działał a firma nie byle jaka bo Centra 62ah, ale czytając was i wasze rady to chyba na spokojnie moge kupić 50tke do mojej B3 1,8S, prawda?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
jest o tyle potrzebny ze gazy ktore powstaja podczas ladowania akumulatora podczas jazdy nie sa zaciagane przez filtr kabinowy do wnetrza samochodu,skibi pisze:Do tej komory gdzie znajduje się akumulator idzie taki gumowy przewód
co do pojemnosci akumulatorow to do audi 80 diesli sa dedykowane 63Ah do benzyniakow przewaznie 40Ah, przesadzanie z wielkocia niema sensu
wracajac do tytulu tematu "jaki akumulator dla pelnej elktryki" przeciez podczas jazdy nonstop nieuzywa sie szyb, wiec to niema najmniejszego znaczenia
poniekąd masz racje, jednak zawsze trzeba wziąść pod uwagę wyposażenie elektryczne samochodu.Szara80tkaTdi pisze:co do pojemnosci akumulatorow to do audi 80 diesli sa dedykowane 63Ah do benzyniakow przewaznie 40Ah, przesadzanie z wielkocia niema sensu
wracajac do tytulu tematu "jaki akumulator dla pelnej elktryki" przeciez podczas jazdy nonstop nieuzywa sie szyb, wiec to niema najmniejszego znaczenia
np gołe ABT tzn (bez żadnego wypasu) zalecany jest 40Ah dla Alternatora 70A
jeśli samochód ma większy wypas np
ele szyby, lusterka, fotele, klima, swiatła mgłowe, webasto, czy mocny sprzęt audio
zalecany jest zwiększenie pojemności o 10-15%
zazwyczaj w samochodach które mają większe wyposażenie elektryczne montowany jest mocniejszy alternator np 90A
Ja w swojej byłej B4 ABT z prawie pełnym wypasem elektryki miałem alternator 90A i akku 65Ah
pozatym wzmocniłem układ chłodzenia i wrzuciłem 2x wentylator chłodnicy firmy GATE po 500W każdy czyli łącznie 1000W
po przeliczeniu wychodzi że ciągneły prąd wielkości około 80A 8-)
wystarczy sobie wyobrazić jakie to obciążenie dla akku i alternatora.
Nigdy nie miałem problemu z ładowaniem czy niedoładowanym akku.
Dodam że B4 była często odpalana nawet 30 razy dziennie wiec obciążenie akku było duże.
Nie mówie tutaj o ciągłej jeździe na światłach, o tym że chyba każdy ma włączone radio w czasie jazdy, obecnie zima wiec szyba grzana i niektórzy grzeją fotele i lusterka.
Inni mają webasto czy inne podgrzewanie,
Więc uważam że powinno brać się akku z zapasem 10-15% pojemności katalogowej.
Pozatym biorąc pod uwagę parametry akumulatorów warto zwrócić uwagę na to, że akku z nieco większą pojemnością ma większy prąd rozruchu co korzystniej wpływa na utrudniony rozruch zimnego silnika.
co do diesla to z góry wiadomo że akku musi mieć dużyyyy prąd rozruchu. po prostu diesel musi mieć pierd******
dla 1Z 64Ah przy altku 70A
70Ah przy altku 90A
roman26,
dla seryjnego JV 40Ah przy altku 60A (katalogowo)
jesli masz mocniejszy Alternator to śmiało możesz wsadzić większy zalezy tez ile masz tam elektryki lub co planujesz tam wsadzić.
Znajomy w b3 jn i zerowej elektryce (grzana szyba i radio) ma wsadzone 50 Ah przy altku 70A i nie ma problemu z odpalaniem pomimo ze samochód wiecej stoi niż jeżdzi (raz w tygodniu 10 km)
Tak dla A80 akku ma mieć Prawy Plus
Innego nie założysz bo braknie przeodu plusowego i klema może się nie zmieścić z kablami pod osłoną akku.
Na powyższym zdjęciu jest Akku Prawy Plus czyli patrząc od strony biegunów Plus jest po Prawej.
Jak masz zamontowany aku w aucie to wtedy bieguny są odwrotnie czyli Prawy Minus.
Innego nie założysz bo braknie przeodu plusowego i klema może się nie zmieścić z kablami pod osłoną akku.
Na powyższym zdjęciu jest Akku Prawy Plus czyli patrząc od strony biegunów Plus jest po Prawej.
Jak masz zamontowany aku w aucie to wtedy bieguny są odwrotnie czyli Prawy Minus.