[audi 80 2.8 avant]Problem z tempomatem
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
[audi 80 2.8 avant]Problem z tempomatem
Witam kolego mam mały problem z tempomatem albo ja nie umiem go włączyc albo jest on zepsuty przesuwam ten suwak i nic trzymam przycisk fix i dalej nic hmm mozliwe ze tempomat jest zepsuty???
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2010, 12:44 przez slawek88yo, łącznie zmieniany 1 raz.
kolego tempomat działa od pewnej predkosci wydaje mi sie ze na 3 powyzej 1,2/1,3tyś obrotów. jadac powiedzmy na 4 lub 5 przy 2tyś obrotow pusc pedal i momentalnie nacisnij przycisk glowny od tempomatu. Jesli nie reaguje sproboj przytrzymac ok 2 tyś obr suwak w lewą strone chyba i zobacz czy samochod przyspiesza.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przesuwasz ten przełącznik na środek potem wciskasz FIX aby tempomat zaczął trzymać daną prędkość.
https://audi80.pl/b2-b3-b4-obsluga-t ... vt7973.htm
Jeśli nie działa trzeba:
1. sprawdzić czujnik przy pedale hamulca czy działa.
2. czy niema nieszczelności w układzie.
zdjąć wężyk z pompki i zassać z niego powietrze obserwując czy gruszka otwiera przepustnicę i czy utrzymując stałe podciśnienie nie będzie się sama cofać
4. podać napięcie na pompkę czy będzie robić podciśnienie
5. i na zawór w pompce czy nie spuszcza podciśnienia z układu.
https://audi80.pl/b2-b3-b4-obsluga-t ... vt7973.htm
Jeśli nie działa trzeba:
1. sprawdzić czujnik przy pedale hamulca czy działa.
2. czy niema nieszczelności w układzie.
zdjąć wężyk z pompki i zassać z niego powietrze obserwując czy gruszka otwiera przepustnicę i czy utrzymując stałe podciśnienie nie będzie się sama cofać
4. podać napięcie na pompkę czy będzie robić podciśnienie
5. i na zawór w pompce czy nie spuszcza podciśnienia z układu.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To że kręci to nie znaczy że sprężareczka działa.slawek88yo pisze:kolego znalazłem pompmke sprawdziłem i działa silnik kreci..
Podłącz tylko wężyk sprężarki do układu podaj plus na styk 1 (do niego idzie kabel niebiesko-czerwony) a na dwa pozostałe minus. I gdy pompka zacznie pracować obserwuj gruszkę przy przepustnicy czy da radę otwierać przepustnicę.
Jeśli nie da rady to spróbuj zassać powietrze rurką która idzie od sprężarki, jeśli gruszka zacznie się wciągać i nie będzie sama się cofać to układ masz raczej szczelny i trzeba przyjrzeć się pompce i jej zaworkowi.
Ale pewnie to wina dziurawego przewodu albo czujników przy pedałach. Aby za długo się nie babrać z kablami zacznij od zaciągnięcia powietrza z przewodu idącego do pompki.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak (po drodze jest trójnik do którego podłączona jest jeszcze gruszka).slawek88yo pisze:hmm sprawdze to i zdam relacje i sprwdze ten czujnik przy pedale. Tam jest drugi koniec weza od pompki ??
Włączony jest gdy jest na środku (włączony jest gdy przełącznik przesunięty jest w lewo) przyciskiem z boku - FIX podczas jazdy z prędkością powyżej 40km/h uaktywniasz go.slawek88yo pisze:a i jeszcze jedno w jakiez pozycji jest suwak na manetce jak tempomat jest aktywny ? i jak jest wyłączony
Dobrze by było podłączyć kontrolkę do styków 1 i 2 przy pompce i podczas jazdy z prędkością powyżej 40km/h zobaczyć czy się zaświeci po włączeniu tempomatu, bo może to wina elektryki a nie podciśnień.
Jeszcze jedna sprawa to jeśli będzie wszystko szczelne to trzeba sprawdzić czy czujniki od tempomatu przy pedałach łączą obwód gdy pedały są puszczone.