Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Kontrolka oleju

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 04 sie 2013, 18:08

jezeli na obrotku masz sygnal obrotow to pod maska powinno byc git

bo to od obrotow licznik wie jakie ma byc wtedy cisnienie w silniku,

a te lampki gorne gasna ci po zapalniu silnika?
oraz najwazniejsze czy MC masz dla swego silnika 6cyl, w MC jest nawet taki maly rysunek jak maja byc zworki

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 04 sie 2013, 18:09

Nie jest to podłączone pod cewkę tylko bierze sygnał z ECU silnika który dociera do liczników. Ale jak po przekroczeniu pewnych obrotów piszczy to znaczy że sygnał jest OK.

Musisz sprawdzić jak działają czujniki. Może mechanicy w swej mądrości wrzucili dwa czujniki niskiego ciśnienia. Podłącz biało-szary kabel czujnika na stałe do masy i zobacz czy będzie piszczeć po przekroczeniu 2000obr/min, jeśli nie będzie piszczeć to masz zły czujnik albo niemasz ciśnienia oleju albo masz uszkodzony mini-check/auto-check). Przy takim podłączeniu po włączeniu zapłonu bez odpalania silnika powinno też piszczeć (bo widzi ciśnienie oleju a silnik nie pracuje).

pierzyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2010, 11:11
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: pierzyn » 04 sie 2013, 23:17

Obrotościomierz działa prawidlowo.

Wszystkie kontrolki gasną po zapaleniu.

MC powinno być od tego auta ponieważ jak jeżdżę od 3 lat to dopiero od roku to się zapala a wcześniej było ok.

ECU było w międzyczasie wymieniane ale nie wpłynęło to w żaden sposób na tą usterkę.

Jeden mechanik wymienił czujnik i nic się nie zmieniło.

Drugi mechanik sprawdził działanie czujnika, ciśnienie oleju i było ok. Zrobił też połączenie do masy na chwilę i po przekroczeniu 2000 obrotów ta sama sytuacja więc czujnik można wykluczyć.

Co do piszczenia to nic nigdy nie piszczało. Tylko kontrolka się zapala.

Patrze po schemacie o nazwie "Fig. 8: Instr. Cluster (Partial), Oil Pres Control Unit (Grid 28-31) 1992 Audi 80" i widać wszystko co do czego. Mam nadzieję, że to też do mojego. Wiecie gdzie w aucie jest OIL PRES CONTROL UNIT i ten AUTO CHECK CONTROL UNIT?

Auto mam niestety w Polsce, a teraz jestem w Anglii ale jak wrócę we wrześniu to spróbuję zdiagnozować te sygnały dotyczące tych puszek. Może ewentualnie wymiana którejś/obu załatwiłaby temat albo przeczyszczenie stuków?

Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-08-04, 23:19 ]
styków

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 05 sie 2013, 00:17

pierzyn pisze:Wiecie gdzie w aucie jest OIL PRES CONTROL UNIT i ten AUTO CHECK CONTROL UNIT?
Nie z tego auta patrzyłeś bo to jeszcze schemat taki jak był w europie w B3ce.
Tutaj masz właściwy schemat: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig29.pdf jeśli posiadasz mini checka.
W B4 niema OIL PRES CONTROL UNIT bo jest wbudowana w mini-checka (albo auto check-a zależy w co samochód jest wyposażony). Możesz sprawdzić czy jest sygnał na pinach kostki.

Mini-check lub auto check to ta środkowa wstawka licznika na której są 3 kontrolki na górze (w przypadku mini-check'a) albo wyświetlacz (w przypadku auto checka). Jeśli nie masz board computera to mini-checka można kupić za około 50zł a auto-checka do 100zł.

pierzyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2010, 11:11
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: pierzyn » 05 sie 2013, 02:01

To już prawie się wyjaśniło. Ja mam mini-check'a. Postaram się do tego dostać ale kiedy mi się to uda to nie wiem. Dam znać jak się uda.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 14 cze 2017, 22:16

Podpinam się pod temat. Na wolnych obrotach zaczyna żarzyć się półświatłem kontrolka oleju, kiedy dodaje gazu znika. Sprawdzałem ładowanie 13.2, może być że idzie za małe napięcie na zegary?
80 B3 1.8 [DZ]
80 B3 1.9 [SD]
80 B2a 1.3 [EP]
A4 B5 2.5TDI [AFB]
80 B4 2.0 [ABT]
Golf 78' 1.1 [FA]
80 B4 2.0 [ABK]

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 cze 2017, 07:45

13,2 trochę mało , powino być około 14,5v

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga