jezeli na obrotku masz sygnal obrotow to pod maska powinno byc git
bo to od obrotow licznik wie jakie ma byc wtedy cisnienie w silniku,
a te lampki gorne gasna ci po zapalniu silnika?
oraz najwazniejsze czy MC masz dla swego silnika 6cyl, w MC jest nawet taki maly rysunek jak maja byc zworki
[80 B4 2.0 ABK] Kontrolka oleju
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie jest to podłączone pod cewkę tylko bierze sygnał z ECU silnika który dociera do liczników. Ale jak po przekroczeniu pewnych obrotów piszczy to znaczy że sygnał jest OK.
Musisz sprawdzić jak działają czujniki. Może mechanicy w swej mądrości wrzucili dwa czujniki niskiego ciśnienia. Podłącz biało-szary kabel czujnika na stałe do masy i zobacz czy będzie piszczeć po przekroczeniu 2000obr/min, jeśli nie będzie piszczeć to masz zły czujnik albo niemasz ciśnienia oleju albo masz uszkodzony mini-check/auto-check). Przy takim podłączeniu po włączeniu zapłonu bez odpalania silnika powinno też piszczeć (bo widzi ciśnienie oleju a silnik nie pracuje).
Musisz sprawdzić jak działają czujniki. Może mechanicy w swej mądrości wrzucili dwa czujniki niskiego ciśnienia. Podłącz biało-szary kabel czujnika na stałe do masy i zobacz czy będzie piszczeć po przekroczeniu 2000obr/min, jeśli nie będzie piszczeć to masz zły czujnik albo niemasz ciśnienia oleju albo masz uszkodzony mini-check/auto-check). Przy takim podłączeniu po włączeniu zapłonu bez odpalania silnika powinno też piszczeć (bo widzi ciśnienie oleju a silnik nie pracuje).
Obrotościomierz działa prawidlowo.
Wszystkie kontrolki gasną po zapaleniu.
MC powinno być od tego auta ponieważ jak jeżdżę od 3 lat to dopiero od roku to się zapala a wcześniej było ok.
ECU było w międzyczasie wymieniane ale nie wpłynęło to w żaden sposób na tą usterkę.
Jeden mechanik wymienił czujnik i nic się nie zmieniło.
Drugi mechanik sprawdził działanie czujnika, ciśnienie oleju i było ok. Zrobił też połączenie do masy na chwilę i po przekroczeniu 2000 obrotów ta sama sytuacja więc czujnik można wykluczyć.
Co do piszczenia to nic nigdy nie piszczało. Tylko kontrolka się zapala.
Patrze po schemacie o nazwie "Fig. 8: Instr. Cluster (Partial), Oil Pres Control Unit (Grid 28-31) 1992 Audi 80" i widać wszystko co do czego. Mam nadzieję, że to też do mojego. Wiecie gdzie w aucie jest OIL PRES CONTROL UNIT i ten AUTO CHECK CONTROL UNIT?
Auto mam niestety w Polsce, a teraz jestem w Anglii ale jak wrócę we wrześniu to spróbuję zdiagnozować te sygnały dotyczące tych puszek. Może ewentualnie wymiana którejś/obu załatwiłaby temat albo przeczyszczenie stuków?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-08-04, 23:19 ]
styków
Wszystkie kontrolki gasną po zapaleniu.
MC powinno być od tego auta ponieważ jak jeżdżę od 3 lat to dopiero od roku to się zapala a wcześniej było ok.
ECU było w międzyczasie wymieniane ale nie wpłynęło to w żaden sposób na tą usterkę.
Jeden mechanik wymienił czujnik i nic się nie zmieniło.
Drugi mechanik sprawdził działanie czujnika, ciśnienie oleju i było ok. Zrobił też połączenie do masy na chwilę i po przekroczeniu 2000 obrotów ta sama sytuacja więc czujnik można wykluczyć.
Co do piszczenia to nic nigdy nie piszczało. Tylko kontrolka się zapala.
Patrze po schemacie o nazwie "Fig. 8: Instr. Cluster (Partial), Oil Pres Control Unit (Grid 28-31) 1992 Audi 80" i widać wszystko co do czego. Mam nadzieję, że to też do mojego. Wiecie gdzie w aucie jest OIL PRES CONTROL UNIT i ten AUTO CHECK CONTROL UNIT?
Auto mam niestety w Polsce, a teraz jestem w Anglii ale jak wrócę we wrześniu to spróbuję zdiagnozować te sygnały dotyczące tych puszek. Może ewentualnie wymiana którejś/obu załatwiłaby temat albo przeczyszczenie stuków?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-08-04, 23:19 ]
styków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie z tego auta patrzyłeś bo to jeszcze schemat taki jak był w europie w B3ce.pierzyn pisze:Wiecie gdzie w aucie jest OIL PRES CONTROL UNIT i ten AUTO CHECK CONTROL UNIT?
Tutaj masz właściwy schemat: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig29.pdf jeśli posiadasz mini checka.
W B4 niema OIL PRES CONTROL UNIT bo jest wbudowana w mini-checka (albo auto check-a zależy w co samochód jest wyposażony). Możesz sprawdzić czy jest sygnał na pinach kostki.
Mini-check lub auto check to ta środkowa wstawka licznika na której są 3 kontrolki na górze (w przypadku mini-check'a) albo wyświetlacz (w przypadku auto checka). Jeśli nie masz board computera to mini-checka można kupić za około 50zł a auto-checka do 100zł.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko