Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] Kontrolka temperatury silnika

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
woqie

[B3 1.8 JN] Kontrolka temperatury silnika

Post autor: woqie » 27 kwie 2018, 16:33

Witam,
Mam pewien problem. Jakiś czas temu kupiłem Audi 80 B3. Gdy oglądałem pod maską co do zrobienia, zauważyłem, że kabelki od jednego czujnika są wyrwane, więc je podłączyłem i od tamtego czasu zaczęła mi mrugać kontrolka od temperatury silnika. Po odłączeniu się nie pali. Nie gotuje się nic, jedzie prawidłowo.
Załączam zdjęcie w którym jest zaznaczony czujnik. Czy jest to czujnik temperatury płynu chłodzącego i czy trzeba go wymienić?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 kwie 2018, 16:45

woqie pisze: Czy jest to czujnik temperatury płynu chłodzącego i czy trzeba go wymienić?
tak to ten a przynajmniej tam powinien być
A próbowałeś zamienić końcówki w nim bo tam kolego jeden pin jest od wskaźnika a drugi od kontrolki ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

woqie

Post autor: woqie » 27 kwie 2018, 17:15

Spróbuję, nawet nie pomyślałem. Kwestia też jest taka, że wskaźnik nie działa, leży sobie. Muszę prawdopodobnie wymienić licznik.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 kwie 2018, 17:41

woqie, no być może, trzeba wsio posprawdzać najpierw
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 kwie 2018, 18:07

Już lepiej poprawiaj połączenia w swoim liczniku bo jak kupisz kolejny to będą duże szanse że dalej nie będzie działać.

Raz że regulator napiecia licznika lubi nie łączyć (wtedy paliwo i temperatura będą leżeć) jak i połączenia samego wskaźnika z płytą liczników albo oczka do których jest przykręcany oderwały się od ścieżek. Więc najlepiej by było poczyścić i dać cyny na te oczka i kawałek ścieżek.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

woqie

Post autor: woqie » 27 kwie 2018, 18:49

Po przełożeniu pinu nadal się pali, ale jest mniej widoczne :/

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 28 kwie 2018, 21:18

Z tego co piszesz to tak wstępnie można powiedzieć że w czujniku temperatury jest zwarty element na kontrolkę przegrzania. A powinien być otwarty do ok 120 st C. Najlepiej zmierz oporność czujnika i podaj wartości. Na szybko możesz te przewody dotknąć po kolei do masy i zobaczyć reakcję na zegarach. Po zmasowaniu jednego powinna migać kontrolka, a drugiego wskaźnik powinien ruszyć.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 29 kwie 2018, 09:04

krzych900 czujnik to nie przekaźnik że może być zwarty.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 29 kwie 2018, 09:49

Piotrekdriver1, chodziło mi oczywiście o przejście do masy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga