Witam Koledzy. Ja również borykam sie z ładowaniem i poborem prądu.
I sprawa ma sie tak:
- aku nowy miesieczny 74 Ah 680A
- napiecie aku w stanie spoczynku po jezdzie na ciepłym silniku 12,5 V
-ładowanie aku na poziomie ok 13,8 ( nie powyzej) na wył swiatłach mijania, z włączonymi gorzej spada do ok 13, 6 V
- jeśli dodam gazu ładowanie nie ulega zadnej zmianie
- lampka na desce od ładowania nie pali sie wcale (kiedyś sie paliła), nie sprawdzałem jeszcze czy jest prad na niebieskim kablu po przekreceniu kluczyka. I tu pytanko czy ta lampka jesli nie pali sie z róznych przyczyn moze powodowac to ze poziom ładowania jest niski i nie zwieksza sie wraz ze wzrostem obrotów na jałowym?
- mierzyłem napiecie z alternatora jaki prad daje, wynosi tyle samo co na akumulatorze podczas pracy silnika czyli ok 13,8V wiec mało. regulator Topran (14,5V) kupiony poł roku temu, czy to on winny bedzie?
-masa z warkocza do silnika: w silniku zerwany gwiny był, kabel nie stykał dobrze z silnikiem, dlatego kabel przykreciłem do szpiliki od pokrywy zaworów, choc uszczelka troche ogranicza przejscie masy ale po szpilce idzie na pewno. Pytanie, czy masa na alternator idzie z obudowy silnika przez łapę na alternator? czy jakims przewodem?
-nie sprawdzałem jeszcze czy kabel + iskrzy w alternatorze, jesli tak to gdzie wina? regulator?
- zmierzyłem pobór prądu, drzwi pozamykane ale nie centralnym tylko zamkniete poprostu i wyniki takie: pobór 0,230A wiec sporo, po wyjeciu bezpiecznika nr 4 spada o połowe
oraz po wyjeciu bezpiecznika nr 19 spada do ok 0,022 A. wiec chyba tak jest ok?!
19 odpowiada za central wiec mozna to naprawic jakos czy tylko odłączenie pomki zostaje?
4 to swiatła wew (nie paliły sie), bagaznik( nie paliło sie), zapalniczka ( nie wiem), lusterek podgrzewanych nie mam, komputer(nie wiem), klimy nie mam no i radio(mam wzmacniacz który napedza zestaw z przodu), mozna to naprawic czy również tylko odłączenie kostki pozostaje? całość CA podłączone raczej dobrze, wskazówki i rady udzielał sam kolega Krystian
mase do silnika planuje przykrecic do jednego z otworów w bloku, aby wyeliminowac przeszkode uszczelki pod pokrywa. moze pomoze.
rozebrac zegary i zajrzec do lamki ładowaniam, co z nia
zobaczyc, czy iskrzy kabel + w alternatorze
ewentualnie zakupic regulator Boscha (taki mam alternator), wczesniej jednak moze zamienie z innego( obojetnie z jakiego to bedzie samochodu?)
Prosze o wskazówki i rady, mam przyrzad tylko do poniedziałku, bo pozyczony z pracy a zakupiony za 15 zł padł po chwili.