Witam, mam taki o to problem, że rezolutnie odpiąłem wszystkie przewody wysokiego napięcia w celu przeczyszczenia ale nie wpadłem na to, że później trzeba je podłączyć w te same miejsca w rozdzielaczu :oops: wie ktoś może jak powinny iść w kolejności, z góry dzięki.
Wyczytałem w książce że wszystkie 4-ro cylindrowe silniki Audi maja cykle tak samo (1->4->3->2 tłok) czy to prawda, jeśli tak to jak jest u was, napiszcie proszę bo niuńka stoi a boje się żeby czegoś nie zepsuć przy takich próbach odpalania z pomieszanymi kablami.
[80, B3, 2.0E, 3A] Przewody wysokiego napiecia
Nie wiem skąd wytrzasnąłeś te dane.
Nie będę się wypowiadał o wszystkich silnikach Audi, ale w 3A cylindry pracują w kolejności 1-3-4-2. Jeśli przewody zapłonowe miałeś długością na styk, że np. tylko 1 sięga go przedniego cylindra to identyfikacja jest prosta, jeśli natomiast wszystkie są równe to musisz upewnić się w inny sposób.
Mianowicie ustawiasz wał tak żeby widoczny był znak na kole zamachowym(przez okienko) i jednocześnie znak na kole rozrządu pokrywał się z znakiem na głowicy(tak jak przy ustawianiu rozrządu). W tym momencie normalnie nastąpił już zapłon na 1 cylindrze(od przodu). Jak już tak ustawisz ściągasz kopułkę i patrzysz na który przewód skierowany jest palec rozdzielacza i ten przewód podpinasz pod 1 cylinder. Resztę podłączasz wg kolejności 1-3-4-2. Rozdzielacz obraca się wg wskazówek zegara(patrząc na niego góry.
Nie będę się wypowiadał o wszystkich silnikach Audi, ale w 3A cylindry pracują w kolejności 1-3-4-2. Jeśli przewody zapłonowe miałeś długością na styk, że np. tylko 1 sięga go przedniego cylindra to identyfikacja jest prosta, jeśli natomiast wszystkie są równe to musisz upewnić się w inny sposób.
Mianowicie ustawiasz wał tak żeby widoczny był znak na kole zamachowym(przez okienko) i jednocześnie znak na kole rozrządu pokrywał się z znakiem na głowicy(tak jak przy ustawianiu rozrządu). W tym momencie normalnie nastąpił już zapłon na 1 cylindrze(od przodu). Jak już tak ustawisz ściągasz kopułkę i patrzysz na który przewód skierowany jest palec rozdzielacza i ten przewód podpinasz pod 1 cylinder. Resztę podłączasz wg kolejności 1-3-4-2. Rozdzielacz obraca się wg wskazówek zegara(patrząc na niego góry.