Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT LPG + full elektryka] jaki akumulator ?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 17 gru 2012, 20:19

widmo pisze:pozatym wzmocniłem układ chłodzenia i wrzuciłem 2x wentylator chłodnicy firmy GATE po 500W każdy czyli łącznie 1000W
po przeliczeniu wychodzi że ciągneły prąd wielkości około 80A 8-)
również mam wzmocniony układ chłodzenia w swoim ABT - wersja z klimą - dwa wentylatory chłodnicy. alternator 90A
obecny akumulator to KAGER 62AH 480A i powoli zaczyna się on kończyć (ma już 5 lat).
Czy przy klimie i dwóch wentylatorach chłodnicy jeśli założę aku 45 Ah, to czy będzie on wystarczający? No i jaki prąd rozruchowy?
Chcę założyć mniejszy akumulator bo podejrzewam, że ten co mam jest cały czas niedoładowany - jeżdżę głownie na krótkich odcinkach.

Widziałem trzy ciekawe aku:
1) ZAP 45Ah 370A
2) ZAP 50Ah 420A
3) ZAP 55Ah 420A

Jednak wydaje mi się, że mają one trochę niski prąd rozruchowy. Mój obecny aku ma 480A

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 17 gru 2012, 21:50

54ah mają być w abt!!! może być 55ah,ale nie 64,ani 50,lub 45
prąd rozruchowy mógł być trochę wyższy niż 420A

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 17 gru 2012, 22:51

w abt u ojca jest 60Ah i 600A Centra Futura.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 18 gru 2012, 13:36

Ja w swoim ABT miałem kupę elektryki i władowałem 2 wentylatory po 500W każdy od TDI (klima webasto, szyby,lusterka, dobre radio, halogeny i wentylatory od TDI ,itp

wystarczy policzyć ze przy idealnym ładowaniu 14,4V gdy włączyły się wentylatory pobierało to prąd rzędu 69 A
więc większy akku i mocniejszy alternator w tym przypadku był koniecznością
A wentylatory się często włączały przy klimie i w korku gdy sie porządnie dogrzał.
dlatego alternator był władowany 120 A i bakteria 64 Ah z serii Futura
Wszystko grało dobrze ładowanie przy obciążeniu światłami radiem i wentylatorami z klimą było na poziomie 14 - 14,1 V :-P
po tym zabiegu nie było problemu z odpaleniem nawet w najcięższe mrozy jak i ładowaniem.

[ Dodano: 2012-12-18, 13:44 ]
grze pisze:Widziałem trzy ciekawe aku:
1) ZAP 45Ah 370A
2) ZAP 50Ah 420A
3) ZAP 55Ah 420A
Wspieram rodzime firmy produkcyjne ale w przypadku ZAP Piastów nie mam o nich dobrego zdania. Ostatnio Centra również się trochu popsuła i są problemy z reklamacjami.
Wolałbym zapodać jakiegoś Boscha S3, S4 lub S5
dla przykładu

S3 53Ah/470A 220zł
S4 60Ah/540A 262zł
S5 74Ah/750A 357zł

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 18 gru 2012, 14:31

Ja mam Bosha s4 54 ah i jest ok:P

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 gru 2012, 18:35

Dziękuję za odpowiedzi. Rozejrzę się zatem za czymś w okolicach 53Ah-55Ah z prądem rozruchowym min. 450A
Co sądzicie o akumulatorach Varta? Oglądałem taki w sklepie ale tam z żadnej strony nie mogłem się dopatrzyć daty produkcji więc nie wiem gdzie Wy to sprawdzacie. Boscha raczej nie kupię bo przestałem im ufać.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 18 gru 2012, 18:53

grze,

Varta stosuje kolory na naklejkach
na chwilę obecną mam mam takie


Obrazek

Obrazek

co do opinii to nie pomogę w sprawie Varty bo u mnie w 4 hurtowniach tylko Bosch,Centra,Sakura, AD, Banner, Yenox, Toppla i inne badziewie

Kozok6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 20 cze 2010, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Kozok6 » 18 gru 2012, 20:25

Witam! Przymierzam sie do zakupu aku do mojej Audi motor ABT. I mam na oku Varte silver dynamic 52 Ah 520 A. Moje pytanie brzmi czy taki prąd rozruchowy nie bedzie za duzy i lepiej wziac 470 A?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 gru 2012, 20:45

widmo, dobrze, że wkleiłeś tą paletę kolorów. Chyba zaczaję się na Vartę :roll:
czy te kolory lecą w kółko? od I kwartału 2009 jest taka kolejność: czerwony, fioletowy, biały, szary, pomarańczowy, źółty, niebieski, zielony i tak do I kwartału 2011, potem od II kwartału 2011 zaczyna się od nowa ta sama sekwencja kolorów (czerwony, fioletowy, itd.)


Kozok6, w jakiej cenie widziałeś ten akumulator? prąd rozruchowy czym wyższy, tym lepszy.

Kozok6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 20 cze 2010, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Kozok6 » 18 gru 2012, 21:43

@grze w sklepie gdzie zawsze robie zakupy do audi powiedzial mi za taki aku 280 zł

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 19 gru 2012, 18:15

właśnie wracam ze sklepu. namierzyłem tam aku Varta Black 53Ah 470A z szarym znaczkiem (wg powyższej palety to pierwszy kwartał 2012) w cenie 235 zł i poważnie zastanawiam się nad zakupem. Tylko nie zwróciłem uwagi czy ma on rączkę bo bez tego ciężko będzie nim manewrować.
Co myślicie o takich parametrach? I pytanie drugie: czy to prawda, że końcem grudnia można kupić taki aku taniej?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 gru 2012, 20:05

LUPO pisze:prąd rozruchowy mógł być trochę wyższy niż 420A
A po co? jak rozrusznik może pobiera max 80A.

alluś

Post autor: alluś » 19 gru 2012, 21:00

Hmm, a ja w swoich dwóch audi mam 65 aH, B3 1.8 i B4 2.0 :roll:

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 19 gru 2012, 23:19

Jarewa pisze:jak rozrusznik może pobiera max 80A.
w ABT 1.1kW przy 13,5V pobiera 81 A
w NG 1,4kW przy 13,5V pobiera 103A
a ABC 1,4kW przy 13,5V pobiera 103 A

a w zimie napięcie pomimo dobrego ładowania będzie minimalnie spadać poniżej tych 13,5 V co spowoduje wzrost prądu rozruchu, to samo się tyczy zgęstniałego oleju silnikowego.
Większy prąd rozruchu to pewniejsze odpalenie oraz krótsze ładowanie.
grze pisze:namierzyłem tam aku Varta Black 53Ah 470A
grze pisze:w cenie 235 zł
grze pisze:Co myślicie o takich parametrach?
Parametry w porządku do ABT da rade, dokładnie takie same jak wczesniej pisałem o Bosch S3 za 220zł :-P
grze pisze:czy to prawda, że końcem grudnia można kupić taki aku taniej?
Tak ale w przypadku akumulatorów które od czasu produkcji mają 15 miesięcy
Przynajmniej tyle wiem odnośnie Varty

Odnośnie powtarzalności palety kolorów niestety nie wiem jak to dokładnie jest :roll:

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 21 gru 2012, 18:32

postanowiłem pokierować się twierdzeniem, że im wyższy prąd rozruchowy, tym lepiej i zamówiłem Vartę Silver 52Ah 520A. Uprzedziłem w sklepie, że przy odbiorze będę odkodowywał kolor kropeczki na naklejce i że starego nie wezmę. Dobry będzie? W necie znalazłem teraz info, że to aku do auta klasy Punto :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl