Szara80tkaTdi pisze:co do pojemnosci akumulatorow to do audi 80 diesli sa dedykowane 63Ah do benzyniakow przewaznie 40Ah, przesadzanie z wielkocia niema sensu
wracajac do tytulu tematu "jaki akumulator dla pelnej elktryki" przeciez podczas jazdy nonstop nieuzywa sie szyb, wiec to niema najmniejszego znaczenia
poniekąd masz racje, jednak zawsze trzeba wziąść pod uwagę wyposażenie elektryczne samochodu.
np gołe ABT tzn (bez żadnego wypasu) zalecany jest 40Ah dla Alternatora 70A
jeśli samochód ma większy wypas np
ele szyby, lusterka, fotele, klima, swiatła mgłowe, webasto, czy mocny sprzęt audio
zalecany jest zwiększenie pojemności o 10-15%
zazwyczaj w samochodach które mają większe wyposażenie elektryczne montowany jest mocniejszy alternator np 90A
Ja w swojej byłej B4 ABT z prawie pełnym wypasem elektryki miałem alternator 90A i akku 65Ah
pozatym wzmocniłem układ chłodzenia i wrzuciłem 2x wentylator chłodnicy firmy GATE po 500W każdy czyli łącznie 1000W
po przeliczeniu wychodzi że ciągneły prąd wielkości około 80A 8-)
wystarczy sobie wyobrazić jakie to obciążenie dla akku i alternatora.
Nigdy nie miałem problemu z ładowaniem czy niedoładowanym akku.
Dodam że B4 była często odpalana nawet 30 razy dziennie wiec obciążenie akku było duże.
Nie mówie tutaj o ciągłej jeździe na światłach, o tym że chyba każdy ma włączone radio w czasie jazdy, obecnie zima wiec szyba grzana i niektórzy grzeją fotele i lusterka.
Inni mają webasto czy inne podgrzewanie,
Więc uważam że powinno brać się akku z zapasem 10-15% pojemności katalogowej.
Pozatym biorąc pod uwagę parametry akumulatorów warto zwrócić uwagę na to, że akku z nieco większą pojemnością ma większy prąd rozruchu co korzystniej wpływa na utrudniony rozruch zimnego silnika.
co do diesla to z góry wiadomo że akku musi mieć dużyyyy prąd rozruchu. po prostu diesel musi mieć pierd******

dla 1Z 64Ah przy altku 70A
70Ah przy altku 90A
roman26,
dla seryjnego JV 40Ah przy altku 60A (katalogowo)
jesli masz mocniejszy Alternator to śmiało możesz wsadzić większy zalezy tez ile masz tam elektryki lub co planujesz tam wsadzić.
Znajomy w b3 jn i zerowej elektryce (grzana szyba i radio) ma wsadzone 50 Ah przy altku 70A i nie ma problemu z odpalaniem pomimo ze samochód wiecej stoi niż jeżdzi (raz w tygodniu 10 km)