Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all 80] ładowanie akumulatora podczas jazdy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[all 80] ładowanie akumulatora podczas jazdy

Post autor: hudy » 11 gru 2012, 17:11

Witam.Panowie czy jest jakiś wzór ,sposób itp by obliczyć mniej więcej ile potrzeba czasu pracy alternatora by naładował akumulator do stanu pełnego naładowania tzn odzyskał napięcie z przed odpalenia samochodu?? Przyjmijmy np akumulator 44ah 420A , ładowanie alternatora 13,80-13,90V ile potrzeba czasu by wrócił prąd który zeżarł rozrusznik??

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 12 gru 2012, 05:33

hudy pisze:13,80-13,90V
Ile czasu to nie mam pojęcia za to to napięcie jest za małe !!! jak masz 20 st. cel. to napięcie na aku ma wynosić około 14.40 V, jak jest silnik nagrzany to mniej bo regulator jest skompensowany temperaturowo i po rozgrzaniu motora a co za tym idzie akumlatora napięcie jest zaniżane

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 gru 2012, 20:54

Teorii jest mnóstwo na temat wartości ładowania.W wielu książkach motoryzacyjnych typu sam naprawiam czytałem że nie może być mniejsze niż 13,60V i większe niż 14,40V.Niektórzy znów minimalna wartośc przyjmują 13,80V Ale nie o to chodzi.Zastanawiam się ile mniej więcej czasu potrzeba na doładowanie (odzyskanie) energii straconej podczas rozruchu gdyż jedni twierdzą że wystarczy kilka,kilkanascie minut a inni że nawet ponad godzina jazdy...

alluś

Post autor: alluś » 12 gru 2012, 23:42

Ciężko powiedziec, dużo zależy od samego akumulatora (wieku), alternatora oraz gęstości oleju w silniku (szczególnie na mrozach)...

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 30 gru 2012, 17:56

Najlepiej żeby było tyle ile jest napisane na regulatorze napięcia, przyjmując nieduże wahania w zależności od poboru prądu.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 31 gru 2012, 00:03

420A jest to prąd w piku w momencie ruszenia wału korbowego z miejsca. Później prąd rozruchu jest mniejszy. Jeśli aku jest pełnosprytny to po odpaleniu chwila moment jest ponownie naładowany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl