Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 2.8 avant]Problem z tempomatem

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

[audi 80 2.8 avant]Problem z tempomatem

Post autor: slawek88yo » 17 wrz 2010, 12:16

Witam kolego mam mały problem z tempomatem albo ja nie umiem go włączyc albo jest on zepsuty przesuwam ten suwak i nic trzymam przycisk fix i dalej nic hmm mozliwe ze tempomat jest zepsuty???
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2010, 12:44 przez slawek88yo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 17 wrz 2010, 12:34

_uwaga

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 17 wrz 2010, 13:44

kolego tempomat działa od pewnej predkosci wydaje mi sie ze na 3 powyzej 1,2/1,3tyś obrotów. jadac powiedzmy na 4 lub 5 przy 2tyś obrotow pusc pedal i momentalnie nacisnij przycisk glowny od tempomatu. Jesli nie reaguje sproboj przytrzymac ok 2 tyś obr suwak w lewą strone chyba i zobacz czy samochod przyspiesza.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 17 wrz 2010, 14:07

kolego akurat skrzynie mam automatyczna. no domysliłem sie ze działą od pewnej predkosci ale jadac np 80lm/h czy przyciskam trzyamm czy puszczam nic sie nie dziej. Jak prawidłowo włacza sie tempomat ??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 wrz 2010, 17:55

Przesuwasz ten przełącznik na środek potem wciskasz FIX aby tempomat zaczął trzymać daną prędkość.

https://audi80.pl/b2-b3-b4-obsluga-t ... vt7973.htm

Jeśli nie działa trzeba:
1. sprawdzić czujnik przy pedale hamulca czy działa.
2. czy niema nieszczelności w układzie.
zdjąć wężyk z pompki i zassać z niego powietrze obserwując czy gruszka otwiera przepustnicę i czy utrzymując stałe podciśnienie nie będzie się sama cofać
4. podać napięcie na pompkę czy będzie robić podciśnienie
5. i na zawór w pompce czy nie spuszcza podciśnienia z układu.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 26 paź 2010, 16:07

hmm koledzy dlaczego jest brak podcisniena w wezu co jest przy groszcze od tempomatu i gdzie znajduje sie pompka od temopadu do podcisnienia ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 paź 2010, 16:23

Jest po lewej stronie komory silnika przy kielichu i ścianie grodziowej (przynajmniej tam mi pasowała jak zakładałem u siebie więc chyba była tam fabrycznie).
Łatwo można ją podłączyć na krótko i sprawdzić czy pompuje i czy zawór napowietrzający układ działa.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 26 paź 2010, 17:52

z tego co ogladałem nic tam nie zauwazyłem takiego idąc za wezem podcinieniewym do koło serwa dochodzi do trojnika i dalej juz nie zabardzo da sie okreslic gdzie idzie za mało miejsce zeby dokłądnie zejzec

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 paź 2010, 18:30

slawek88yo pisze: dalej juz nie zabardzo da sie okreslic gdzie idzie za mało miejsce zeby dokłądnie zejzec
Jeden koniec od trójnika idzie do kabiny do czujników przy pedałach a drugi do pompki.

Pompka tempomatu jest fabrycznie chyba w miejscu jak na tym foto:
Obrazek

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 27 paź 2010, 11:54

a to z tej strony a ja glupi szukałem z drugiej storny myslełem ze lewa ale jak sie w autku siedzi :P :P

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 paź 2010, 12:09

Sory zapomniałem napisać że stojąc przed autem (tak wiem że patrząc z kierunkiem jazdy bardziej fachowo).

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 27 paź 2010, 12:25

kolego znalazłem pompmke sprawdziłem i działa silnik kreci.. teraz zostanie suzkanie przyczyny czy to bedzie manetka czy tempomat ma jeszcze jakis sterownik czy da sie manetke na czesci rozebrac ??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 paź 2010, 13:11

slawek88yo pisze:kolego znalazłem pompmke sprawdziłem i działa silnik kreci..
To że kręci to nie znaczy że sprężareczka działa.
Podłącz tylko wężyk sprężarki do układu podaj plus na styk 1 (do niego idzie kabel niebiesko-czerwony) a na dwa pozostałe minus. I gdy pompka zacznie pracować obserwuj gruszkę przy przepustnicy czy da radę otwierać przepustnicę.

Jeśli nie da rady to spróbuj zassać powietrze rurką która idzie od sprężarki, jeśli gruszka zacznie się wciągać i nie będzie sama się cofać to układ masz raczej szczelny i trzeba przyjrzeć się pompce i jej zaworkowi.

Ale pewnie to wina dziurawego przewodu albo czujników przy pedałach. Aby za długo się nie babrać z kablami zacznij od zaciągnięcia powietrza z przewodu idącego do pompki.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 27 paź 2010, 13:37

gruszka cisnienie trzyma sprawdzałęm ja podpinajać tam inny przewod podcisnieniowy. hmm sprawdze to i zdam relacje i sprwdze ten czujnik przy pedale. Tam jest drugi koniec weza od pompki ?? a i jeszcze jedno w jakiez pozycji jest suwak na manetce jak tempomat jest aktywny ? i jak jest wyłączony

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 paź 2010, 14:33

slawek88yo pisze:hmm sprawdze to i zdam relacje i sprwdze ten czujnik przy pedale. Tam jest drugi koniec weza od pompki ??
Tak (po drodze jest trójnik do którego podłączona jest jeszcze gruszka).
slawek88yo pisze:a i jeszcze jedno w jakiez pozycji jest suwak na manetce jak tempomat jest aktywny ? i jak jest wyłączony
Włączony jest gdy jest na środku (włączony jest gdy przełącznik przesunięty jest w lewo) przyciskiem z boku - FIX podczas jazdy z prędkością powyżej 40km/h uaktywniasz go.

Dobrze by było podłączyć kontrolkę do styków 1 i 2 przy pompce i podczas jazdy z prędkością powyżej 40km/h zobaczyć czy się zaświeci po włączeniu tempomatu, bo może to wina elektryki a nie podciśnień.
Jeszcze jedna sprawa to jeśli będzie wszystko szczelne to trzeba sprawdzić czy czujniki od tempomatu przy pedałach łączą obwód gdy pedały są puszczone.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl