Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT Sedan] padające akumulatory

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
M@ziczkowski

Post autor: M@ziczkowski » 28 mar 2008, 18:43

hm... czyli co sprawdzać po kolei co pobiera tyle prądu tak??

[ Dodano: 2008-04-04, 18:58 ]
kupiłem regulator napięcia bo szczotki już były wyrąbane i narazie wszystko jest ok i wszystko na to wskazuje, że to było przyczyną... jak coś ulegnie zmienie to dam znać, ale oby tak zostało:) wielkie dzięki za pomoc chłopaki!!! pozdro AUDI RULES!!!

[ Dodano: 2008-04-19, 01:14 ]
no i masz babo placek... akumulator znowu rozładowany... ehhh... niemam już siły :evil: niemam pojęcia co to może być... napewno nie regulator. może to ta nieszczęsna pompka od centralnego o której pisaliście. ale gdzie ona jest, albo który bezpiecznik wypiąć, żeby ją odłączyć... helpes plis

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 kwie 2008, 20:03

Pompkę masz w bagażniku z prawej strony, schowaną pod wykładziną w takim piankowym zabezpieczeniu. Proponuję też sprawdzić wiązkę w klapie bo bardzo często dochodzi do przełamania wewnątrz i np. lampka w bagażniku świeci się non-stop.

M@ziczkowski

Post autor: M@ziczkowski » 09 maja 2008, 17:11

witam ponownie kolegów po długiej przerwie spowodowanej brakiem internetu... niestety od tego czasu jestem w depresji bo non stop musze ładować akumulator... sprawdziłem wszystko i zrobiłem wszystko co pisaliście i nic! dalej to samo:( już niewiem co to może być niemam pojęcia... może by wartało do elektromechanika sie wybrać albo jak tylko że sie boje że mnie skasuje jak sie patrzy góry na dół...

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 09 maja 2008, 21:02

Mi radio rozładowało akumulator. Teraz jak auto ma stać dłużej niż 3 dni rozłączam kostkę radia. Dla pewności rozłącz też wzmacniacz.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 10 maja 2008, 22:06

M@ziczkowski, Aby jednoznacznie rozstrzygnąć problem pożycz sobie taki przyrząd o nazwie "kleszcze Dica" na prąd stały to jest amperomierz którego nie trzeba wpinać w obwód ani odłączać żadnych kabli.

Obrazek


Możesz w krótkim czasie pomierzyć pobór prądu w jakimkolwiek miejscu w samochodzie, proponuje żebyś zaczął od skrzynki bezpiecznikowej, tam są wszystkie główne przewody.

M@ziczkowski

Post autor: M@ziczkowski » 11 maja 2008, 00:32

pomierzyłem bezpieczniki zwykłym miernikiem, ale wszystko było w pożądku...

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 11 maja 2008, 11:17

M@ziczkowski pisze:pomierzyłem bezpieczniki zwykłym miernikiem, ale wszystko było w pożądku...
Gdyby było w porządku to nie rozładowywało by akumulatora. <ok>
Z własnego doświadczenia wiem że badanie za pomocą tych kleszczy jest najpewniejsze i najszybsze. Robiłem tak kilka razy i zawsze znajdowałem przyczynę. Przeważnie powodem były instalacje samoróbki.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 28 maja 2008, 18:53

Troszke odświeże temat ponieważ półroczny akumulator padł mi po 1,5tyg. stania auta w garażu i tak pobór jest 0,08 A po odłączeniu bezpiecznika od inst. gaz 0,06A auto pasiada fabryczny immobilajzer czy taki pobór bedzie sprawcą rozładowania w takim okresie czasu ?
Alternator sprawdzałem kabel nie iskrzy nie pobiera żadnego prądu a po zapaleniu lampki w kabinie pobór rośnie do ok 0,75A
ładowanie akumulatora stałe 14,2V

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 28 maja 2008, 19:08

Akumulator nieużywany cały czas podlega rozładowywaniu, a jeśli jeszcze jest jakiś pobór prądu to proces ten jest szybszy. Sprawny akumulator powinien trzymać przez około miesiąc z ubytkiem pojemności o jakieś 60-70%. Trochę dziwne, że Ci padł, powinien jeszcze coś trzymać i kręcić, zwłaszcza silnik benzynowy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 maja 2008, 19:15

Panowie ja w swojej diagnozie dopuszczam prąd o wartości 0,025 A. Każda wartość ponad tą jest dla mnie za duża.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 28 maja 2008, 19:55

No mi zakręcił z ledwością czarekj, ta wartość jest dla silnika benzynowego bez inst. gaz i bez żadnych zabezpieczeń przeciw kradzieży ?

M@ziczkowski

Post autor: M@ziczkowski » 28 maja 2008, 21:51

ja mam instalacje gazową, immobilajcer i antywłam i pobór prądu 0,06/0,07 i tydzień stoi i pali elegancko... przyczyną był źle podpięty kondensator...

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 28 maja 2008, 21:53

Akumulator nieużywany cały czas podlega rozładowywaniu
Ładowanie i rozładowanie akumulatora to procesy elektrochemiczne które same z siebie nie zachodzą, potrzebny jest czynnik zewnętrzny w postaci podanego lub pobieranego prądu. Więc wybacz ale to co napisałeś jest nie możliwe. Trzymałem aku pól roku luzem w piwnicy i napięcie nie spadło nawet o 0.1 V

wilu8, jest to wartość która mogła rozładować aku w tym czasie.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 maja 2008, 22:27

Wilu8 posłuchaj uważnie.
Tą wielkość przypisuję wszystkim modelom B4.
Za najczęstszą przyczynę nadmiernego poboru prądu uznaję wszelkiego rodzaju "dostawki" elektryczne, czyli odbiorniki elektryczne montowane do auta już po wyjściu z fabryki. Także w tej grupie typuję się takie podzespoły jak: centralka alarmu, centralka LPG czy też niewłaściwie podłączony zestaw audio.
Zakładam, że wierzch akumulatora masz czysty.
Pozostaje Ci po prostu zmierzyć, który obwód pobiera zbyt duży prąd. Miernikiem, lub po prostu odłączając obwód i czekając na efekty.
Nie zapominaj o pompce centralnego i alternatorze. Prócz tych dwóch rzeczy jak do tej pory nic oryginalnie montowanego nie powodowało upływu prądu.
Przy pomiarze prądu całkowitego pozamykaj drzwi i odczekaj 30 sekund.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 28 maja 2008, 22:41

Więc wygląda tak jedyne co mam dołożone nie orginalnie to inst. gazowa
kostka od radia orginalna wiązka w klapie polutowana na nowym kablu i termokurczami , alternator nie pobieranić kabel nie iskrzy miernik nic nie wskazuje , inst. gazowa pobiera 0,02A bo o tyle spadł pobór jak wyjąłem bezpiecznik, wiec musze odlączyc pompke od centralnego a jak nie to szukanie dalej.
I teraz pytanie czy moge śmiało sobie po kolei wyciągać bezpieczniki i sprawdzac pobór prądu nie złapie błędu czy tam coś sie nie poprzestawią?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl