jezeli na obrotku masz sygnal obrotow to pod maska powinno byc git
bo to od obrotow licznik wie jakie ma byc wtedy cisnienie w silniku,
a te lampki gorne gasna ci po zapalniu silnika?
oraz najwazniejsze czy MC masz dla swego silnika 6cyl, w MC jest nawet taki maly rysunek jak maja byc zworki
[80 B4 2.0 ABK] Kontrolka oleju
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Multifonika
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Motostacja
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie jest to podłączone pod cewkę tylko bierze sygnał z ECU silnika który dociera do liczników. Ale jak po przekroczeniu pewnych obrotów piszczy to znaczy że sygnał jest OK.
Musisz sprawdzić jak działają czujniki. Może mechanicy w swej mądrości wrzucili dwa czujniki niskiego ciśnienia. Podłącz biało-szary kabel czujnika na stałe do masy i zobacz czy będzie piszczeć po przekroczeniu 2000obr/min, jeśli nie będzie piszczeć to masz zły czujnik albo niemasz ciśnienia oleju albo masz uszkodzony mini-check/auto-check). Przy takim podłączeniu po włączeniu zapłonu bez odpalania silnika powinno też piszczeć (bo widzi ciśnienie oleju a silnik nie pracuje).
Musisz sprawdzić jak działają czujniki. Może mechanicy w swej mądrości wrzucili dwa czujniki niskiego ciśnienia. Podłącz biało-szary kabel czujnika na stałe do masy i zobacz czy będzie piszczeć po przekroczeniu 2000obr/min, jeśli nie będzie piszczeć to masz zły czujnik albo niemasz ciśnienia oleju albo masz uszkodzony mini-check/auto-check). Przy takim podłączeniu po włączeniu zapłonu bez odpalania silnika powinno też piszczeć (bo widzi ciśnienie oleju a silnik nie pracuje).
Obrotościomierz działa prawidlowo.
Wszystkie kontrolki gasną po zapaleniu.
MC powinno być od tego auta ponieważ jak jeżdżę od 3 lat to dopiero od roku to się zapala a wcześniej było ok.
ECU było w międzyczasie wymieniane ale nie wpłynęło to w żaden sposób na tą usterkę.
Jeden mechanik wymienił czujnik i nic się nie zmieniło.
Drugi mechanik sprawdził działanie czujnika, ciśnienie oleju i było ok. Zrobił też połączenie do masy na chwilę i po przekroczeniu 2000 obrotów ta sama sytuacja więc czujnik można wykluczyć.
Co do piszczenia to nic nigdy nie piszczało. Tylko kontrolka się zapala.
Patrze po schemacie o nazwie "Fig. 8: Instr. Cluster (Partial), Oil Pres Control Unit (Grid 28-31) 1992 Audi 80" i widać wszystko co do czego. Mam nadzieję, że to też do mojego. Wiecie gdzie w aucie jest OIL PRES CONTROL UNIT i ten AUTO CHECK CONTROL UNIT?
Auto mam niestety w Polsce, a teraz jestem w Anglii ale jak wrócę we wrześniu to spróbuję zdiagnozować te sygnały dotyczące tych puszek. Może ewentualnie wymiana którejś/obu załatwiłaby temat albo przeczyszczenie stuków?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-08-04, 23:19 ]
styków
Wszystkie kontrolki gasną po zapaleniu.
MC powinno być od tego auta ponieważ jak jeżdżę od 3 lat to dopiero od roku to się zapala a wcześniej było ok.
ECU było w międzyczasie wymieniane ale nie wpłynęło to w żaden sposób na tą usterkę.
Jeden mechanik wymienił czujnik i nic się nie zmieniło.
Drugi mechanik sprawdził działanie czujnika, ciśnienie oleju i było ok. Zrobił też połączenie do masy na chwilę i po przekroczeniu 2000 obrotów ta sama sytuacja więc czujnik można wykluczyć.
Co do piszczenia to nic nigdy nie piszczało. Tylko kontrolka się zapala.
Patrze po schemacie o nazwie "Fig. 8: Instr. Cluster (Partial), Oil Pres Control Unit (Grid 28-31) 1992 Audi 80" i widać wszystko co do czego. Mam nadzieję, że to też do mojego. Wiecie gdzie w aucie jest OIL PRES CONTROL UNIT i ten AUTO CHECK CONTROL UNIT?
Auto mam niestety w Polsce, a teraz jestem w Anglii ale jak wrócę we wrześniu to spróbuję zdiagnozować te sygnały dotyczące tych puszek. Może ewentualnie wymiana którejś/obu załatwiłaby temat albo przeczyszczenie stuków?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-08-04, 23:19 ]
styków
- Multifonika
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Motostacja
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie z tego auta patrzyłeś bo to jeszcze schemat taki jak był w europie w B3ce.pierzyn pisze:Wiecie gdzie w aucie jest OIL PRES CONTROL UNIT i ten AUTO CHECK CONTROL UNIT?
Tutaj masz właściwy schemat: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig29.pdf jeśli posiadasz mini checka.
W B4 niema OIL PRES CONTROL UNIT bo jest wbudowana w mini-checka (albo auto check-a zależy w co samochód jest wyposażony). Możesz sprawdzić czy jest sygnał na pinach kostki.
Mini-check lub auto check to ta środkowa wstawka licznika na której są 3 kontrolki na górze (w przypadku mini-check'a) albo wyświetlacz (w przypadku auto checka). Jeśli nie masz board computera to mini-checka można kupić za około 50zł a auto-checka do 100zł.
Podpinam się pod temat. Na wolnych obrotach zaczyna żarzyć się półświatłem kontrolka oleju, kiedy dodaje gazu znika. Sprawdzałem ładowanie 13.2, może być że idzie za małe napięcie na zegary?
80 B3 1.8 [DZ]
80 B3 1.9 [SD]
80 B2a 1.3 [EP]
A4 B5 2.5TDI [AFB]
80 B4 2.0 [ABT]
Golf 78' 1.1 [FA]
80 B4 2.0 [ABK]
80 B3 1.9 [SD]
80 B2a 1.3 [EP]
A4 B5 2.5TDI [AFB]
80 B4 2.0 [ABT]
Golf 78' 1.1 [FA]
80 B4 2.0 [ABK]
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5444
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga