Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Klepanie na wolnych obrotach czy to koło alterna

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 cze 2016, 20:00

no ja tez tu nic nie słyszę bezradny_

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 cze 2016, 21:27

A nie zmieniałeś czasem paska PK i to po tym?

legendarny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: legendarny » 28 cze 2016, 21:56

Nie Pasek wymieniłem raz bo mi świszczał, drugi raz jak świszczał to zaś rolka napinająca była do wyrzucenia. A od kiedy mi tak robi to nie jestem w stanie powiedzieć, czy po wymianie tego napinacza czy po wymianie rozrzadu, bo zacząłem zwracać na to uwagę jak jeździłem z otwartą szybą bo się ciepło zrobiło i wszystko wtedy było słychać :D
Załączam teraz dwa filmiki na dogrzanym.

- na tym od 33 sekundy najdokładniej słychać ponieważ przyłożyłem telefon między turbem a alternatorem to klepanie/stukanie/ hgw co o co mi chodziło, od początku do trzaśnięcia drzwiami jest na włączonych światłach.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 cze 2016, 22:16

Może źle złożony napinacz o ile rozbierałeś na części albo nie ta średnica rolki.

Ale niedawno przerabiałem podobny temat po założeniu paska nowego zaczęło szarpać paskiem i wydawać dźwięki dopiero po się okazało że nie taki sprzedali o troszkę za krótki.

legendarny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: legendarny » 28 cze 2016, 22:20

Tzn, wymieniana była rolka, bo łożysko się w niej wykruszyło. Raczej dobrą średnicę mi dali w sklepie, bo patrzyłem, pasek też powinien być dobry bo po wybitych na starym numerach go dobrałem. ;) Najwyżej powiem koledze w najbliższym czasie, żeby rzucił okiem na napinacz a jak nie to spróbuję z tym sprzęgiełkiem ;)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 cze 2016, 22:30

Weź jakąś rurkę , nawet od odkurzacza, jeden koniec do ucha a drugi po kolei do każdego elementu który się porusza i nasłuchuj. Sprawdzony i skuteczny sposób. Pasek nie jest za luźny?

legendarny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: legendarny » 28 cze 2016, 22:45

Pasek nie jest za luźny, na dniach wypróbuję trik z rurką ;)
P.S. Jakiej długości powinien być pasek bo może poprzedni właściciel założył za krótki, i jaka średnica rolki?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 cze 2016, 23:03

Chyba 890 bez Klimy i 1180 z klimą. Niektórzy zakładają też 900 bo 890 nie chce im wejść. W sumie po to jest napinacz by go napiąć jak jest lekko za długi. Może napinacz ci szwankuje?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 cze 2016, 23:21

hudy pisze:1180 z klimą
Chyba nie właśnie ale jutro podam numery z klimą.
hudy pisze:W sumie po to jest napinacz by go napiąć jak jest lekko za długi
Za długi to jeszcze może by nic nie byłoby ale krótszy to jest problem co sam widziałem i słyszałem zbyt napięty i zbyt sztywny (taka sama sytuacja jak z paskiem rozrządu zbyt mocno napięty będzie hałasował)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 cze 2016, 23:41

Ostatnio kolega miał taki sam problem.
Wyszło na to , że pękła obudowa rozrusznika.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 cze 2016, 06:01

Sprawdź Jarek bo pisałem z głowy. Ja u siebie bez Klimy mam 890 i krótszego nie założę a po założeniu tego między górą paska a dołem jest może centymetr luzu także duży się nie nada.

legendarny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: legendarny » 30 cze 2016, 17:49

Sprawdziłem dzisiaj pasek i mam contitecha 6pk900 czy obstawiacie że te drgania, klepania na wyłączonych światłach to przez deczko dłuższy pasek?

P.S. pasek od pompy wspomagania jest tak jakby za bardzo napięty po dociśnięciu ma może z 1-2mm luzu, czy to może mieć też wpływ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 cze 2016, 18:35

Pasek alternatora ma mieć długość 890mm wersja bez klimy i 1175mm wersja z klimą. Jeśli to pasek hałasuje to ja stawiam raczej na napinacz. Może nie pracuje w całym zakresie i nie napina porządnie paska.
Co da paska pompy wspomagania to sprawdź jego napięcie na najdłuższym odcinku który jest pod spodem miedzy kołem pompy wspomagania a kołem na wale. Niektórzy sprawdzają ile się ugina itd ja zawsze stosuję taki sposób że jak złapiesz pasek i spróbujesz go obrócić to ma sie skręcić max 90 stopni i wtedy podobno jest dobrze napięty.

legendarny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: legendarny » 30 cze 2016, 18:43

A pasek pompy jaki powinien być? Ja mam 11,9 x900 a czytałem że powinien być 10 x coś ;) nie mam dostępu żeby go sprawdzić od spodu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 cze 2016, 20:17

hudy pisze: Niektórzy sprawdzają ile się ugina itd ja zawsze stosuję taki sposób że jak złapiesz pasek i spróbujesz go obrócić to ma sie skręcić max 90
Mnie uczono ze ugina 2cmm.
hudy pisze:1175mm wersja z klimą
No właśnie sprawdziłem powinien iść 1180 jak klima a sprzedali mu 1173 i były cyrki, po zmianie na nowy 1180 problem ustąpił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl