Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] plus po włączeniu silnika

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[B4 1Z] plus po włączeniu silnika

Post autor: Jelly » 23 paź 2010, 21:24

Witam
Panowie, potrzebuję pomocy - gdzie mogę znaleźć w komorze silnika przewód na którym pojawia się +12V po włączeniu silnika?? poszukuję tego przewodu żeby wpiąć się w niego podłączając światłą dzienne które mają włączyć sie automatycznie po włączeniu silnika.

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 24 paź 2010, 04:08

jeśli to te wieś lampki to Ci kolego nie pomogę:P w komorze silnika to nie wiem gdzie znaleźć,w środku to przy kostce od stacyjki,trzeba by było wpiąć się pod któryś bezpiecznik ale nie pamiętam który jest za to odpowiedzialny,niech jakiś elektryk się wypowie

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 24 paź 2010, 17:25

Co do wieś lampek to oczywiście kwestia gustu o których się nie rozmawia... a co do mojego pytania o podłączenie to wiem, że mogę podłączyć pod stacyjkę ale nie chce ciągnąc kabla do wnętrza, wolałbym wpiąć się w jakiś pod maską...

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 24 paź 2010, 21:35

no to masz tam skrzynkę bezpieczników przecież i tam trzeba by było się wpiąć ale pod który bezpiecznik to nie wiem

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 paź 2010, 22:08

Tobie chodzi o plus po włączeniu zapłonu czy odpaleniu silnika? Bo jak to drugie to takiego nie znajdziesz fabrycznie.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 25 paź 2010, 08:00

aldi pisze:Tobie chodzi o plus po włączeniu zapłonu czy odpaleniu silnika? Bo jak to drugie to takiego nie znajdziesz fabrycznie.
Wystarczy plus po włączeniu zapłonu, zeby nie trzeba było ciągnać kabla do stacyjki

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 25 paź 2010, 09:04

Mnie się wydaje, że coś takiego jest i ma związek z alternatorem. Który przewód to Ci nie powiem, ale przecież alternator działa dopiero jak silnik chodzi. Tą drogą na pewno da się coś wykombinować - wpiąć się w obwód ładowania.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 paź 2010, 11:44

kojak85 pisze:Mnie się wydaje, że coś takiego jest i ma związek z alternatorem. Który przewód to Ci nie powiem, ale przecież alternator działa dopiero jak silnik chodzi. Tą drogą na pewno da się coś wykombinować - wpiąć się w obwód ładowania.
Nie jest tak prosto bo kabel którym "idzie ładowanie" akumulatora jest do niego podpięty i cały czas jest na nim plus.

Może wziąć zasilanie dla przekaźnika świateł do jazdy dziennej z zasilania N75 czy zasilania zaworu sterującego EGR. Na nich pojawia się plus w momencie włączenia zapłonu, tylko tam nie podłączy się bezpośrednio świateł bo bezpiecznik i kable mogą tego nie wytrzymać.

Bo więcej w dieslu nie przychodzi mi do głowy gdzie może być plus po zapłonie.
Zobacz czy nie pojawia się na opornicy wentylatorów (taka płytka z trzema śrubami po prawej stronie komory silnika) ale chyba tam plus jest cały czas.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 25 paź 2010, 11:55

aldi pisze:
kojak85 pisze:Mnie się wydaje, że coś takiego jest i ma związek z alternatorem. Który przewód to Ci nie powiem, ale przecież alternator działa dopiero jak silnik chodzi. Tą drogą na pewno da się coś wykombinować - wpiąć się w obwód ładowania.
Nie jest tak prosto bo kabel którym "idzie ładowanie" akumulatora jest do niego podpięty i cały czas jest na nim plus.

Może wziąć zasilanie dla przekaźnika świateł do jazdy dziennej z zasilania N75 czy zasilania zaworu sterującego EGR. Na nich pojawia się plus w momencie włączenia zapłonu, tylko tam nie podłączy się bezpośrednio świateł bo bezpiecznik i kable mogą tego nie wytrzymać.

Bo więcej w dieslu nie przychodzi mi do głowy gdzie może być plus po zapłonie.
Zobacz czy nie pojawia się na opornicy wentylatorów (taka płytka z trzema śrubami po prawej stronie komory silnika) ale chyba tam plus jest cały czas.
Nad podłączeniem pod wentylatory właśnie sam się zastanawiałem, ale nie sprawdziłem jeszcze miernikiem, a co do N75 to piszesz ze może byc za duże obciażenie, ale swiatła biorą 6Watt wiec nie jest to jakieś duże obciążenie...??

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 25 paź 2010, 16:36

A regulator napięcia w alternatorze? Wg mnie trzeba iść tą drogą. To, że alternator jest podłączony do aku to wiemy, ale jest też "sterowany".

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 25 paź 2010, 20:47

No niestety pod panel wentylatorów nie da rady. Napięcie pojawia się tam chyba dopiero w momencie ich włączenia. Przynajmniej u mnie po uruchomieniu silnika nie ma napięcia

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 25 paź 2010, 21:05

Podłącz sobie pod ten cienki kabelek z alternatora podejrzewam że masz dwa jeden obrotek na drugim pojawia sie plus kiedy zapali sie auto.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 26 paź 2010, 08:02

Czyli miałem rację, że się da :-) Przepraszam, że nie mogę powiedzieć dokładnie co i jak, ale nie mam możliwości teraz pogrzebać przy aucie. Może uda mi się coś obczaić w weekend. :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 paź 2010, 12:30

Ja radzę nie podłączać nic pod wzbudzenie alternatora można co najwyżej spróbować przekaźnik, który będzie włączał światła (ale też nie polecam). Można też podłączyć się przekaźnikiem który będzie włączał światła pod czujnik ciśnienia oleju 0,3bara.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 26 paź 2010, 14:22

Możesz mi podpowiedziec pod który to czujnik mam sie podłączyć?? czy to ten jednoprzewodowy pod filtrem oleju??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl