Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Kolejność kabli z kopółki do świec

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

[B4 2.0 ABK] Kolejność kabli z kopółki do świec

Post autor: OGr » 21 cze 2007, 20:40

Zmieniałem dzisiaj świece i kable i nie jestem pewien podłączenia tych kabli :-( Ma ktoś rozpiskę co ska - gdzie ma iść ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 cze 2007, 21:24

Kolejnośc zapłonu to 1342. Pierwszy jest od strony bloku, trzeci od strony kabiny, czwarty od strony pompy hamulcowej a drugi od strony chłodnicy. Oczywiście opis dotyczy sytuacji gdy aparat nie był przestawiany na zębatkach.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 21 cze 2007, 21:30

nie no ok ale które kable z kopułki do której świecy idą ?

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 21 cze 2007, 21:30

Dla siln. 4 cyl. kolejnośc zapłonu ( jak pisze czarekj) 1-3-4-2, dla 5 cyl. 1-2-4-5-3....Kolejność cylindrów jest okreslana od przodu ( od strony paska zębatego) do tyłu..

Pozdr. Adam.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 21 cze 2007, 21:33

nie ma ktoś fotki żeby było 100% pewności ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 cze 2007, 21:54

OGr pisze:nie no ok ale które kable z kopułki do której świecy idą ?

A jak ja rozpisałem? Podałem kolejność na kopułce zaczynając od 1 cylindra i dalej zgodnie z obrotem zegarka. Cylindry w bloku są ponumerowane kolejno 1 z przodu auta a 4 nad aparatem zapłonowym.
Prościej bez zdjęcia wytłumaczyć nie da rady.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 21 cze 2007, 21:56

1-3-4-2 zgodnie z kier. obr. zegara...

Pozdr. Adam. Obrazek

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 22 cze 2007, 01:25

Wszystko jasne co piszecie, prościej się nie da ale widzicie że ja mam jakoś inaczej :-( I tak jeżdżę już od roku :-(

czarekj, piszesz że mogło być przestawione. A co się stanie jak faktycznie ktoś przestawił kopułkę, a ja ustawię tak jak fabrycznie powinno być czyli jeden nie od strony chłodnicy tylko od strony bloku ?

Obrazek

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 22 cze 2007, 09:09

Najważniejsze, że na kopułce jest zachowana kolejność zapłonu 1-3-4-2, jeżeli wszystko gra, nie musisz nic zmieniać..

Pozdr. Adam.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 22 cze 2007, 09:23

no ale właśnie z gazem non stop jest problem i silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach, pomyślałem że to może tego wina.

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 22 cze 2007, 09:46

Jeśli chodzi na paliwie dobrze to nie od tego! Jak pozamieniasz kolejność kabli to albo strzela albo chodzi jak stara ku...a, a nie nierówno. Jeśli wogóle odpali.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 cze 2007, 10:02

OGr pisze:Wszystko jasne co piszecie, prościej się nie da ale widzicie że ja mam jakoś inaczej :-( I tak jeżdżę już od roku :-(

czarekj, piszesz że mogło być przestawione. A co się stanie jak faktycznie ktoś przestawił kopułkę, a ja ustawię tak jak fabrycznie powinno być czyli jeden nie od strony chłodnicy tylko od strony bloku ?

Obrazek
Na moje oko wszystkie kable sa obrócone miejscami w lewo o 90 stopni w porównaniu z ustawieniem książkowym. Nie wiem dokładnie jak był włożony aparat do bloku, ale jeżeli wtyczka od czujnika Halla jest nad śruba mocująca aparat to coś tu nie gra z tymi przewodami. Możesz miec problemy z racji tego, że iskra występuje nie w momencie początku blaszki przesłaniającej a na jej końcu i objawy by sie zgadzały.

Poczytaj o prawidłowym ustawianiu aparatu a ja w wolnej chwili zrobię Ci zdjęcie jak to powinno wyjść "z wygladu".

Twoja usterka wynikła z faktu że ktoś pewnie zmieniał pasek rozrządu i zapomniał ustawić koło od wałka pośredniego a potem "nadrabiał" przesunięcie na przewodach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga