Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Problem z porannym odpaleniem.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

[B4 1Z] Problem z porannym odpaleniem.

Post autor: drivtens » 09 sie 2013, 12:51

Witam serdecznie,
dzisiaj rano pierwszy raz od dłuższego czasu nie zakręcił mi rozrusznik. Akumulator już się ładuje. Ciekawi mnie to, bo auto potrafiło stać praktycznie tydzień bez odpalania i ładnie paliło. Teraz postało jeden dzień i już nie chciało zakręcić. Dodam iż w nocy mocno padało. Czy deszcz mógł mieć jakiś wpływ na akumulator lub przebicie?
Dodam że: radio jest podpięte pod stacyjkę, auto było zamknięte, żadne światło nie zostało zapalone na noc.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 sie 2013, 17:21

drivtens, jak go odpalisz to sprawdź ładowanie może padł Ci regulator napięcia to że wcześniej było git jeszcze o niczym nie śwadczy

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 10 sie 2013, 16:20

drivtens, masz alarm założony?

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 14 sie 2013, 08:34

Tak, tyle że ściszałem go u mechanika bo jak otwierałem auto to całe osiedle w okna :D. Poza tym chyba znalazłem co zawodziło, jednak tylne światło w bagażniku, które miało zgasnąć po zamknięciu klapy [chyba uszkodzony przełącznik], ale to jeszcze niepewne. Pojeżdżę z dwa tyg. jak problem się powtórzy to będę szukał dalej.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 15 sie 2013, 21:44

Po mojemu to oświetlenie bagażnika nie ciągneło by tyle prądu... :-/

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 15 sie 2013, 22:36

No i masz rację. Dzisiaj znowu padł, a przed wczoraj zrobiłem prawie 200 km więc na pewno by się podładował. Napięcie na aku było dzisiaj lekko poniżej 11V. jutro sprawcze czy jest ładowanie, ale nie wykluczam, że to akumulator.
Pozdro

Sprawdziłem i auto bierze na postoju 0,01A. Nie licząc centralnego zamka, który po otwarciu samochodu lub zamknięciu bierze ok. 5A, ale tylko przez 6 sekund. Później wskazanie amperomierza jest równe 0,01A przy otwartych którychkolwiek drzwiach wzrasta do 0,02A. Ładowanie akumulatora przy odpalonym silniku 14,4V więc w porządku, a po podładowaniu akumulatora prostownikiem napięcie wzrosło na nim do 12,4V. Nie pozostaje mi nic innego jak chyba wymienić akumulator. Co ewentualnie byście jeszcze obstawiali?

Problem rozwiązany, zawodził jednak akumulator.

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 28 sie 2013, 21:33

podepnę się pod temat

Zauważyłem że w audiku np pochodzi chwilę radio jakieś pół godziny wystarczy i auto nie zapali. trzeba albo z kabli albo podładować prostownikiem. Dziś miałem taką sytuację np bo akurat robiłem przy instalacji audio. Auto nie odpaliło a napięcie na aku 12V.
Ładowanie jest ok 14.4V. Po odpaleniu i przejechaniu 1km już można auto normalnie odpalić.

Jakie jest minimalne napięcie potrzebne do rozruchu?

Dodam że prąd gdy auto jest zamknięte na noc wynosi 0.01A.
Był czas że klemy mi sniedziały i wystarczyło je przeczyścić.

Czy aku mógł zostać "załatwiony" jak raz na 9h zostawiłem na parkingu na włączonych światłach? (nie piszczy mi brzęczyk)

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 28 sie 2013, 23:31

To nie napięcie zapala auto. To że masz 12 v to wcale nieznaczy że akus jest dobry. Najważniejszy jest jaki prąd rozruchowy z siebie daje. W twoim wypadku podejrzewam akumulator. Ale dla pewności prawie w każdym sklepie motoryzacyjnym mogą ci go zmierzyć specjalnym miernikiem i powiedzą ci co i jak.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 sie 2013, 07:09

mrc92ns, też myślę że Twój aku wyzionął ducha i trzeba będzie się w nowy zaopatrzyć ale dla pewności jak kolega wyżej napisał możesz udać się do sklepu z aku i oni Ci go sprawdzą.

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 29 sie 2013, 16:01

ok. a co powiecie np o odsiarczaniu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl