Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI] Nie odpala - rozrusznik nie kręci

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 09 paź 2013, 20:39

Panowie mam problem jak koledzy w temacie. Od czasu do czasu tzn 2 razy kiedyś miesiąc temu i dziś 2 razy nie mogłem auta odpalić. Przy pierwszej takiej sytuacji wrazie czego dałem przycisk za stacyjką który daje sygnał na rozrusznik. No i dziś było tak jak wyżej. Przekręcam kluczyk kontrolki świeca daje na rozruch i przekaźnik pyka, wyłącza się wentylator dmuchawy a rozrusznik nie zakręcił. Przycisk obchodzący stacyjkę też nie pomógł. Więc stacyjka odpada. Auto postało chwilę i odpaliłem normalnie. Później wieczorem sytuacja ta sama przyjezdzam do domu później chce odpalić i nic, nie da rady. Co to może być? denerwujące jest to bo pierwsza taka sytuacja miała miejsce 50km od domu i trzeba było ryzykować na pych ;/

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 09 paź 2013, 20:51

Jak znowu spotkasz się z taką sytuacją to puknij delikatnie w rozrusznik. Jeżeli rozrusznik się odezwie to wina leży po stronie szczotek które poprostu się zawieszają i trzeba je wymienić. Też tak miałem raz odpalał a raz nie dawał znaku życia. Po puknięciu w rozrusznik odpalał.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 paź 2013, 21:44

andrzejsz23 pisze:wina leży po stronie szczotek
oraz tulejek ktore sie zapiekaja

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 09 paź 2013, 22:49

A jest jakiś przekaźnik odpowiadający za dawanie sygnału na rozruszik (automat) nie jest to przekaźnik nr 5? Czy on może mieć coś z tym wspólnego. Po pukaniu w rozrusznik nie było reakcji ale właśnie nie wiem czy może przekaźnik nie jest uszkodzony i raz łapie raz nie.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 09 paź 2013, 23:07

Tak w automacie jest taki przekaźnik. W B4 bodajże może być też wbudowany w moduł sterujący skrzynią a niekoniecznie w skrzynce bezpieczników.

Awatar użytkownika
AUDI;*
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:11
Lokalizacja: ADAMÓW

Dziwne !! Zimny kręci jak szalony,gorący ledwo albo wcle odp

Post autor: AUDI;* » 29 cze 2014, 23:19

Witam...

Panowie czy może mnie ktoś naprowadzić co może być..?

Objawy :

Zimny pali na dotyk.

Gorący: kilka razy było tak że rozrusznik leeedwo zakręcił, fakt że benzyna aby mały obrót rozr i pali.

A dziś zjechałem z trasy po 350klm zatankować gaszę tankuje odplam...!! a tu stacyjka się świeci przekręcam na rozruch a tu nic cisza!! rozrusznik milczy,jak by go coś trzymało i mocy brak żeby zakręcić, albo nie wiem nic nie reagował na przekręcanie kluczyka.
Gdzie szukać przyczyny. odpalałem na pb.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 29 cze 2014, 23:23

tulejki w rozruszniku

Awatar użytkownika
AUDI;*
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:11
Lokalizacja: ADAMÓW

Post autor: AUDI;* » 30 cze 2014, 23:08

Strzał w 10 kolego !! :)

Tulejki jednej brak.

Szczotki z czterech zostały dwie, grubości milimetrowej.

Cud że odpalił i jakoś kręcił bo przez ost 4 dni zrobiłem ponad 1200klm :) Moja niunia mnie nie zawiodła wytrzymała z padnięciem rozrusznika do powrotu z wakacji :)

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 29 gru 2015, 22:56

Odkopię temat, który przewód od stacyjki zewrzeć(do + czy - ) żeby odpalić na krótko? Chodzi mi wyłącznie o kable przy stacyjce wiem, że można przewodem przy rozruszniku, ale chcę sprawdzić stacyjkę.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 gru 2015, 08:59

Czerwono-czarny albo czarny ale lepiej zobacz na wtyczce kostki stacyjki gdzie masz oznaczone 50 a zasilanie możesz wziąć z kabli oznaczonych 30.

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 30 gru 2015, 12:43

Dziękuję bardzo :mrgreen:

vwiater
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 12 paź 2016, 12:09

Post autor: vwiater » 09 sty 2017, 16:22

mrc92ns pisze:A jest jakiś przekaźnik odpowiadający za dawanie sygnału na rozruszik (automat) nie jest to przekaźnik nr 5? Czy on może mieć coś z tym wspólnego. Po pukaniu w rozrusznik nie było reakcji ale właśnie nie wiem czy może przekaźnik nie jest uszkodzony i raz łapie raz nie.
U mnie dzis w audi 80 b3 1.8 pm skrzynia biegow manualna, po rozebraniu tego przekaźnika nr 5 odciazajacego styk X i przesmarowania kontakt sprayem, auto przestalo "cykac" i normalnie kreci i odpala.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga