[80 B4 2.0 ABT Sedan] padające akumulatory
hm... czyli co sprawdzać po kolei co pobiera tyle prądu tak??
[ Dodano: 2008-04-04, 18:58 ]
kupiłem regulator napięcia bo szczotki już były wyrąbane i narazie wszystko jest ok i wszystko na to wskazuje, że to było przyczyną... jak coś ulegnie zmienie to dam znać, ale oby tak zostało:) wielkie dzięki za pomoc chłopaki!!! pozdro AUDI RULES!!!
[ Dodano: 2008-04-19, 01:14 ]
no i masz babo placek... akumulator znowu rozładowany... ehhh... niemam już siły :evil: niemam pojęcia co to może być... napewno nie regulator. może to ta nieszczęsna pompka od centralnego o której pisaliście. ale gdzie ona jest, albo który bezpiecznik wypiąć, żeby ją odłączyć... helpes plis
[ Dodano: 2008-04-04, 18:58 ]
kupiłem regulator napięcia bo szczotki już były wyrąbane i narazie wszystko jest ok i wszystko na to wskazuje, że to było przyczyną... jak coś ulegnie zmienie to dam znać, ale oby tak zostało:) wielkie dzięki za pomoc chłopaki!!! pozdro AUDI RULES!!!
[ Dodano: 2008-04-19, 01:14 ]
no i masz babo placek... akumulator znowu rozładowany... ehhh... niemam już siły :evil: niemam pojęcia co to może być... napewno nie regulator. może to ta nieszczęsna pompka od centralnego o której pisaliście. ale gdzie ona jest, albo który bezpiecznik wypiąć, żeby ją odłączyć... helpes plis
witam ponownie kolegów po długiej przerwie spowodowanej brakiem internetu... niestety od tego czasu jestem w depresji bo non stop musze ładować akumulator... sprawdziłem wszystko i zrobiłem wszystko co pisaliście i nic! dalej to samo:( już niewiem co to może być niemam pojęcia... może by wartało do elektromechanika sie wybrać albo jak tylko że sie boje że mnie skasuje jak sie patrzy góry na dół...
M@ziczkowski, Aby jednoznacznie rozstrzygnąć problem pożycz sobie taki przyrząd o nazwie "kleszcze Dica" na prąd stały to jest amperomierz którego nie trzeba wpinać w obwód ani odłączać żadnych kabli.
Możesz w krótkim czasie pomierzyć pobór prądu w jakimkolwiek miejscu w samochodzie, proponuje żebyś zaczął od skrzynki bezpiecznikowej, tam są wszystkie główne przewody.
Możesz w krótkim czasie pomierzyć pobór prądu w jakimkolwiek miejscu w samochodzie, proponuje żebyś zaczął od skrzynki bezpiecznikowej, tam są wszystkie główne przewody.
Gdyby było w porządku to nie rozładowywało by akumulatora. <ok>M@ziczkowski pisze:pomierzyłem bezpieczniki zwykłym miernikiem, ale wszystko było w pożądku...
Z własnego doświadczenia wiem że badanie za pomocą tych kleszczy jest najpewniejsze i najszybsze. Robiłem tak kilka razy i zawsze znajdowałem przyczynę. Przeważnie powodem były instalacje samoróbki.
Troszke odświeże temat ponieważ półroczny akumulator padł mi po 1,5tyg. stania auta w garażu i tak pobór jest 0,08 A po odłączeniu bezpiecznika od inst. gaz 0,06A auto pasiada fabryczny immobilajzer czy taki pobór bedzie sprawcą rozładowania w takim okresie czasu ?
Alternator sprawdzałem kabel nie iskrzy nie pobiera żadnego prądu a po zapaleniu lampki w kabinie pobór rośnie do ok 0,75A
ładowanie akumulatora stałe 14,2V
Alternator sprawdzałem kabel nie iskrzy nie pobiera żadnego prądu a po zapaleniu lampki w kabinie pobór rośnie do ok 0,75A
ładowanie akumulatora stałe 14,2V
Akumulator nieużywany cały czas podlega rozładowywaniu, a jeśli jeszcze jest jakiś pobór prądu to proces ten jest szybszy. Sprawny akumulator powinien trzymać przez około miesiąc z ubytkiem pojemności o jakieś 60-70%. Trochę dziwne, że Ci padł, powinien jeszcze coś trzymać i kręcić, zwłaszcza silnik benzynowy.
Ładowanie i rozładowanie akumulatora to procesy elektrochemiczne które same z siebie nie zachodzą, potrzebny jest czynnik zewnętrzny w postaci podanego lub pobieranego prądu. Więc wybacz ale to co napisałeś jest nie możliwe. Trzymałem aku pól roku luzem w piwnicy i napięcie nie spadło nawet o 0.1 VAkumulator nieużywany cały czas podlega rozładowywaniu
wilu8, jest to wartość która mogła rozładować aku w tym czasie.
Wilu8 posłuchaj uważnie.
Tą wielkość przypisuję wszystkim modelom B4.
Za najczęstszą przyczynę nadmiernego poboru prądu uznaję wszelkiego rodzaju "dostawki" elektryczne, czyli odbiorniki elektryczne montowane do auta już po wyjściu z fabryki. Także w tej grupie typuję się takie podzespoły jak: centralka alarmu, centralka LPG czy też niewłaściwie podłączony zestaw audio.
Zakładam, że wierzch akumulatora masz czysty.
Pozostaje Ci po prostu zmierzyć, który obwód pobiera zbyt duży prąd. Miernikiem, lub po prostu odłączając obwód i czekając na efekty.
Nie zapominaj o pompce centralnego i alternatorze. Prócz tych dwóch rzeczy jak do tej pory nic oryginalnie montowanego nie powodowało upływu prądu.
Przy pomiarze prądu całkowitego pozamykaj drzwi i odczekaj 30 sekund.
Tą wielkość przypisuję wszystkim modelom B4.
Za najczęstszą przyczynę nadmiernego poboru prądu uznaję wszelkiego rodzaju "dostawki" elektryczne, czyli odbiorniki elektryczne montowane do auta już po wyjściu z fabryki. Także w tej grupie typuję się takie podzespoły jak: centralka alarmu, centralka LPG czy też niewłaściwie podłączony zestaw audio.
Zakładam, że wierzch akumulatora masz czysty.
Pozostaje Ci po prostu zmierzyć, który obwód pobiera zbyt duży prąd. Miernikiem, lub po prostu odłączając obwód i czekając na efekty.
Nie zapominaj o pompce centralnego i alternatorze. Prócz tych dwóch rzeczy jak do tej pory nic oryginalnie montowanego nie powodowało upływu prądu.
Przy pomiarze prądu całkowitego pozamykaj drzwi i odczekaj 30 sekund.
Więc wygląda tak jedyne co mam dołożone nie orginalnie to inst. gazowa
kostka od radia orginalna wiązka w klapie polutowana na nowym kablu i termokurczami , alternator nie pobieranić kabel nie iskrzy miernik nic nie wskazuje , inst. gazowa pobiera 0,02A bo o tyle spadł pobór jak wyjąłem bezpiecznik, wiec musze odlączyc pompke od centralnego a jak nie to szukanie dalej.
I teraz pytanie czy moge śmiało sobie po kolei wyciągać bezpieczniki i sprawdzac pobór prądu nie złapie błędu czy tam coś sie nie poprzestawią?
kostka od radia orginalna wiązka w klapie polutowana na nowym kablu i termokurczami , alternator nie pobieranić kabel nie iskrzy miernik nic nie wskazuje , inst. gazowa pobiera 0,02A bo o tyle spadł pobór jak wyjąłem bezpiecznik, wiec musze odlączyc pompke od centralnego a jak nie to szukanie dalej.
I teraz pytanie czy moge śmiało sobie po kolei wyciągać bezpieczniki i sprawdzac pobór prądu nie złapie błędu czy tam coś sie nie poprzestawią?