Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Nie chce odpalić, wina akumulatora?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

[B4 ABK] Nie chce odpalić, wina akumulatora?

Post autor: takun » 12 lis 2013, 22:33

Wczoraj nim jechałem i na chwile stanąłem na drodze i zgasł , nie chciał zapalić, ale za chwilę na szczęście zapalił i dojechałem do domu.

Teraz po dwóch dniach stania na dworze wsiadłem , przekręcam stacyjkę i znów to samo, brr brrr brr i nic. W pewnym momencie zaskoczyło, ale trzymałem kluczyk cały czas, puściłem i zgasł i tak już nie odpalił wcale.

Miałem wcześniej podobne przypadki , ale zawsze za którymś razem w końcu odpalił , teraz sprawa wygląda tak:

Odpalam kluczykiem zapłon, wszystko się włącza, nawet radio, przekręcam kluczykiem i nie ma nawet brr brr, po prostu wszystko gaśnie i zdycha - w mojej opinii, tak jakby prądu brakło na dalszy rozruch.

Awatar użytkownika
Daniel Choros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 744
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
Lokalizacja: Kamionka/Chełm

Post autor: Daniel Choros » 12 lis 2013, 22:45

to zobacz miernikiem ile ma aku albo go naładuj, zobaczysz czy pomoże

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lis 2013, 07:20

takun, moim zdaniem padł Ci aku naładuj go i po odpaleniu sprawdź ładowanie.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 13 lis 2013, 11:09

stacyjka sprawna?

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 13 lis 2013, 11:56

to zobacz miernikiem ile ma aku albo go naładuj, zobaczysz czy pomoże
takun, moim zdaniem padł Ci aku naładuj go i po odpaleniu sprawdź ładowanie.
Już aku przyniosłem do domu. Kupiłem prostownik w Lidlu.

Będzie to moje pierwsze ładowanie w życiu i czytam jak to wykonać.

Mam taki dokładnie akumulator:

http://www.renwit.nazwa.pl/akumulator-m ... -7783.html

Czy 12V 60AH

Możecie podać jakieś wskazówki czego unikać przy ładowaniu, jak ustawić prostownik? Czy można to wykonać w mieszkaniu w bloku?
Pytam bo po prostu w instrukcji sterownika piszą że w mieszkaniu ma być bezpiecznik prądu nieco większy niż u mnie (we wszystkich mieszkaniach jest taki jak u mnie). Najwyżej powyłączam inne źródła napięcia - lodówkę zostawię.

No Panowie dla mnie to pierwszy raz naprawdę nie wiem za co się zabrać, czytam ten artykuł:

http://www.jak-to-zrobic.pl/index.php/a ... /d/0/id/51

[ Dodano: 2013-11-13, 11:58 ]
Szara80tkaTdi pisze:stacyjka sprawna?
Sprawdzę może później jak załaduję i nadal coś będzie nie tak?
A jak sprawdzić czy dobra? Jak przekręcałem kluczyk zapały się zegary itd,..

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 13 lis 2013, 11:59

w domu sie nie laduje, bo przy ladowaniu z akumulatora sie wydobywa siarkowodor ktory jest szkodlwy dla zdrowia
takun pisze:Jak przekręcałem kluczyk zapały się zegary itd,..
ale ostatnij pozycji stacyjka moze nie chwytac, wlasnie tej co ma krecic rozrusznik

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 13 lis 2013, 12:40

Szara80tkaTdi pisze:w domu sie nie laduje, bo przy ladowaniu z akumulatora sie wydobywa siarkowodor ktory jest szkodlwy dla zdrowia
Kurde już podłączyłem w przedpokoju.
Ale czytam że jak jest przewiej to nie jest niebezpiecznie, tylko jak są w pomieszczeniu dzieci i pomieszczenie nie jest wentylowane i np ładuje się kilka akumulatorów.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 13 lis 2013, 12:44

Szanowny kolega się zapewne przejęzyczył, albowiem podczas ładowania aku wydziela się nie siarkowodór, tylko wodór.
Jest to gaz o tyle szkodliwy dla zdrowia, że ma szeroki zakres wybuchowości w mieszaninie z powietrzem. Jednym słowem, czy go będzie 2% w powietrzu, czy 22, czy np.72 % , to byle iskierka np. z włącznika oświetleniowego spowoduje eksplozję.
Wylatują wtedy okna, drzwi a wszystko dookoła fruwa. Oczywiście jeśli się tam znajdziemy to nasze zdrowie też ucierpi.
Pomieszczenie musi mieć dobrą wentylację, wtedy można ładowanie prowadzić.

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 13 lis 2013, 12:51

To może na balkon wystawić?

Otworzyłem okna w domu na razie się ładuje na przedpokoju przy drzwiach wejściowych. Jest ryzyko że jak ktoś zapali na klatce papierosa to coś się może stać?

[ Dodano: 2013-11-13, 13:14 ]
Dobra, bo strachu mi narobiliście, odłączyłem i przeniosłem na balkon i tam się ładuje, mam oszklony balkon więc i nie jest za zimno, lekko uchylone okno na balkonie też wentyluje.

[ Dodano: 2013-11-13, 19:45 ]
Akumulator ładował się 3,5 godziny więc pewnie nie był w dobrej kondycji

Podłączyłem - na początku za słabo przyczepiłem "spinacze " do akumulatora i samochód bez zmian nie odpalał.

Ale potem ciaśniej dokręciłem i odpalił - co prawda ciężko bo gasł, ale już był rozruch i odpalanie, zaskoczył za którymś razem i odpalił.

Może te "spinacze" trzeba przeczyścić papierem ściernym.

Jakie części mogą być odpowiedzialne za problemy z odpalaniem?

Myślę o nowych świecach i przewodach WN , coś jeszcze w mojej sytuacji?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 lis 2013, 22:54

takun pisze:Może te "spinacze" trzeba przeczyścić papierem ściernym.
Jak mocno zżarte przez kwas to niemal niezbędne jest ich czyszczenie.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 14 lis 2013, 23:33

regulator cisnienia paliwa,przeplywka

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 15 lis 2013, 09:39

kolego ja takie cuda mialem jak odebrałem auto od mechanika ... kleme na akumulator tylko mi nałozyl - nie pomyslał juz zeby ja przykrecic ... odpaliłem-pojechalem pod sklep-autko zgasiłem i potem mialem to co ty . zapłon-kontrolki sie palą - ja go uruchamiac a tu nic ... i taka o filozofia ... przeczysc te klemy naładuj go dobrze . 3.5 godziny to troche chyba za mało ... oblicz ile czasu masz ladowac aku- w necie są porady jak to zrobic ;D

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 04 gru 2013, 19:53

Powracam do tematu bo znów problem się powtórzył, ale jest to dziwne.

Jakiś czas później znów to samo, samochód nie chciał odpalić i objawy były te same. Wziąłem więc akumulator do domu by naładować i okazało się że po pół godziny ładowania naładował się cały...dziwne o tyle że po podłączeniu samochód odpalił bez problemu...

Teraz znów nie odpala, wziąłem aku do domu naładowałem i podejrzewam że są trzy wyjścia:

1. Brudne pierścienie (klemy) do podłączania akumulatora.
aldi pisze:Jak mocno zżarte przez kwas to niemal niezbędne jest ich czyszczenie.
Już je wyczyściłem od wewnątrz papierem ściernym, pytanie czy na zewnątrz też muszę? Pytam bo strasznie zimno jest na dworze, a przy tym czyszczeniu trzeba być cały zgięty. ;-)

2. Czy przez padnięte czujniki może rozładowywać się aku?
Pytam bo tu mam konkretne przyczyny, otóż:

Obrazek

Te kabelki co sobie zwisają na zdjęciu zostały jakiś czas temu zaizolowane, są chyba od od czujnika wyłączania wentylatorów który jest pod spodem ich i na 99,99% nie działa (poprzedni właściciel po prostu mógł odłączyć kable by wentylatory po zgaszeniu czujnika się wyłączały. Ale czy jest możliwe że ten prąd gdzieś "ucieka" i czy to na pewno czujnik wyłączania wentylatorów?

Druga sprawa, wiem ze na pewno mam walnięte czujniki ciśnienia oleju bo włącza mi się brzęczek - sprawdzałem to w książce że jest od tego...

Ogólnie pytanie, czy przez niesprawne czujniki może ten prąd jakoś uciekać i rozładowywać akumulator?

3. Po prostu akumulator jest do wymiany...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 gru 2013, 20:06

takun, a ładowanie sprawdzałeś :?:
takun pisze:Te kabelki co sobie zwisają na zdjęciu zostały jakiś czas temu zaizolowane, są chyba od od czujnika wyłączania wentylatorów który jest pod spodem ich i na 99,99% nie działa (poprzedni właściciel po prostu mógł odłączyć kable by wentylatory po zgaszeniu czujnika się wyłączały. Ale czy jest możliwe że ten prąd gdzieś "ucieka" i czy to na pewno czujnik wyłączania wentylatorów?
ten czujnik włącza wentylator na postoju jak pod maską zrobi się za gorąco krótko mówiąc, jeśli są dobrze zaizolowane to nimi bym się nie przejmował szczególnie teraz w zimie


Obrazek

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 04 gru 2013, 20:34

PieterB pisze:takun, a ładowanie sprawdzałeś :?:
Co masz na myśli?

Mam prostownik automatyczny, tzn ładuje mi się aku na full i zapala się kontrolka że ładowanie skończone.

Może pytasz tez o tryb ładowania? Teraz naładowałem go na balkonie z ustawionym trybem zimowym...
PieterB pisze:ten czujnik włącza wentylator na postoju jak pod maską zrobi się za gorąco krótko mówiąc, jeśli są dobrze zaizolowane to nimi bym się nie przejmował szczególnie teraz w zimie
hmm u mnie wentylatory się włączają jak jest powyżej 95 stopni, a jak wcisnę parę razy w gaz nawet teraz jak jest zimno być może silnik mi się zagrzeje trochę, wiem bo ostatnio miałem taką temp i być może właśnie prąd ten powinien przepływać przez ten czujnik a tak "ucieka".

W wakacje nigdy nie rozładował mi się z tego powodu akumulator tak bym nie mógł zupełnie odpalić, chociaż miewałem owszem problemy z odpalaniem, ale w zimę aku musi być mocniejszy ...

Jesteś pewny że te przewody niepodłączony jak i walnięte inne silniki nie rozładowuję aku?

Jutro jeszcze przeczyszczę dokładniej te klemy od akumulatora i ponawiam pytanie, czy muszę je wyczyścić tylko od wewnątrz w (wewnątrz pierścieni które uciskają uchwyty w Aku), czy na zewnątrz też?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl